۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین طرح "پایگاه فرهنگی" در ۱۶ منطقه از قزوین اجرا می‌شود
کد خبر: ۲۵۲۷۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱ ساعت: ۱۴:۲۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان:

طرح "پایگاه فرهنگی" در ۱۶ منطقه از قزوین اجرا می‌شود

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد: با امضای تفاهم نامه ای بین وزارت کشور و سازمان تبلیغات اسلامی، امسال قزوین به همراه دو استان همدان و زنجان به عنوان پایلوت برنامه ای تحت عنوان "پایگاه فرهنگی" شناسایی شده است.

طرح "پایگاه فرهنگی" در ۱۶ منطقه از قزوین اجرا می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حجت السلام علی نعمت اللهی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین شب گذشته (چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در این سازمان با اشاره به اول تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات بیان کرد: پس از انقلاب اوضاع فرهنگی جامعه از نظر فرهنگ دینی نامطلوب بود؛ بنابراین نیازمند حضور یک نهاد برآمده از دل انقلاب برای رفع نیازهای فرهنگ دینی مردم بودیم.

وی در ادامه افزود: در ابتدای پیروزی انقلاب این سازمان تحت عنوان شورای هماهنگی تبلیغات تشکیل شد و در سال 1360 به عنوان یک سازمان مستقل به نام سازمان تبلیغات اسلامی با هدف انجام فعالیت‌های متنوعی در زمینه‌های فرهنگی هنری با سبقه دینی شکل گرفت.

این مسئول با اشاره به شکل گیری شبکه تبلیغ گفت: انقلاب اسلامی محصول شبکه تبلیغ است و مدیریت شبکه تبلیغ یکی از مهم ترین ماموریت‌های سازمان تبلیغات بوده است و این سازمان به عنوان یک نهاد مستقل، شبکه تبلیغ را تحت مدیریت خود گرفت.

وی ادامه داد: شبکه هیأت‌های مذهبی یک ظرفیت و یک ان جی اُ مذهبی خوب و توانمندی بود که در عقاید و باورهای دینی مردم ریشه داشت و با تلاش سازمان تبلیغات اسلامی این شبکه ایجاد شد.

اعزام 1400 مبلغ در ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به تشکیل شبکه مداحان ادامه داد: شبکه مداحان یک شبکه موثر در جامعه ماست که با تلاش‌های سازمان تبلیغات اسلامی یک مجموعه از مداحان توانمند را ایجاد کرد.

وی با اشاره به تاثیرگذاری فعالیت‌های قرآنی در جامعه گفت: فعالیت‌های قرآنی یکی از اساسی ترین و مهم ترین ماموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی بود و سازمان باید در این بخش هم حضور پیدا می‌کرد و در نتیجه سازمان دارالقرآن تشکیل شد.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به فعالیت‌های هنری سازمان تبلیغات تحت عنوان هنر دینی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب بسیاری از هنرهای کشور ما تحت تاثیر فرهنگ غرب قرار گرفته بود و این بحران سبب ایجاد حوزه هنری سازمان تبلیغات انقلاب اسلامی شد.

وی افزود: هم اکنون بیش از 90 درصد سینماهای کشور توسط حوزه هنری مدیریت می‌شود و به قطع یقین می‌توان گفت حوزه هنری سینمای دفاع مقدس را حفظ کرده است.

نعمت اللهی با اشاره به موفقیت‌های سازمان تبلیغات گفت: ما اکنون بیش از 2100 هیأت مذهبی شناسایی شده، بیش از 1200 مداح بزرگسال و حدود 800 مداح دانش آموز داریم.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات شبکه تبلیغ بسیار موثر و خوبی دارد و در ماه مبارک رمضان حدود 1400 مبلغ در حال تبلیغ به مناطق مختلف اعزام شدند.

قزوین مبتکر همایش روزه اولی‌ها در کشور
این مسئول با اشاره به جشنواره روزه اولی‌ها اظهار کرد: این جشنواره ابتدا تنها در استان قزوین برگزار می‌شد و ما مبتکر این طرح بودیم؛ اما اکنون چند استان دیگر نیز این جشنواره را برگزار می‌کنند.

وی به برنامه‌های سازمان تبلیغات در سال جاری اشاره کرد و گفت: قزوین امسال به عنوان پایلوت یک برنامه 5 ساله در حوزه رفع آسیب‌های اجتماعی انتخاب شده است و ما اکنون بر محور آن برنامه ریزی می‌کنیم.

این کارشناس فرهنگی ادامه داد: با امضای تفاهم نامه ای بین وزارت کشور و سازمان تبلیغات اسلامی، امسال قزوین به همراه دو استان همدان و زنجان به عنوان پایلوت برنامه ای تحت عنوان "پایگاه فرهنگی" شناسایی شده که بر محوریت تبلیغ روحاینت برنامه ریزی و در حال اجراست.

وی ابراز کرد: در این طرح طلاب آموزش دیده در 16 نقطه شناسایی شده قزوین مستقر می‌شوند و با همکاری بهزیستی و کمیته امداد و دیگر موسسه‌ها به یاری خانواده‌های آسیب دیده می‌پردازند.

مدیرکل سازمان تبلیغات قزوین اظهار کرد: اجرای این طرح یک ساله است و تا پایان سال ادامه خواهد داشت و برای مخاطبان آن محدوده سنی خاصی وجود ندارد؛ اما بیشتر تمرکز آن بر روی نوجوانان و جوانان است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان