۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین پاسخ به ادعای یک رسانه سعودی؛ سلاح‌های ایران ساخت داخل است نه آمریکا
کد خبر: ۲۵۲۷۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱ ساعت: ۱۱:۱ ↗ لینک کوتاه

واکنش ها به حملات موشکی سپاه همچنان ادامه دارد؛

پاسخ به ادعای یک رسانه سعودی؛ سلاح‌های ایران ساخت داخل است نه آمریکا

یک شبکه تلویزیونی سعودی در تلاش برای ضعیف جلوه دادن قدرت موشکی ایران آن را کارتن‌های مقوایی توصیف کرد اما باید پرسید آیا همین موشک‌ها به اهداف خود اصابت نکرد؟

پاسخ به ادعای یک رسانه سعودی؛ سلاح‌های ایران ساخت داخل است نه آمریکا
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین  به نقل از روزنامه رای الیوم، گوینده برنامه گفت‌وگو شبکه «السعودیه 244» به منظور ضعیف جلوه دادن توان موشکی ایران مدعی شد این سلاح ها مانند کارتن های مقوایی هستند.

گوینده این شبکه در تلاش برای توجیه و یا تکذیب شلیک موشک های سپاه پاسداران ایران به مقر فرماندهی داعش در دیرالزور سوریه، چاره ای جز پخش یک فیلم ویدئویی از حملات موشکی به مواضع تروریست ها نداشت.

آنچه بیشتر زبان او را بند آورد، اینکه ناگهان در این فیل به طور مستقیم موشک های زمین به زمین نشان داده شد که از غرب ایران و از پایگاه هوایی نیروهای سپاه این کشور شلیک می شد، از همین رو مجری برنامه صحبت های خود را اینگونه آغاز کرد: ایران در خاک سوریه حضور دارد، بنابر این شلیک این موشک ها عرض اندام نبوده و بیانگر قدرت نیست.

به نظر می رسد مجری این شبکه درس خود را خوب فرانگرفته است زیرا دیر متوجه شد که موشک های ایرانی از داخل خاک این کشور شلیک شدند.

شلیک این موشک ها از درون خاک ایران یعنی اقتدار و حامل پیام های سیاسی است که بخشی از آن متوجه عربستان است از همین رو این شبکه چاره ای جز این نداشت که تصاویری از سلاح های قدیمی ایران را منتشر کرده و مجری نیز اعلام کند : این سلاح ها در مقایسه با سلاح های عربستان کاریکاتوری از «کارتن های مقوایی» است.

گویی او فراموشی کرده و یا خود را به فراموشی زده است که سلاح های سعودی از آمریکا وارد شده است.

البته قابل درک نیست که رسانه های سعودی به دنبال انکار کدام واقعیت هستند و در بین مردم عربستان به دنبال به دست آوردن چه  اعتبار هستند؟

سوالی که در اینجا مطرح است اینکه اگر آنطور که این رسانه سعودی مدعی شده است سلاح های ایران کارتن های مقوایی هستند باید از او پرسید آیا همین موشک ها به اهداف خود اصابت نکرد؟ آیا این موشک ها ساخت داخل نیست؟

پاسخ به این سوالات را به این دوست گوینده که زبانش بند آمده است، واگذار می کنیم.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان