۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین فروش آلایش دامی درمکان‌های عمومی غیربهداشتی است
کد خبر: ۲۵۲۷۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱ ساعت: ۸:۵۵ ↗ لینک کوتاه

رییس دامپزشکی شهرستان قزوین:

فروش آلایش دامی درمکان‌های عمومی غیربهداشتی است

رییس دامپزشکی شهرستان قزوین بیان کرد: دستفروشان ممکن است در برخی موارد در کنار آلایش خوراکی غیربهداشتی دام، با سوء استفاده از بی اطلاعی مردم اقدام به عرضه اجزای حرام دام نیز کنند.

فروش آلایش دامی درمکان‌های عمومی غیربهداشتی است
دکتر عیسی غیاث یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در ساعات پایانی شب عده ای سودجو آلایش غیر مجاز و غیربهداشتی دام را بصورت خام یا پخته در کنار خیابان‌ها به فروش می‌رسانند.

رییس دامپزشکی شهرستان قزوین با اشاره به دستفروشی امعا و احشا خوراکی در سطح شهر افزود: با توجه به شیوع بیماری CCHF و تمایل ویروس به امعاء و احشاء از جمله کبد (جگر)، ریه(جگر سفید) قلب(دل) و...، مصرف آلایش دامی که به صورت غیر مجاز و بدون رعایت اصول بهداشتی در مراکز غیر مجاز تهیه می‌­شوند، می‌تواند تهدیدی علیه بهداشت عمومی محسوب شود.

وی تصریح کرد: دستفروشان ممکن است در برخی موارد در کنار آلایش خوراکی غیربهداشتی دام، با سوء استفاده از بی اطلاعی مردم اقدام به عرضه اجزای حرام دام نیز کنند.
 
دکتر غیاث یزدی خاط نشان کرد: همشهریان عزیز باید توجه داشته باشند که خرید آلایش دامی غیر مجاز می‌تواند سلامت افراد را مورد تهدید قرار دهد؛ لذا توصیه می‌شود در صورت مشاهده چنین اقداماتی که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد مراتب را توسط شماره 4 رقمی 1512 و یا سامانه پیامکی 50001512 به اداره دامپزشکی قزوین اطلاع دهند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان