۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین توزیع بیش از ۱۷۰ هزار سرنگ بین معتادین کارتن خواب
کد خبر: ۲۵۲۵۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۳۱ ساعت: ۱۱:۴۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خبر داد؛

توزیع بیش از ۱۷۰ هزار سرنگ بین معتادین کارتن خواب

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از توزیع بیش از ۱۷۰ هزار سرنگ بین معتادین کارتن خواب در سال گذشته خبر داد و گفت: سرنگ‌های آلوده توسط تیم‌های سیار کاهش آسیب اعتیاد بهزیستی امحاء می‌شوند.

توزیع بیش از ۱۷۰ هزار سرنگ بین معتادین کارتن خواب
علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با بیان اینکه در سال جاری تیم‌های سیار کاهش آسیب در استان به دو برابر افزایش خواهد یافت، گفت: هم‌اکنون 11 تیم سیار کاهش آسیب در استان فعال و سه تیم دیگر نیز در حال راه اندازی است.

وی در ادامه از توزیع بیش از 170 هزار سرنگ و سر سوزن به معتادین کارتن خواب در سال گذشته خبر داد و افزود: در راستای کاهش آسیب اعتیاد، سرنگ‌های آلوده توسط تیم‌های سیار کاهش آسیب بهزیستی و همکاری مرکز بهداشت شهید بلندیان با امکانات مخصوص امحاء می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه اکثر مصرف کنندگان به روش تزریقی، از وسائل مشترکی استفاده می‌کنند و به همین دلیل هم در معرض خطر بیماری‌های ایدز و هپاتیت قرار دارند؛ بر لزوم توزیع سرنگ و سرسوزن و آموزش‌های لازم بین معتادین کارتن خواب تاکید کرد.  

وی با تاکید بر ضرورت امحاء سرهنگ‌های آلوده در سطح شهر اضافه کرد: اکثر معتادین کارتن‌خواب وسایل استریل و ضد عفونی در اختیار نداشته و در اماکن غیر بهداشتی اقدام به تزریق مواد می‌کنند که این سرهنگ‌های آلوده در سطح شهر خطر بزرگی برای سلامت شهروندان خواهد بود. 

مدیرکل بهزیستی استان اظهار کرد: در راستای پیشگیری از ابتلاء مصرف کنندگان تزریقی مواد مخدر به بیماری‌های عفونی واگیردار، به همت اداره بهزیستی شهرستان قزوین و با همکاری مرکز بهداشت شهید بلندیان در سال جاری سرهنگ‌های آلوده توسط تیم‌های سیار کاهش آسیب بهزیستی در سطح شهرستان قزوین جمع‌آوری می‌شود که امیدواریم در طی سال جاری این طرح با همکاری مراکز بهداشت سایر شهرستان ها، کل استان را پوشش دهد.

وارثی در خصوص فعالیت‌های تیم سیار کاهش آسیب اضافه کرد: تیم امدادرسان سیار در مرحله اول به معتادان پرخطر خدمات اولیه کاهش آسیب از قبیل ارائه بسته‌های بهداشتی شامل سرنگ، سر سوزن، پد الکلی و آموزش رفتار کم خطر را ارائه نموده و معتادان پرخطر را به مراکز خدماتی دیگر مانند مراکز گذری، مراکز درمان و بازتوانی، مراکز مشاوره، مرتبط می‌سازند.

این مسئول در پایان عنوان کرد: تیم‌های سیار کاهش آسیب با هدف ارتقاء کیفیت زندگی مصرف‌کنندگان مواد بی‌خانمان و دارای رفتارهای پرخطر اقدام به کاهش عوارض ناشی از مصرف مواد در معتادان کرده و زمینه بازگشت به خانواده و جامعه را برای مصرف‌کنندگان مواد ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان