۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ۹۶۰ هکتار تغییر کاربری غیرمجاز در قزوین شناسایی شد
کد خبر: ۲۵۲۳۸۰ نویسنده: سرهنگ رنجبر تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۳۰ ساعت: ۱۰:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مشاور انتظامی مدیریت امور اراضی استان:

۹۶۰ هکتار تغییر کاربری غیرمجاز در قزوین شناسایی شد

مشاور انتظامی مدیریت امور اراضی قزوین گفت: تاکنون ۵۵۶۰ فقره با مساحت ۹۶۰ هکتار تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی که ۴۹۹۸ فقره در مراجع قضایی مطرح شده و از این تعداد حدود ۱۲۳۲فقره حکم قلع و قمع صادر شده است.

۹۶۰ هکتار تغییر کاربری غیرمجاز در قزوین شناسایی شد
سرهنگ رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  اظهار کرد: تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی از ابتدا یکی از دغدغه‌های بحق مدیر امور اراضی و روسای امور اراضی شهرستان است.

وی در ادامه افزود: 100هزار کیلومتراز اراضی کشاورزی استان توسط گشت‌های حفاظت از اراضی مورد حفاظت و گشت زنی قرار گرفت؛ وقتی یک مورد تغییر کاربری غیرمجاز صورت می‌گیرد باید حجمه ای از کارهای گوناگون برای آن انجام شود.

این مسئول ادامه داد: برای رفع کاربری غیرمجاز اقدامات فنی، قضایی و قانونی انجام می‌شود که خوشبیانه ترین حالت ممکن حکم قلع و قمع است که باید اجراشود و بعد از تخریب هیچگاه زمین کشاورزی به حالت اولیه برنمی‌گردد.

وی با بیان اینکه بهترین کار در حوزه حفظ اراضی پیشگیری از تخریب است، اذعان کرد: در این راستا سازمان امور اراضی کشور و مدیریت امور اراضی استان متحمل هزینه‌های زیادی شد که از حدود چهارسال قبل حراست و حفاظت از اراضی کشاورزی و باغات را به بخش خصوصی واگذار شد.

450 فقره احکام قطعی صادره از مراجع قضایی می‌شود
رنجبر اضافه کرد: با خرید خودرو و مجهز کردن آنها و فراهم کردن ابزارهایی از قبیل؛ راه اندازی سامانه گزارش مردمی 131 حفاظت از اراضی کشاورزی، استقرار سامانده دیده بان و سامانه crm، جذب بیش از 20 کارشناس حقوقی ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: تاکنون 5560 فقره با مساحت 960 هکتار تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی که 4998 فقره در مراجع قضایی مطرح شده و از این تعداد حدود 1232فقره حکم قلع و قمع صادر شده است.

این مسئول به برنامه تکلیفی سال 96 اشاره و بیان کرد: با توجه به برنامه تکلیفی از سوی سازمان امور اراضی کشور مقرر شده که در سال جاری 450 فقره احکام قطعی صادره از مراجع قضایی اجرا شود.

وی افزود: باید بدانیم براساس قانون، هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

رنجبر تصریح کرد: مشارکت و نظارت عمومی مردم استان بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از اراضی کشاورزی به ویژه دشت قزوین است و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی تلفن۱۳۱ اطلاع دهند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان