۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین هفتمین همایش خیرین مدرسه ساز در شهرستان آبیک برگزار شد
کد خبر: ۲۵۲۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

روز گذشته؛

هفتمین همایش خیرین مدرسه ساز در شهرستان آبیک برگزار شد

جشنواره ی خیرین مدرسه ساز شهرستان آبیک در سالن اجتماعات سمائیان با حضور جمعی از خیرین و نیز مسئولین شهرستان و همچنین استان قزوین برگزار شد.

هفتمین همایش خیرین مدرسه ساز در شهرستان آبیک برگزار شد

به گزارش صبح قزوین : احمد نوروزی رئیس آموزش و پرورش در آغاز این همایش گفت: بی شک نقش خیرین در آموزش و پرورش ماندگار است و این خیرین منشا خیر و برکت می باشند.
اگر امروزه پوشش تحصیلی جمهوری اسلامی 8/99 درصد است خیرین نقش بسزایی در این مهم داشته اند.

وی گفت: دانش آموز ، نیروی انسانی و فصای آموزشی از اصول مهم تعلیم و تربیت است  که در این بین خیرین در امر فضای آموزشی بسیار موثر هستند.
بهترین و موثر ترین نیروی توسعه دانش آموزانند.
خیرین در رشد علمی ، فرهنگی  و سیاسی نقش بسزایی دارند.

نوروزی ادامه داد: در حال حاضر 18 تا 22 مدرسه نیاز به تخریب و بازسازی دارند و با توجه به ضرورت هوشمند سازی  در حال حاضر  تنها 20 درصد از مدارس هوشمند سازی شده اند و با برآوردی که کارشناسان  داشته اند هزینه هوشمند سازی هر مدرسه 2 میلیون تومان پیش بینی شده است.

 محمد جواد حیدری مدیر کل نوسازی و تجهیزات مدارس در ادامه  صحبتهای نوروزی گفت: دیناری از هزینه خیرین پایمال نمی شود و در جهت اهداف عالیه خیرین هزینه می شود.

در حال حاضر 10 درصد از اعتباراتی که دولت در نظر گرفته برای استان مختص شهرستان آبیک است که آبیک به لحاظ ساخت و ساز و سرانه ی دانش آموزی مقام اول را در استان دارد.

وی خاطر نشان کرد: در اردیبهشت 1392 از این اعتبارات استفاده کرده و پروژه هایی را راه اندازی و همچنین پروژه های نیمه تمام را تمام خواهیم کرد.
طی دولت نهم و دهم، 500 پروژه تحویل دادیم که از این تعداد حدود یک ششم را خیرین ساخته اند.
کل اعتبارات عمرانی وزارت آموزش و پروش  بالغ بر 500 میلیارد تومان بوده که 700 میلیارد تومان نیز خیرین کمک کرده اند، سهم خیرین استان قزوین 21 میلیارد تومان بوده است در حال حاضر استان قزوین از نظر خیرین جزو 3 استان اول کشور است.

حیدری افزود: شهرستان آبیک در سطح استان رتبه ی اول  و در سطح کشور در سالهای گذشته رتبه اول تا سوم را به  دست آورده  که این باعث افتخار استان و شهرستان است.
امیدواریم در هیچ مدرسه ای مشکلاتی وجود نداشته باشد و تمام انرژی معلمان و دانش آموزان صرف تحصیل شود.

در پایان این جشنواره به تعدادی از خیرین لوح تقدیر اهدا شد.

پایان پیام/9003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان