۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین انسداد ۸۲ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان آبیک
کد خبر: ۲۵۲۲۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۲۹ ساعت: ۹:۱۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس امور منابع آب آبیک خبر داد:

انسداد ۸۲ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان آبیک

رئیس امور منابع آب شهرستان آبیک گفت: از ۲۰۰ حلقه چاه فرم ۵ در آبیک ۸۲ حلقه با پیگیری‌های قضایی مسدود شده و از بین رفته است.

انسداد ۸۲ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان آبیک
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ حسن نصیری رئیس اداره منابع امور آب شهرستان آبیک در جلسه حفاظت از منابع آب و کارگروه کشاورزی که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: تعداد ۲۰۰ حلقه چاه فرم ۵ در شهرستان آبیک وجود داشت که بخش زیادی از این چاه‌ها در حال حاضر از بین رفته است.

وی افزود: از ۲۰۰ حلقه چاه فرم ۵ در آبیک ۸۲ حلقه با پیگیری‌های قضایی مسدود شده و از بین رفته است و یا قبلا پلمپ بوده و در حاضر تبدیل به چاله شده و امکان احیا آن وجود ندارد.

رئیس اداره منابع امور آب شهرستان آبیک در ادامه اضافه کرد: هم اکنون ۱۱۸ حلقه چاه فرم ۵ در شهرستان وجود دارد که پرونده تمامی این چاه‌ها به کمیسیون صدور پروانه ارجاع داده شده است.

نصیری با اشاره به رسیدگی پروانه چاه‌های شهرستان آبیک عنوان کرد: با رای کمیسیون تعدای از پرونده‌های صدور پروانه چاه‌های فرم ۵ به فرم یک ارجاع داده شده و اکثریت پرونده‌ها رد شده است.


این مسئول در ادامه اضافه کرد: اقدامات قضایی در خصوص پرونده‌های چاه‌های بخش مرکزی و بشاریات در شهرستان آبیک در حال پیگیری است.

وی با اشاره به شناسایی باغات تحت شرب چاه‌های قابل پروانه بهره‌وری اعلام کرد: منابع امور آب شهرستان آبیک با همکاری جهاد کشاورزی این شهرستان در شناسایی باغات تحت شرب چاه‌های قابل پروانه بهره‌وری پیشگام بوده و به عنوان پایلوت استانی عمل کرده است.

رئیس اداره منابع امور آب شهرستان آبیک بیان کرد: طی دو سال گذشته با هماهنگی های لازم با دستگاهای مرتبط و بازدید از چاه‌های شهرستان مشخص شد، تعداد ۱۵ حلقه چاه فرم ۵ باغات مثمر بالای ۵ سال را تحت شرب خود قرار داده‌ است.

نصیری در ادامه عنوان کرد: این ۱۵ حلقه چاه ۱۲۸ هکتار از باغات شهرستان آبیک را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی با اشاره به چاه‌های فرم یک تشریح کرد: تعداد ۹۹ حلقه چاه فرم یک در شهرستان آبیک وجود داشت که ۶۱ حلقه از این چاه‌ها با دستور قضایی پلمپ شدند و هم اکنون ۳۸ حلقه فعال هستند.

این مسئول در ادامه افزود: ۴۰ حلقه از چاه‌های فرم یک ۱۳۰ هکتار از باغات تحت شرب شهرستان آبیک را تحت پوشش قرار دادند.

رئیس اداره منابع امور آب شهرستان آبیک با اشاره به رسیدگی پرونده چاه‌های فرم یک و ۵ در شهرستان آبیک اذعان کرد: کمیسیون رسیدگی به پروانه‌ها با توجه به رسیدگی بخش زیادی از پرونده چاه‌های فرم ۵ در حال حاضر وقت بیشتری برای چاه‌های فرم یک اختصاص داده است.

نصیری در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون تقاضای صدور پروانه برای چاه‌های فرم یک شهرستان آبیک ظرف مدت دو هفته رسیدگی و رای لازم صادر می‌شود.
انتهایی پیام/2002

منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان