۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین شهید ‌محمدرضایی در اخلاقِ حَسنه اسلامی مثال زدنی بود
کد خبر: ۲۵۲۰۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۲۸ ساعت: ۱۴:۳۷ ↗ لینک کوتاه

همرزم شهید محمدرضایی:

شهید ‌محمدرضایی در اخلاقِ حَسنه اسلامی مثال زدنی بود

همرزم شهید محمدرضایی بیان کرد: آن شهید بزرگواردر اخلاقِ حَسنه اسلامی مثال زدنی بود و صبوری، حسن خلق و ایثار و گذشت از خصوصیات بارز این شهید گرانقدر بود.

شهید ‌محمدرضایی در اخلاقِ حَسنه اسلامی مثال زدنی بود
اکبر اسکندری نژاد مدیرکل اداره ارشاد استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به بازگشت شهید علی محمدرضایی پس از 31 سال دوری به وطن اظهار کرد: یکی از افتخارات زندگی من این است که از همرزمان شهید محمدرضایی بودم.

وی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی این شهید بزرگوار بیان کرد: جانباز شهید ‌ محمدرضایی در اخلاقِ حَسنه اسلامی مثال زدنی بود و صبوری، رواداری و حسن خلق و ایثار و گذشت از خصوصیات بارز این شهید گرانقدر بود.
همرزم شهید محمدرضایی خاطرنشان کرد: یکی از نکات بسیار مهمی که جای خالی آن در فضای اجتماعی و اخلاقی ما مشهود است بحث ایثار شهداست چراکه اگر ما به مقوله ایثار اهتمام داشته باشیم بسیاری از معضلات اجتماعی کنونی را نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: هر زمان که پیکری شریف شهیدی از تبار دفاع مقدس تشییع می‌شود به عنوان کسی که رزمنده بوده و به افتخار جانبازی نائل آمدم در این مراسم شرکت می‌کنم.

مدیرکل اداره ارشاد استان قزوین ادامه داد: اکنون نیز شهدای مدافع حرم همچون دوران دفاع مقدس در حال زنده کردن ایام ایثار و ازخودگذشتگی هستند و به نظرم مهمترین دستاورد بازگشت پیکر مطهر شهدا به کشور همین باشد.

وی عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس بنده در اطلاعات عملیات بودم و شهید محمدرضایی از طرف گردان امام رضا، دو سه عملیات من ایشان را همراهی می‌کردم که این شهید عزیز در عملیات کربلای 4 شهید شدند.

اسکندری نژاد با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در کشور گفت: باید در همه شرایط اتحاد، همدلی و یکدلی میان خود را حفظ کنیم که رمز توفیق کشور در همه عرصه‌هاست از این رو ضرورت دارد با هر دیدگاه و گرایش سیاسی که داریم در کنار یکدیگر، اتحاد و انسجام ملی را حفظ کنیم تا کمتر آسیب ببینیم.

گفتنی است؛ جانباز شهید علی‌ محمدرضایی یکم شهریور 1345، در شهر شال از توابع شهرستان بویین‌زهرا استان قزوین متولد و در زمستان 1363 در یک عملیات شناسایی در منطقه مریوان یک پای خود را از دست داد و به درجه رفیع جانبازی نایل شد.

وی مجدد به همراه برادر خود حاج حمید محمدرضایی که آن زمان نوجوانی 14 ساله بود به جبهه رفت تا اینکه در چهارم دی ۱۳۶۵ با وجود جانبازی و داشتن یک پای مصنوعی در خط مقدم عملیات کربلای 4 حضور یافت و در جزیره ام‌الرصاص عراق شهید و مفقودالاثر شد که 31 سال اثری از پیکر مطهرش به دست نیامده بود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان