۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تهیه یک تن کاغذ، نیازمند قطع ۱۵ اصله درخت تنومند است
کد خبر: ۲۵۲۰۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۲۸ ساعت: ۱۳:۶ ↗ لینک کوتاه

طبق اعلام مدیریت پسماند قزوین؛

تهیه یک تن کاغذ، نیازمند قطع ۱۵ اصله درخت تنومند است

بر اساس مطالعات انجام شده، برای تهیه هر تن کاغذ ۱۵ اصله درخت تنومند قطع می‌شود و با قطع هر درخت، حیات انسان‌ها بیشتر تهدید خواهد شد.

تهیه یک تن کاغذ، نیازمند قطع ۱۵ اصله درخت تنومند است
آرش شایسته نیا، مدیر روابط عمومی مدیریت پسماند قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ اظهار کرد: در سال گذشته بیش از یک هزار و900 سطل مخصوص جمع آوری کاغذ بین ادارت و موسسات دولتی، مراکز علمی و دانشگاهی، مدارس، کتابخانه‌ها، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا، مراکز چاپ و نشر و بخش خصوصی بصورت رایگان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه حفظ درختان یک وظیفه عمومی است، تصریح کرد: در سال جاری نیز تلاش ما این است تا باهدف حفظ درختان و با توزیع این سطل‌ها و جمع آوری انواع کاغذهای باطله و مصرفی و بازیافت آنها اقدامات خوبی را انجام دهیم.

این مسئول با اشاره به نقش پسماندهای خرد در آلودگی محیطی و بصری شهر افزود: ما معتقدیم که هر زباله ای که به زمین ریخته می‌شود، فضای بصری و چهره شهر را ناهمگون می‌کند و با توزیع کیسه‌های خودرویی جمع آوری زباله می‌توان این موضوع را رفع کرد.

وی اذعان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، برای تهیه هر تن کاغذ 15 اصله درخت تنومند قطع می‌شود و با قطع هر درخت، حیات انسان‌ها بیشتر تهدید خواهد شد.

مدیر روابط عمومی مدیریت پسماند قزوین اعلام کرد: در سال گذشته این سازمان بیش از 15 هزار عدد کیسه خودرویی زباله منقوش به شعارهای زیست محیطی بین سواری‌های شخصی، ناوگان حمل و نقل درون شهری، تاکسی ها، خودروهای آژانسی، اتوبوس های درون شهری و برون شهری بصورت رایگان توزیع کرد.

وی با اشاره به طرح مشترک آموزشی این سازمان و سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت: بزودی تبلیغات محیطی اتوبوسی و نصب بنر بر بدنه اتوبوس‌ها با موضوعات کاهش تولید زباله، بازیافت، عدم رها سازی زباله در معابر و خیابان‌ها، جمع آوری زباله در ساعت 9 شب انجام خواهد شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان