۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین در پسابرجام زبان تهدید و تحریم آمریکا افزایش یافت/ طرح "مقابله با نقض برجام" پس از تعطیلات مجلس به صحن علنی می‌آید
کد خبر: ۲۵۱۹۹۹ نویسنده: سید حسین نقوی حسینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۲۸ ساعت: ۱۰:۴۹ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

در پسابرجام زبان تهدید و تحریم آمریکا افزایش یافت/ طرح "مقابله با نقض برجام" پس از تعطیلات مجلس به صحن علنی می‌آید

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: آمریکایی‌ها در گام‌های بعدی قصد دارند زمینه تحریم‌های بعدی را علیه کشورمان فراهم کنند تا تحریم‌ها را به زمانی بدتر از تصویب برجام برگردانند.

در پسابرجام زبان تهدید و تحریم آمریکا افزایش یافت/ طرح "مقابله با نقض برجام" پس از تعطیلات مجلس به صحن علنی می‌آید
سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورمان اظهار کرد: همانطور که پیش بینی می‌شد مجلس سنای آمریکا با اکثریت قاطع آرا، قانون «مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران» را تصویب کرد.

وی با بیان اینکه قانون «مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران» اشکالات فراوانی دارد، عنوان کرد: این قانون طرح قانونی ساده نیست بلکه یک قانون مادر برای تحریم‌هاست؛ چراکه زیرمجموعه این قانون می‌تواند شامل تحریم‌های گسترده‌ای شود و دست رییس جمهور آمریکا را برای ایجاد تحریم‌های بیشتر علیه کشورمان باز می‌گذارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: این مصوبه از سه جهت با برجام متعارض است و نقض آشکار برجام محسوب می‌شود، ابتدا اینکه با روح برجام در تناقض است زیرا پس از برجام نباید گفتمان تهدید و تحریم و فشار نباشد.

وی با بیان اینکه پس از برجام زبان تهدید و تحریم آمریکایی‌ها تغییر نکرده است، افزود: مصوبه جدید آمریکا علیه ایران با ابلاغیه 8 ماده‌ای رهبر معظم کشورمان درباره اجرای برجام مغایرت دارد، یکی از این بندها این بود که هیچ تحریمی به هیچ بهانه‌ای علیه کشورمان صورت نگیرد.

ارتش آمریکا جزو لیست تروریستی قرار می‌گیرد
این مسئول ادامه داد: ترامپ و تیم دولتی آمریکا با هدف پاره کردن برجام وارد میدان شدند اما زمانی که با جواب دندان شکن ایران روبرو شدند و رهبری فرمودند ما برجام را آتش می‌زنیم؛ از این موضع خود برگشتند و به تاکتییک اجرای سختگیرانه برجام و تصویب تحریم‌های غیرهسته‌ای روی آوردند.

وی اضافه کرد: هدف آمریکایی از اجرای سختگیرانه برجام، این است که ایران به تعهدات خود عمل کند اما آنها مانع انتفاع ملت ایران از اجرای برجام شوند.

نقوی حسینی اذعان کرد: آمریکایی‌ها در گام‌های بعدی نیز قصد دارند زمینه تحریم‌های بعدی را علیه کشورمان فراهم کنند تا تحریم‌ها را به زمانی بدتر از تصویب برجام برگردانند.

وی درباره طرح مقابله با نقض برجام تصریح کرد: ما در گذشته سه قانون درباره اقدام متقابل با آمریکایی‌ها تصویب کرده بودیم که بخشی از آنها اجرایی شده است؛ اما پیش نویس جدیدی تهیه شده که ماهم طرح مادری را برای به سه قانون قبلی اضافه کنیم تا در حوزه‌های مختلف با تحریم‌های آنها مقابله کنیم.

این نماینده مجلس افزود: زمانی که آمریکایی‌ها سپاه قدس که خط قرمز ماست را در لیست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد؛ چرا ایران ارتش آمریکا را در لیست گروه‌های تروریستی قرار ندهد؟

وی گفت: پس از اتمام تعطیلات مجلس طرح دوفوریتی این پیش نویس به صحن علنی مجلس خواهد آمد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان