۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۱۰۰۰ هکتار گلخانه جدید در قزوین احداث می‌شود
کد خبر: ۲۵۱۹۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۲۸ ساعت: ۱۰:۰ ↗ لینک کوتاه

رییس جهاد کشاورزی استان:

۱۰۰۰ هکتار گلخانه جدید در قزوین احداث می‌شود

رییس جهاد کشاورزی استان گفت: اجرای ۱۰۰۰هکتار گلخانه در شهرستان‌ها برنامه‌ریزی شده است که فاز اول آن در سال جاری در تاکستان، آبیک و قزوین به بهره‌برداری خواهد رسید.

 ۱۰۰۰ هکتار گلخانه جدید در قزوین احداث می‌شود
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ علی اکبر متقی فرد مدیرعامل سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین درهمایش گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: امام خمینی(ره) در تاریخ ۲۶ خرداد سال ۵۸ به منظور توسعه امکانات و عدالت در ۱۲۰ هزار روستای کشور فرمان تشکیل جهاد سازندگی را اعلام کردند .

وی افزود: این فرمان منشا حرکت عظیمی توسط دانشجویان، بازاریان، روحانیان و سایر اقشار مردم شد و برنامه آبادانی روستاهایی که در محرومیت کامل به سر می‌بردند در دست اقدام قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان جهاد کشاورزی قزوین تصریح کرد: روستاییان به مدد جهاد سازندگی در یک دوره ۲۰ ساله از بهداشت، آب آشامیدنی، راه روستایی، برق برخوردار شدند و در زمینه عمرانی، تولید ، دامپروری و منابع طبیعی پیشرفت بسیاری داشتند.

وی با اشاره به حضور جهادگران در دفاع مقدس، اضافه کرد: آن‌ها همواره در پشت جبهه و خط مقدم حضور داشتند لذا بعد از تقدیم ۳هزارو ۲۰ شهید به انقلاب اسلامی لقب سنگر سازان بی‌سنگر توسط امام راحل به جهادگران اعطا شد.

این مسئول بیان کرد: در تولید، خود کفایی، خود اتکایی، حفظ منابع باد و خاک قدم‌های بسیاری برداشته شده است و در سال ۸۳ و ۹۳ جشن خودکفایی گندم را با اتکا به توانایی جهاد کشاورزی و بهره برداران برگزار کردیم.

متقی فرد با بیان اینکه در حال حاضر در بیش از ۸۵ درصد از نیاز‌های غذایی کشور به خود کفایی رسیده ایم، افزود: در برخی از محصولات همچون روغن، شکر و گوشت قرمز، خود اتکایی تا ۹۴ درصد را در برنامه داریم..

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر اقداماتی در زمینه افزایش بهره‌وری و راندمان آب اتفاق افتاده است، اضافه کرد: در برنامه پنجم توسعه ۱۵هزار هکتار از عراضی و باغات قزوین به سامانه آبیاری نوین مجهز شده و در مصرف آب ۵۰ درصد صرفه جویی صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان جهاد کشاورزی گفت: در راستای مصرف بهینه منابع آبی و افزایش بهره وری در تولید محصولات کشاورزی نیز در سال گذشته ۲۰ هزار هکتار از مزارع و باغات تحت پوشش سامانه های نوین آبیاری قرار گرفت است.

وی افزود: مطالعات خوبی در زمینه تولید و کشت در محیط‌های بسته صورت گرفته و اجرای ۱۰۰۰هکتار گلخانه در شهرستان‌ها برنامه ریزی شده است که فاز اول آن در سال جاری در تاکستان، آبیک و قزوین به بهره برداری خواهد رسید.

متقی فرد خاطرنشان کرد: از ظرفیت مناطق کوهستانی قزوین به منظور تولید گیاهان دارویی و اشتغال و تولید استفاده می‌کنیم.

وی در پایان افزود: شعار سال جاری کشاورزی عرصه تولید، بستر و امنیت غذایی است لذا به این منظور باید سعی در استفاده از محصولات ارگانیک برای مصارف داخلی و صادرات صورت گیرد.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان