۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین رمز استجابت دعا پناه بردن به خداست
کد خبر: ۲۵۱۹۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۲۷ ساعت: ۱۶:۲۹ ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام پناهیان:

رمز استجابت دعا پناه بردن به خداست

حجت الاسلام پناهیان گفت: شرط استجابت دعا پناه بردن به خداست و این حس پناهجویی عامل تقرب به خداست و گره از زندگی ما بازخواهد کرد.

رمز استجابت دعا پناه بردن به خداست
حجت الاسلام پناهیان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: در شب قدر ما نیازمند بخشیده شدن هستیم و این بخشیده شدن در زندگی ما تغییر ایجاد می‌کند و زمینه ساز نزدیکی به خدا می‌شود.

وی با بیان اینکه ما باید به دنبال تجربه معنوی در زندگی باشیم، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم قدرت متفاوت شدن را در زندگی تحربه کنیم باید مزه عفو خدا را چشید؛ در شب قدر ما نیازمندیم تا دعاهای ما برآورده شود و گره از کارمان باز شود.

این کارشناس دینی بیان کرد: مومنان باید برای دست پیدا کردن به حاجتشان دعا کنند و ما به بهانه احتیاجات خود به درب خانه خدا می‌رویم.

وی با اشاره به اینکه نیاز دیگر ما داشتن یک آخرت خوب و معنوی است، ابراز کرد: امام صادق(ع) فرمود؛ به دنبال این بروید که درجه خود را در بهشت افزایش دهید؛ انسان‌های برجسته برای ساختن آخرت و رفتن به بهشت غصه می‌خورند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: از همین امروز باید برای جایگاه و مقام و مرتبه خود در بهشت تلاش کنیم، ما نیازمندیم خداوند ما را ببخشد تا زندگی ما دچار تحول شود؛ زمانی که خدا ما را ببخشد لذت قرب الهی را می‌چشیم و دعاهای ما مستجاب می‌شود.

شب قدر تنها فرصت برای طلب بخشش است
وی گفت: مغفرت، تقرب، رفع گرفتاری‌ها و ساختن قیامت چهار ویژگی است که در شب قدر باید آنها را به دست آوریم.

پناهیان با بیان اینکه رمز رسیدن به حاجات چیست، تصریح کرد: در دعاها باید احساس بی کسی و بی پناهی و تنهایی داشته باشیم و به این نتیجه برسیم که غیر از خدا کسی را نداریم؛ راز اصلی استغفار و رسیدن به حاجت این است که به خدا پناه ببریم.

وی خاطرنشان کرد: این شب‌ها تنها فرصت برای طلب بخشش است؛ اگر تا به امروز گریزپای درگاه الهی بودیم در این شب‌ها برگردیم، گناهکار گمشده خداست.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: شرط استجابت دعا پناه بردن به خداست و این حس پناهجویی عامل تقرب به خداست و گره از زندگی ما بازخواهد کرد.

وی در پایان گفت: ما باید به این احساس برسیم که برای بخشش گناهانمان و برای استجابت دعاهایمان کسی را به جز خدا نداریم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان