۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین موکب‌های استان شناسنامه‌دار می‌شود/ کمک ۳۰ میلیاردتومانی مردم قزوین به حرم طفلان مسلم
کد خبر: ۲۵۱۷۹۳ نویسنده: حامد کبودوند تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۲۷ ساعت: ۸:۵۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد بازسازی عتبات قزوین:

موکب‌های استان شناسنامه‌دار می‌شود/ کمک ۳۰ میلیاردتومانی مردم قزوین به حرم طفلان مسلم

رئیس ستاد بازسازی عتبات قزوین با اشاره به شناسنامه دار کردن موکب‌های استان ابراز کرد: خوشبختانه مردم قزوین در طول ۱۴ سال گذشته بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای توسعه و بهسازی حرم طفلان مسلم هزینه کردند

موکب‌های استان شناسنامه‌دار می‌شود/ کمک ۳۰ میلیاردتومانی مردم قزوین به حرم طفلان مسلم
حامد کبودوند در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین درباره اهم برنامه‌های این ستاد در سال جاری اظهار کرد: حوزه ستاد بازسازی عتبات عالیات در همه استان‌ها، دارای ماموریت‌های مشخصی است.

وی افزود: سازماندهی و ترغیب، جهت جذب نذورات مردمی برای بهسازی و توسعه اماکن مقدسه شیعیان و همچنین شناسایی و سازماندهی نیروهای اجرایی برای به کارگیری توان اجرایی افراد به صورت افتخاری برای بهسازی و توسعه اماکن مقدسه، دو ماموریت مستقیم ستاد بازسازی عتبات است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین خاطرنشان کرد: مجموعه‌ای از کارها و ماموریت‌ها نیز ذیل این دو ماموریت اصلی تعریف شده است؛ به طوریکه اکنون ارتباط تنگاتنگی با مجموعه فرهنگی سپاه بدر در راستای تعاملات فرهنگی و همچنین انتقال تجربیات و آموزش‌ها فی مابین قزوین و کربلا برقرار شده است.

کبودوند تصریح کرد: ارتباط مردم شهر قزوین و کربلا قریب به 400 سال است به طوریکه در گذشته بیش از سه نقطه در شهر کربلا متعلق به قزوینی‌ها بوده است؛ در قزوین نیز حسینیه کربلایی‌ها شاهد مثالِ این موضوع است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین بیان کرد: خوشبختانه مردم قزوین در طول 14 سال گذشته بیش از 30 میلیارد تومان برای توسعه و بهسازی حرم طفلان مسلم هزینه کردند و اقدامات مناسبی در این راستا انجام شده است.

وی تصریح کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین از معدود ستادهای استانی است که توسعه و بهسازی یک حرم کامل را در اختیار دارد؛ در حالیکه استان‌های دیگر انجام بخشی از یک پروژه را برعهده دارند.

کبودوند با اشاره به احداث دارالشفاء امام خمینی(ره) در شهر مصیب گفت: احداث ترمینال، سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه در گذشته در حرم طفلان انجام شده است اکنون نیز با تصویب طرح جامع توسعه حرم مطهر طفلان مسلم و پیاده‌سازی آن توسط استان قزوین، پس از ماه مبارک اجرایی شدن این طرح آغاز می‌شود.

افزایش تعداد موکب‌ها برای خدمات رسانی به زائران پیاده اربعین

این مسئول اضافه کرد: ستاد اربعین بیش از دو ماه است که تشکیل شده و جلساتی با همکاران و متولیان امر برگزار شده است و با همکاری بسیار خوب ستاد مردمی اربعین، توسط جبهه فرهنگی و مجموعه دستگاه‌های دولتی برای برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین در حال برنامه ریزی است.

وی خاطرنشان کرد: فضای بسیار مطلوبی در نزدیکی حرم مطهر برای اسکان کلیه هم استانی‌ها برای بانوان و آقایان در شهر کربلا در نظر گرفته شده که اقدام بسیار ارزشمندی است، این در حالی است که در سال‌های گذشته ما با مشکل اسکان برای مردم استان خود مواجه بودیم.

این مسئول تصریح کرد: افزایش تعداد موکب‌های استان قزوین برای خدمات رسانی به زائران پیاده اربعین از جمله پیش‌بینی‌های انجام شده است؛ به طوریکه در نظر داریم تعداد موکب‌های داخل کشور عراق را نیز به دو برابر برسانیم.

وی با اشاره به اجرای طرح شناسنامه دار کردن موکب‌های استان در اربعین حسینی بیان کرد: طرح شناسنامه دار کردن موکب‌ها با هماهنگی شورای هیئات مذهبی و کارگروه هیئت‌های مذهبی جبهه فرهنگی اجرا می‌شود.

کبودوند اضافه کرد: براین اساس مجموعه‌های حقیقی و حقوقی که تمایل دارند در داخل و یا در کشور عراق موکب برپاکنند؛ می‌توانند با ثبت‌نام در این طرح و اخذ شناسنامه مربوطه از سوی ستاد، از امکانات ویژه‌ای که برای موکب‌های دارای شناسنامه در نظر گرفته شده است؛ استفاده کنند.

وی عنوان کرد: سازماندهی اعزام زائران اربعین حسینی اگر به شکلی باشد که قسمتی از مرز مهران، شلمچه و یا سایر مرزها اعزام شوند با بحران کمتری مواجه شویم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین با اشاره به احداث حسینیه قزوینی‌ها در شهر کربلا عنوان کرد: پیگیری‌های جدی برای عملیاتی کردن این پروژه با رعایت همه موارد، آغاز شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: عملیات عمرانی برای احداث حسینیه قزوینی‌ها در حال انجام است؛ این پروژه با قریب 14 هزار متر زیربنا در 12 طبقه طراحی شده و یک پروژه بسیار بلندمدت است.

وی در ادامه بیان کرد: از همه خیرین و مردم شریف قزوین دعوت می‌کنیم در احداث حسینیه قزوینی‌ها مشارکت کنند چراکه کمک به بازسازی اماکن مقدسه شیعیان و به ویژه حرم اهل بیت(ع) و ایجاد فضایی همچون حسینیه، باقیات صالحاتی است که برکت دنیوی و اخروی دارد.

کبودوند در پایان گفت: دفاتر ستاد بازسازی عتبات در خیابات طالقانی، روبروی اداره برق، کوچه طریقت و همچنین ابتدای خیابان نادری روبروی کوچه آمادگی رهبری آماده جذب نذورات مردمی برای این امر است همچنین شماره تماس33241515 و 33241516 در ساعات اداری پاسخگوی سوالات مردم است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان