۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین سنای آمریکا با تشدید تحریم‌ها علیه ایران موافقت کرد
کد خبر: ۲۵۱۶۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۲۶ ساعت: ۱۲:۱۱ ↗ لینک کوتاه

در ادامه اقدامات خصمانه واشنگتن علیه کشورمان؛

سنای آمریکا با تشدید تحریم‌ها علیه ایران موافقت کرد

مجلس سنای آمریکا لحظاتی پیش با اکثریت قاطع آرا، قانون «مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران» را تصویب کرد.

سنای آمریکا با تشدید تحریم‌ها علیه ایران موافقت کرد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،مجلس سنای آمریکا لحظاتی پیش با اکثریت قاطع آرا، قانون «مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران» را تصویب کرد. این قانون با 98 رای موافق در برابر تنها دو رای مخالف به تصویب سنا رسید. از میان یکصد عضو مجلس سنای آمریکا، «برنی سندرز» دموکرات و «رند پال» جمهوری‌خواه تنها سناتورهایی بودند که در نشست امشب سنا به  وضع تحریم‌های جدید علیه ایران رای مخالف دادند.

بیشتر بخوانید:

این قانون علاوه بر آنکه اشخاص و شرکت‌های مرتبط با برنامه موشکی ایران را در معرض تحریم قرار می‌دهد، به رئیس جمهور آمریکا نیز اجازه می‌دهد به بهانه حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کند.

کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا 4 خردادماه سال جاری، طرح اعمال تحریم‌های گسترده غیرهسته‌ای علیه ایران موسوم به «قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران-2017» را با 18 رأی موافق در برابر 3 رأی مخالف تصویب کرده بود. 

این قانون در جلسه امشب سنا در حالیکه برای تصویب نهایی در صحن علنی به 51 رای نیاز داشت، در نهایت با 98 رأی موافق و تنها 2 رأی مخالف به تصویب رسید. 

قانون «مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران» برای اجرایی شدن باید در مجلس نمایندگان هم تصویب شود و سپس دونالد ترامپ نیز به عنوان رئیس جمهور آن را امضا کند.

انتهای پیام /1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان