۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین استقبال باشکوه روزه‌داران تاکستانی از شهید "محمدرضایی"
کد خبر: ۲۵۱۶۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۲۵ ساعت: ۱۵:۳۰ ↗ لینک کوتاه

پس از گذشت ۳۱ سال صورت گرفت؛

استقبال باشکوه روزه‌داران تاکستانی از شهید "محمدرضایی"

همزمان با ورود پیکر مطهر جانباز شهید محمدرضایی به تاکستان، مراسم استقبال باشکوه روزه‌داران تاکستانی به ویژه خانواده شاهد و ایثارگر از این شهید بزرگوار برگزار شد.

استقبال باشکوه روزه‌داران تاکستانی از شهید "محمدرضایی"
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ پس از گذشت ۳۱ سال، پیکر مطهر جانباز شهید علی محمدرضایی تفحص شده و ظهر امروز(پنج شنبه) در بدو ورود به تاکستان، مورد استقبال باشکوه مردم شهیدپرور به ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران قرار گرفت.

در این مراسم، مدعوین با سینه‌زنی و مدیحه‌سرایی پیکر مطهر جانباز شهید علی محمدرضایی را از سمت میدان پانزده خرداد تا مسجد حجتی مشایعت کردند.

در مسجد حجتی مقرر شده بعد از اقامه نماز، مراسمی جهت گرامیداشت یاد و خاطره‌ این شهید بزرگوار برپا شود.

در این مراسم غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، محمد طاهرخانی رئیس بنیاد تاکستان و جمعی از نیروهای نظامی و انتظامی و مسئولین استانی و شهرستان تاکستان حضور داشتند.

گفتنی است؛ جانباز شهید علی‌ محمدرضایی یکم شهریور 1345، در شهر شال از توابع شهرستان بویین‌زهرا استان قزوین متولد و در زمستان 1363 در یک عملیات شناسایی در منطقه مریوان یک پای خود را از دست داد و به درجه رفیع جانبازی نائل شد.

وی مجدد به همراه برادر خود حاج حمید محمدرضایی که آن زمان نوجوانی 14 ساله بود به جبهه رفت تا اینکه در چهارم دی ۱۳۶۵ با وجود جانبازی و داشتن یک پای مصنوعی در خط مقدم عملیات کربلای 4 حضور یافت و در جزیره ام‌الرصاص عراق شهید و مفقودالاثر شد که 31 سال اثری از پیکر مطهرش به دست نیامده بود.

همچنین مجاهد مدافع حرم حاج حمید محمدرضایی برادر این شهید بزرگوار نیز از دو سال پیش بر اثر درگیری با تکفیری‌ها در سوریه مفقودالاثر شده و تاکنون اثری از وی به دست نیامده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان