۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ۹ طرح سرمایه گذاری در امور اراضی قزوین مجوز گرفت
کد خبر: ۲۵۱۵۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۲۵ ساعت: ۹:۵۳ ↗ لینک کوتاه

مدیر امور اراضی استان:

۹ طرح سرمایه گذاری در امور اراضی قزوین مجوز گرفت

مدیر امور اراضی استان قزوین بیان کرد: در چهارمین جلسه کمیسیون تبصره یک ماده یک ۹ طرح از ۲۱ پرونده مطرح شده مورد موافقت قرار گرفت که شامل، نیروگاه بادی، نیروگاه خورشیدی، طرح گردشگری از نوع منطقه نمونه گردشگری، مجتمع تفریحی و توریستی غیر مسکونی، انبار نهال کشاورزی، اتاقک کارگری و نگهبانی است.

۹ طرح سرمایه گذاری در امور اراضی قزوین مجوز گرفت
رضا افلاطونی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در راستای تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، هرگونه تغییر کاربری، ساخت و ساز در اراضی زراعی و باغ‌ها در خارج از محدوده قانونی شهرها و شهرک‌ها جز در موارد ضروری ممنوع است.

مدیر امور اراضی استان قزوین افزود: به موجب این قانون تنها مرجع تشخیص موارد ضروری تغییر کاربری اراضی در هر استان به عهده کمیسیونی مرکب از رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیر امور اراضی، مدیر کل محیط زیست آن استان و یک نفر نماینده استاندار است که به ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی تشکیل می‌شود.

این مسئول بیان کرد: در چهارمین جلسه کمیسیون تبصره یک ماده یک 9 طرح از 21 پرونده مطرح شده مورد موافقت قرار گرفت که شامل، نیروگاه بادی، نیروگاه خورشیدی، طرح گردشگری از نوع منطقه نمونه گردشگری، مجتمع تفریحی و توریستی غیر مسکونی، انبار نهال کشاورزی، اتاقک کارگری و نگهبانی است.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع حفظ اراضی کشاورزی و صیانت بیشتر از خاک‌های حاصلخیر استان طبق ماده 3 قانون حفظ کاربری کلیه مالکان و متصرفان اراضی زراعی و باغ‌ها موضوع این قانون که به صورت غیر مجاز و بدون أخذ مجوز ازکمیسیون موضوع تبصره یک ماده یک این قانون اقدام به تغییر کاربری نمایند برابر قانون مجازات خواهند شد.

افلاطونی یادآور شد: به منظور پیشگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز مردم فهیم استان می‌توانند با مشاهده هرگونه ساخت وساز غیر مجاز با شماره 131 سامانه ارتباطات مردمی حفاظت از اراضی کشاورزی تماس بگیرند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان