۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۲۵ درصد گوشت کشور توسط عشایر تولید می‌شود
کد خبر: ۲۵۱۴۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۲۴ ساعت: ۱۵:۱۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان عشایر ایران:

۲۵ درصد گوشت کشور توسط عشایر تولید می‌شود

رئیس سازمان عشایر ایران گفت : یکی از توانمندی‌های خوب عشایر تولید گوشت است که می‌توانند سالانه ۱۹۰ هزار تن گوشت معادل ۲۵ درصد گوشت کشور را تولید کنند.

۲۵ درصد گوشت کشور توسط عشایر تولید می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ کرم علی قندالی رئیس سازمان عشایر ایران پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در آئین معارفه اولین رئیس اداره عشایر استان قزوین در سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: یکی از توانمندی‌های خوب عشایر در تولید گوشت است که می‌توانند سالانه 190 هزار تن گوشت تولید کند.

وی افزود: این میزان تولید معادل 25 درصد تولید گوشت کشور است که با توجه به ظرفیت دو سال گذشته 25 تا 30 درصد در زنجیره تولید گوشت قرمز رشد داشته ایم.

این مسئول عشایر را مهمترین و اصلی ترین عامل در حفاظت از عرصه های مراتع کشور دانست و گفت: وجود مرتع مناسب یکی از ظرفیت‌های خوب برای عشایر است که اولین وظیفه؛ حفظ و صیانت از منابع پایه آب و خاک و منابع طبیعی است.

وی عنوان کرد: بهترین مراتعی که ماهیت آن خوب و عاری از دستبرد انسانی است و به حالت بکر باقی مانده عرصه‌های مربوط به مراتع و منابع طبیعی عشایر است؛ بنابراین عشایر نقش بسزایی در صیانت از مراتع و منابع طبیعی دارند.

قندالی یادآور شد: 84 میلیون هکتارمرتع در کشور وجود دارد که 24 میلیون هکتار آن در چرای دام است.

74 درصد درآمد عشایر از محل دام و دامپروری است
رئیس سازمان عشایر ایران با بیان اینکه؛ استان قزوین به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی است، گفت: این استان مدرن ترین نوع تکنولوژی و فنون جدید کشاورزی را دارد و در ابعاد مختلف این بخش رشد خوبی داشته و حتی در بخش دام و دامپروری از قدمت و سابقه بسیاری برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه عشایر 74 درصد درآمد عشایر از محل دام و دامپروری است و یکی از کارهای مهم برای آنان توجه به بخش دام و دامپروری و داشتن مرتع مناسب است  

رئیس امور عشایر ایران بیان کرد: در حوزه تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز و بخش بحران؛ تسهیلات مناسب با سود 4 تا 10 درصد پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: در زنجیره تولید گوشت باید عشایر را به سمت سایر تولیدات دامی مثل شیر، صنایع دستی و صندوق خرد زنان روستایی سوق دهیم.

به گفته این مقام مسئول؛ برای هر صندوق خرد زنان روستایی 25 میلیون تومان تسهیلات با سود 4 درصد و دور برگشت 5 ساله پرداخت خواهد شد.

در پایان این مراسم، بهزاد غیاثوند به عنوان اولین رئیس اداره امور عشایری استان قزوین معرفی شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان