۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مراکز خونگیری قزوین آماده پذیرش اهداکنندگان در شب‌های قدر است
کد خبر: ۲۵۱۲۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۲۳ ساعت: ۱۱:۱۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل انتقال خون استان:

مراکز خونگیری قزوین آماده پذیرش اهداکنندگان در شب‌های قدر است

مدیکل انتقال خون استان از آمادگی مراکز خونگیری قزوین و تاکستان برای پذیرش اهداکنندگان در شب‌های قدر خبر داد.

 مراکز خونگیری قزوین آماده پذیرش اهداکنندگان در شب‌های قدر است
دکترمحمد حسین برادران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به آمادگی مراکز خونگیری قزوین و تاکستان در شب‌های قدر برای پذیرش اهداکنندگان خون اظهار کرد: مرکز خونگیری قزوین در شب‌های قدر از ساعت 19 تا 3 بامداد و مرکز خونگیری تاکستان از ساعت 21 تا 3 بامداد آماده خونگیری از اهدا کنندگان است.

وی افزود: در سایر ایام ماه مبارک رمضان مرکز انتقال خون قزوین از ساعت 8:30 دقیقه تا ساعت 13 در نوبت صبح و از ساعت 20:30 تا 30 دقیقه بامداد در نوبت بعد از ظهر فعال است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین خاطرنشان کرد: ساعت پذیرش در مرکز خونگیری شهرستان تاکستان نیز از ساعت 8:30 تا 12:30 است.

وی تاکید کرد: اهداکنندگان خون باید در زمان مراجعه به پایگاه‌ها، اصل کارت ملی خود را همراه داشته باشند.

برادران در ادامه با اشاره به آمار مراجعه‌کنندگان در ماه رمضان سال جاری بیان کرد: طی 12 روز نخست ماه مبارک رمضان میزان مراجعین اهدای خون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 30درصد و اهدای خون 20درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به توزیع 35 هزار واحد خون در سال گذشته گفت: براساس استاندارهای سازمان انتقال خون هزینه استحصال هر واحد خون حدود 173 هزار تومان است.

برادران با اشاره به رنگ‌ کارت اهداکنندگان مستمر بر اساس تعداد دفعات اهداء خون تصریح کرد: به اهداکنندگان بین 10 تا 24 بار کارت سبز، 25 تا 49 بار کارت قرمز، 50 تا 99 بار کارت نقره‌ای و به اهداکنندگان مستمری که بیش از 100 بار اهدای خون داشته باشند کارت مستمر طلایی اختصاص داده می‌شود.

گفتنی است؛ سال گذشته در لیالی قدر 895 نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد 690 نفر موفق به اهدای خون شدند همچنین 45 درصد اهداکنندگان در شب‌های قدر سال 95 از اهداکنندگان مستمر خون بودند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان