۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین یکی از متهمان صندوق فرهنگیان از کشور خارج شد
کد خبر: ۲۵۱۰۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۲۲ ساعت: ۱۱:۴۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد:

یکی از متهمان صندوق فرهنگیان از کشور خارج شد

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به قصد خروج از کشور دو نفر از متهمان این پرونده، نسبت به خروج تهیه‌کننده سریال شهرزاد به عنوان یکی دیگر از متهمان از کشور انتقاد کرد.

یکی از متهمان صندوق فرهنگیان از کشور خارج شد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،جبار کوچکی‌نژاد در مورد وضعیت بدهکاران صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: باید مراقبت شود افرادی که در جریان تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان بازداشت شدند و تا تعیین تکلیف دادگاه خود آزاد هستند، فرار نکنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تاکنون چند نفر متهم مرتبط با پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان را در هنگام خروج از کشور و در فرودگاه از هواپیما پایین آورده و برگردانده‌اند؛ اما فردی همچون محمد امامی به خارج از کشور سفر کرد؛ لذا معتقدم چنین مسائلی به روند کار آسیب می‌رساند.

وی ادامه داد: وقتی که فردی را به اتهامی بازداشت می‌کنند، حتی در زمان آزادی با قرار وثیقه نیز باید از او مراقبت به عمل آید و به ارگان‌های مختلف کشور اعلام کنند که این‌ افراد ممنوع‌الخروج هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: این افراد تا زمان روشن شدن اتهام و تکلیف‌شان نباید از کشور خارج شوند و اگر محرز شد جرمی مرتکب نشدند، آزاد هستند به خارج از کشور و هرجایی که می‌خواهند بروند.

ممنوع‌الخروجی متخلفان باید در سیستم‌ها ثبت شود

وی در پاسخ به اینکه آیا وثیقه‌های سبک بوده که توانسته‌اند بروند، گفت: خیر، وثیقه‌های سنگینی گذاشته‌اند اما ممنوع‌الخروجی باید در سیستم‌ها ثبت شود و دقیق به گمرکات، فرودگاه‌ها و ... دیگر ارگان‌ها ابلاغ کنند چراکه از این نوع موارد بسیار مشاهده شده است.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در مورد اینکه غیر از امامی چند نفر از ایران خارج شده‌اند، گفت: دونفر از متهمان این پرونده قصد خروج از ایران را داشته‌اند که آنها را برگردانده‌اند اما امامی توانسته از کشور خارج شود ولی اطلاع دقیق ندارم ایشان به چه شکلی از کشور خارج‌ شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: مسائل مربوط به این موارد، یعنی اعلام افراد ممنوع‌الخروج مربوط به دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی است و کمیته تحقیق و تفحص کارهای در این مسائل ورود نمی‌کند.

وی گفت: کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان ارتباط خوبی با دیوان محاسبات و قوه قضائیه دارد. دیوان محاسبات در بحث ردیابی بسیاری از مشکلاتی که وجود دارد، بسیار کمک می‌کند.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در پایان گفت: با توجه به جلسه‌ای که با اعضا داشتیم، نامه‌ تمدید 6ماهه روند تحقیق و تفحص به هیات رئیسه ارسال شده است.


انتهای پیام/1404

منبع: میزان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان