۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۱۴۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد فاقد مسکن هستند
کد خبر: ۲۵۰۹۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۲۲ ساعت: ۱۰:۶ ↗ لینک کوتاه

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین:

۱۴۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد فاقد مسکن هستند

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین گفت: هم‌اکنون ۱۴۰۰ خانوار کمیته امداد فاقد مسکن هستند که براساس توافق‌نامه‌ بین کمیته امداد و استانداری، مقدمات ساخت ۱۲۰۰ واحد مسکونی در استان فراهم شد.

۱۴۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد فاقد مسکن هستند
امیر خوش‌نیت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به آمار مددجویان تحت پوشش خدمات بیمه‌ای کمیته امداد اظهار کرد: هم‌اکنون 3 نوع بیمه در این نهاد برای خانواده‌ها انجام می‌شود که شامل بیمه زنان سرپرست خانوار زیر 50 سال برای 1628 نفر، بیمه طرح اشتغال برای 2045 خانواده و بیمه عشایر و روستایی برای 1800 نفر است.

این مسئول با اشاره به ارائه خدمات درمانی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد بیان کرد: کمیته امداد استان با 125 مرکز درمانی، 15 پزشک، 40 پزشک متخصص، 28 داروخانه، 13 آزمایشگاه،کلینیک و پاراکلینیک قرارداد دارد.

وی با اشاره به آمار بیمه‌شدگان گفت: 14906 نفر تحت پوشش خدمات درمانی کمیته امداد قرار دارند که سال 95 نزدیک به 5.5 میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.

احداث 1200 واحد مسکونی در استان
این مسئول با اشاره به احداث واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد اظهار کرد: هم‌اکنون 1400 خانوار کمیته امداد فاقد مسکن هستند که براساس توافق‌نامه‌ بین کمیته امداد و استانداری در سال گذشته، مقدمات ساخت 1200 واحد مسکونی در استان فراهم شد.

وی افزود: با مساعدت استانداری و فرمانداری‌ها توانستیم زمین‌های مناسبی را برای ساخت مسکن در نقاط مختلف استان در اختیار بگیریم که تاکنون بحث احداث و خرید 300 واحد محقق شده است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین خاطرنشان کرد: از 1200 واحد مسکونی، 1000 واحد در شهرها و 200 واحد در روستاها هدفگذاری شده است که امیدواریم تا یکسال آینده محقق شود که برای ساخت این واحدها 24 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: آمار تامین مسکن کمیته امداد استان در سال 92 تعداد 63 واحد، 74 واحد در سال 93 و 120 واحد در سال 94 بوده است که امیدواریم با همکاری مسئولان ذی‌ربط در احداث واحدهای مسکونی، دیگر مددجوی فاقد مسکن تا این تاریخ در استان نداشته باشیم.

1000 کودک دارای سوء تغذیه در استان شناسایی شده‌ است
خوش نیت بیان کرد: میزان تسهیلات در نظر گرفته برای ساخت مسکن مددجویان در روستاها 15 میلیون تومان و شهرها 20 میلیون تومان در قالب بلاعوض است که مابقی مبالغ لازم نیز با کمک خیرین و آورده مددجویان تامین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حفظ کرامت و عزت نفس خانواده‌های تحت پوشش از رسالت‌های مهم کمیته امداد است که این امر از طرق مختلفی همچون توسعه خدمات آموزشی و فرهنگی خانواده مددجویان و الکترونیکی کردن پرداخت کمک‌ معیشتی انجام می‌شود.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین تصریح کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین خانواده‌های جامعه هدف از دیگر اولویت‌های این نهاد است که توسعه خدمات حقوقی و معاضدت قضایی به خانواده‌ها از جمله اقدامات انجام شده در راستای تحقق هدف مذکور می‌باشد.

وی ادامه داد: همچنین متمایل کردن خانواده‌ها برای مهاجرت به روستاها و محل زادگاهشان یکی دیگر از کارهای انجام شده برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از شهرنشینی بی‌رویه و حاشیه نشینی است که امکاناتی چون احداث مسکن و ایجاد اشتغال برای نیل این هدف به مددجویان ارائه می‌شود.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین بیان کرد: یکی دیگر از سرفصل‌های کمیته امداد در حوزه درمان، مربوط به تغذیه کودکان زیر 6 سال است که 1000 کودک دارای سوء تغذیه در استان شناسایی شده که ماهانه 75 هزارتومان به آنها پرداخت می‌شود.

1689 یتیم تحت پوشش کمیته امداد قزوین است
وی در ادامه گفت: سال گذشته نزدیک به یک میلیارد تومان برای تامین سبد غذایی کودکان زیر 6 سال دارای سوء تغذیه هزینه شده است.

خوش نیت با اشاره به اجرای طرح اکرام ایتام عنوان کرد: تعداد ایتام تحت پوشش کمیته امداد استان، 1689 کودک یتیم زیر 20 سال است که 21 هزار حامی از این کودکان حمایت می‌کنند.

وی بیان کرد: سرانه ایتام در پایان سال گذشته، 333 هزار تومان و میانگین کمک حامیان ماهانه 26800 تومان بوده است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر تعداد آمار کودکان تحت پوشش طرح محسنین 2618 نفر است که 4851 حامی برای حمایت از کودکان جامعه هدف این طرح در استان جذب شده‌اند.

تامین جهیزیه 1243 نوعروس تحت پوشش کمیته امداد قزوین
وی اضافه کرد: میزان مساعدت مالی مردم برای طرح ایتام در سال گذشته حدود 7 میلیارد تومان و طرح محسنین 2 میلیارد تومان بوده است.

خوش نیت درخصوص تامین جهیزیه برای دختران در شرف ازدواج تحت پوشش گفت: سال گذشته 1243 مورد جهیزیه با رقمی بالغ بر 2 میلیارد تومان تامین شد همچنین در سال 95 امکان زیارت مشهد مقدس و عتبات عالیات برای 3473 مددجو در قالب طرح شوق زیارت مهیا شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان