۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین سخنان رهبری درباره سند ۲۰۳۰ برای ما فصل الخطاب است
کد خبر: ۲۵۰۹۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۲۲ ساعت: ۱۰:۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

سخنان رهبری درباره سند ۲۰۳۰ برای ما فصل الخطاب است

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین گفت: در قضیه ۲۰۳۰ فصل الخطاب سخن رهبری است که فرمودند «سند ۲۰۳۰ بجز ایرادات شرعی که دارد ناقض استقلال کشور است» و ما باید به دنبال سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، باشیم.

سخنان رهبری درباره سند ۲۰۳۰ برای ما فصل الخطاب است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ جلسه ستاد هماهنگی طرح یاوران ولایت بسیج دانش آموزی، روز گذشته(یکشنبه) با نمایندگانی از سپاه استان قزوین و مدیران آموزش و پرورش در مجموعه بسیج دانش آموزی برگزار شد.

ابراهیمی مسئول بسیج دانش آموزی استان درباره میزان اثرگذاری طرح یاوران ولایت گفت: این طرحی است که طی این دوره آموزشی 40 درصد اثربخشی و بخش بیشتر تاثیر آن در دوره تداوم به میزان 60 درصد دیده شده است.

وی از اجرای طرح ولایت شهرستانی برای اعضای شورای واحدهای مقاومت بسیج خبر داد: در طرح ولایت استانی، 280نفر یعنی از هر مدرسه یک نفر به عنوان فرمانده واحد پس از شناسایی و انجام مصاحبه شرکت خواهد داشت؛ برای اعضای شورا هم، طرح ولایت شهرستانی را داخل استان در محدوده زمانی 15 مرداد تا 15 شهریور خواهیم داشت؛ که شامل 1400 نفر خواهد بود و دانش آموزان پیش از شروع سال تحصیلی با وظایف خود و آرمان های بسیج آشنا می‌شوند.

حجت الاسلام معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان در ادامه بیان کرد: هزینه‌هایی اختصاص یافته باید خروجی متناسب با آرمان‌های انقلاب داشته باشد؛ اما بسیج یک ظرفیت محدودی دارد و تربیت نیروی انقلابی نیازمند هم افزایی است.

وی تصریح کرد: عده ای به دنبال ذبح انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامی هستند و برای تربیت نسل جوان نیازمند همکاری و هم افزایی همه از جمله مربیان تربیتی و پرورشی هستیم؛ مربیانی که خود این گفتمان را باور داشته باشند آنگاه این تعلیم نتیجه می‌دهد.

این مسئول تبیین کرد: اگر ما به تفکر انقلابی عمل نکنیم، می‌بینیم که از آرمان‌ها فاصله می‌گیریم و نتیجه این عملکرد سند 2030 است که به دنبال هویت زدایی از انقلاب می‌باشد. اگر به اهداف و تفکر انقلاب اسلامی عمل نشود به فضایی می‌رسیم  که رهبر انقلاب اعلام آتش به اختیار می‌کند.

وی گفت: ما در جنگ نمونه‌هایی عالی از نوجوانان و جوانان داشتیم که کارهای بزرگی را انجام دادند؛ امروز هم ما باید جوانان را شناسایی و به خط کنیم، وقتی ما این کار را انجام نمی‌دهیم؛ رهبر انقلاب می‌فرمایند "آتش به اختیار".

در ادامه این جلسه قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش، طرح یاوران ولایت در مشهد را به فال نیک گرفت و گفت: این برنامه نشان دهنده وجود دغدغه‌های جدی است و جا دارد ما در عمل به وظایف و استفاده از ظرفیت‌ها جدی تر به مسائل بپردازیم.

وی به اهمیت بخش تداوم طرح ولایت اشاره کرد و بیان داشت: اگر طرح در مشهد درست اجرا نشود، تداوم آن هم ابتر خواهد ماند؛ آموزش و پرورش در توافقات انجام شده، همکاری خواهد داشت.

قاسمی در پایان تاکید کرد: شاید مسئله سند 2030 در انتخابات کمی احساسی شد؛ اما در این قضیه فصل الخطاب سخن رهبری است که فرمودند «سند 2030 بجز ایرادات شرعی که دارد ناقض استقلال کشور است» و ما باید به دنبال سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، باشیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان