۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین امروز نیازمند شفافیت و عدالت رسانه‌ای هستیم/ سیاست‌زدگی باید از خانه مطبوعات حذف شود
کد خبر: ۲۵۰۸۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۲۱ ساعت: ۱۶:۹ ↗ لینک کوتاه

منتخب هیأت مدیره خانه مطبوعات قزوین:

امروز نیازمند شفافیت و عدالت رسانه‌ای هستیم/ سیاست‌زدگی باید از خانه مطبوعات حذف شود

منتخب هیأت مدیره خانه مطبوعات قزوین بیان کرد: امروز باید زد و بندهای رسانه ای در استان پایان پیدا کرده و فضای حاکم به سمت شفافیت و عدالت رسانه ای سوق پیدا کند و کرامت اصحاب رسانه به جایگاه واقعی خود نزدیک شود.

امروز نیازمند شفافیت و عدالت رسانه‌ای هستیم/ سیاست‌زدگی باید از خانه مطبوعات حذف شود
حسن عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: خانه مطبوعات در استان قزوین از گذشته تا به امروز دارای حواشی متعددی بود و همیشه محور کار در هیأت مدیره بر این مبنا بوده است که ابتدا تلاش شود تا حواشی کنار گذاشته شود و سپس به فکر ارائه خدمات صنفی به رسانه‌ها باشد.

وی در ادامه افزود: البته این حواشی برخی اوقات از ناحیه بیرون بر خانه تحمیل شده و گاهی انشقاق در مدیریت و بازی‌های جریانات سیاسی در درون خانه این حواشی را برای هیأت مدیره ایجاد کرده است و همین امر نیز باعث شده تا فضای خانه از ارائه خدمات و پیگیری حقوق صنفی اصحاب رسانه دور شود.

منتخب هیأت مدیره خانه مطبوعات قزوین اذعان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که تا به امروز در خانه وجود داشته، وجود برخی نگاه‌های مدیریتی سنتی و خسته است که روند کار هیأت مدیره را با کندی روبرو کرده است.

وی تصریح کرد: البته مشکلات دیگری نیز ما در خانه تا به امروز داشته ایم که در برخی مواقع خانه مقصر اصلی آن نبوده و این مشکلات تحمیلی بوده است.

دوندگی و پویایی جزو ویژگی‌های خانه مطبوعات کارآمد است
این فعال رسانه ادامه داد: تغییرات مدیریتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد قزوین و تغییر سه مدیرکل تنها در 4 سال، رکود مالی در کشور و نبود اعتبارات لازم برای خانه بخش دیگری از مشکلات خانه بوده که نمی‌توان مقصر را هیأت مدیره دانست.

وی با بیان اینکه هرچند هیأت مدیره خانه، فرصت‌های بسیاری را نیز از دست داده است، عنوان کرد: یکی از این فرصت‌ها عدم استفاده از ظرفیت استانداران قزوین بود، آقای روزبه همواره تلاش می‌کرد تا با فضای رسانه ای همراه شود و همچنین دکتر همتی؛ طبیعتا انتظار می‌رفت هیأت مدیره خانه مطبوعات بتواند از این پتانسیل به خوبی استفاده کند.

عابدینی یادآور شد: بهمن سال گذشته رئیس خانه مطبوعات استان با 8 سال سابقه ریاست اعلام می‌کند که قدرت‌ها و توانمندی‌های خانه را به خوبی نشناخته بودیم و از ظرفیت‌های خانه بی اطلاع بوده ایم.

وی اضافه کرد: امروز این سوال مطرح است که وقتی رئیس یک مجموعه هنوز توانمندی‌های خود را نشناخته و باور نکرده و حال بعد از گذشت 8 سال به این نکته اعتراف می‌کند؛ این بدین معناست اقدامات انجام شده بسیار کوچک و محدود است.

این عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات گفت: از سویی انتخاب تنها یک عضو از 9 عضو قبلی در خانه نیز معنای متفاوتی می‌دهد و گویای این است که عملکرد هیأت مدیره در خانه قبلی مورد رضایت اصحاب رسانه نبوده است.

وی با بیان اینکه خانه مطبوعات موفق و پاسخگو دارای سه آیتم ویژه است، گفت: باید هر خانه ای را با سه آیتم میزان شفافیت عملکرد، دوری از بازی‌های سیاسی و در نهایت دوندگی و پویایی خانه مورد ارزیابی قرار داد.

زد و بندهای رسانه‌ای در استان باید تمام شود

این فعال رسانه عنوان کرد: هیأت مدیره صنفی که خود مدعی است همه مدیران و مسئولان باید دارای عملکرد شفاف و واضحی باشند، نمی‌تواند خود را از پاسخگویی و شفافیت در عملکرد دور کند، ما باید امروز به دنبال یک سخنگوی توانمند و همچنین ارتباط دو سویه با اصحاب رسانه باشیم.

وی افزود: همچنین هیأت مدیره باید بتواند چتر خدمات و حمایت خود را بر سر همه رسانه‌ها فارغ از جناح بندی سیاسی گسترده کند و جهت گیری سیاسی نباید در عملکرد خانه موثر واقع شود.

عابدینی با اشاره به اینکه تیم جدید باید به دنبال تغییر باشد، ابراز کرد: رای قاطع اصحاب رسانه به این تیم خود گواه این است که فضای رسانه ای استان از جو حاکم بر رسانه‌ها خسته شده و دنبال تغییری جدی در سیاست‌های اعمال شده است.

وی ادامه داد: امروز زمان آن فرا رسیده که زد و بندهای رسانه ای در استان پایان پیدا کرده و فضای حاکم به سمت شفافیت و عدالت رسانه ای سوق پیدا کند و باید به دنبال این باشیم که کرامت اصحاب رسانه به جایگاه واقعی خود نزدیک شود و دیگر شاهد آشفتگی در فضای موجود نباشیم.

عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات قزوین بیان کرد: اعضای هیأت مدیره جدید باید فارغ از بازی‌های سیاسی بپذیرند که رسانه‌های استان تنها برای یک تغییر اساسی و عبور از فضای گذشته به آنها رای داده و امروز آنها کار سختی را بر عهده دارند.

انتخابات پیشین با حاشیه‌های بسیار زیادی روبرو بود
وی اضافه کرد: این تیم بدون شک پویایی، دوندگی، دوری از سیاست زدگی، انسجام، وحدت و دوری از حاشیه را سرلوحه کار خود قرار خواهد داد و دیگر اجازه هرج و مرج را نمی‌دهد.

این فعال رسانه حضور 90درصدی اصحاب رسانه را پای صندوق‌های رای بسیار ارزشمند برشمرد و گفت: دور قبل این انتخابات با حاشیه‌های بسیار زیادی روبرو بود؛ اما در این دور از انتخابات شاهد یک فضای رقابتی در کنار رفاقت بین تمام جربان‌ها بودیم.

وی تصریح کرد: اما این حضور خوب معنای زیادی دارد و نشان می‌دهد که همه خواستار وزیدن هوای تازه هستند، اعضای خانه هم باید با قدرت و با تلاش به تمام وعده‌هایی که داده اند پایبند باشند.

عابدینی در پایان یادآور شد: شرایط برای کار سخت است؛ اما مطمئنا روحیه انقلابی در بین اعضا و شوق خدمت می‌تواند موانع را تسلیم کند؛ خانه باید به دنبال بسترهای تعاملی با دیگر دستگاه‌ها باشد تا در سایه این تعامل بتواند اهداف خود را عملیاتی کرده و خدمات مناسب و در شأن را به اصحاب رسانه در استان ارائه کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان