۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۳۷ واحد صنفی به علت تخلفات بهداشتی تعطیل شد
کد خبر: ۲۵۰۸۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۲۱ ساعت: ۱۴:۶ ↗ لینک کوتاه

مسئول بهداشت محیط قزوین:

۳۷ واحد صنفی به علت تخلفات بهداشتی تعطیل شد

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهید بلندیان از تعطیلی موقت ۳۷ واحد صنفی به علت تخلفات بهداشتی در قزوین خبر داد.

۳۷ واحد صنفی به علت تخلفات بهداشتی تعطیل شد
محمد تقی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، اظهار کرد: به منظور اجرای آیین نامه جدید ماده ۱۳ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و با تلاش بازرسان بهداشت محیط شهرستان قزوین، در ماه های فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۶ تعداد ۳۷ واحد صنفی به علت تخلف بهداشتی تعطیل موقت شد.

وی علت تعطیلی واحدهای مذکور را داشتن نواقص بهداشت محیطی، طبق آیین نامه ماده ۱۳ قانون موادخوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و عدم رفع به موقع نواقص بهداشتی و همچنین عرضه مواد غذایی غیر قابل مصرف به استناد جوابیه آزمایشگاه مواد غذایی استان عنوان کرد.

مسئول بهداشت محیط قزوین ابراز کرد: در این مدت با انجام بیش از ۴ هزار و ۶۸۶ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، به علت داشتن نواقص بحرانی و غیر بحرانی اقدام به صدور اخطار تعطیل برای ۵۳ واحد صنفی شد که ۱۶ واحد صنفی نسبت به رفع نقص در مهلت مقرر اقدام کردند.

وی اضافه کرد: متاسفانه ۳۷ واحد صنفی، شامل آجیل پزی، رستوران، اغذیه فروشی و کبابی، ماست بندی، سبزی خُرد کنی، تهیه غذای بیرون بر، نانوایی، خواربار فروشی، قنادی، میوه فروشی، جگرکی، آرایشگاه زنانه و لبنیاتی، به طور موقت تعطیل و پرونده شان برای رسیدگی به تخلفات بهداشتی آن ها به مراجع قضایی ارسال شد.

سلیمانی بیان کرد: به منظور نظارت بر عرضه مواد غذایی تعداد ۲۹۷ نمونه موادغذایی برای انجام آزمایشات میکروبی و شیمیایی نمونه برداری شد که ۲۸ درصد آن‌ها دارای انواع آلودگی شیمیایی و میکروبی بود و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی در پایان از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی، مراتب را با شماره ۱۹۰ (سامانه ارتباطات مردمی وزارت بهداشت ) در میان بگذارند تا بازرسان بهداشت محیط در اسرع وقت نسبت به بازدید از محل‌های مورد شکایت اقدام کرده و با متخلفان برخورد کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان