۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین جشن "روزه اولی‌ها" در قزوین برگزار شد
کد خبر: ۲۵۰۷۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۲۱ ساعت: ۸:۴۱ ↗ لینک کوتاه

برای ششمین سال متوالی؛

جشن "روزه اولی‌ها" در قزوین برگزار شد

جشن روزه اولی‌ها با حضور ۵۰۰ دانش‌آموز پسر برای ششمین سال متوالی در قزوین برگزار شد.

جشن "روزه اولی‌ها" در قزوین برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حجت الاسلام علی نعمت‌اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین شب گذشته(شنبه) در ششمین جشن روزه اولی‌ها که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: نوجوانی دوران طلایی در زندگی همه انسان‌هاست.

وی افزود: هر آیین و مسلکی برای پیروان خود آداب و سننی را تعریف کرده تا از آنها برای تقویت بعد معنوی خویش بهره بگیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: معتقدیم که دین اسلام به عنوان یکی از ادیان الهی مهم از جامعیت بالاتری برخوردار است از این رو می‌گوییم آیین و مناسکی که در این دین تعریف شده بسیار هدفمند و بابرنامه است.

وی ادامه داد: یکی از مناسکی که با سن تکلیف شروع می‌شود روزه و اقامه نماز است که فرصت و ظرفیت معنوی خوبی برای رشد و تعالی انسان است به ویژه در دوران نوجوانی و جوانی که وجود انسان آمادگی پذیرش هر مظروفی را دارد.

نعمت‌اللهی تصریح کرد: امروز در شرایطی در دنیا زندگی می‌کنیم که آماج انواع و اقسام شبهات است و حملات فکری و اعتقادی ریشه و بنیان انسان‌ها را هدف گرفته و در این شرایط بهترین پادزهر روی آوردن به معنویت آسمانی و عبادی است که برای وجود آدمی و در روح و روان فرد بسیار موثر است و می‌تواند مانع بسیاری از شبهات باشد.

وی عنوان کرد: دانشمندان هوش انسان را به ۴ بخش هوش جسمانی، عمومی یا عقلانی، هیجانی یا عاطفی و هوش معنوی تقسیم کرده‌اند که هوش جسمانی از همان آغازین روزهای زندگی انسان پس از تولد شروع می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: پس از هوش جسمانی وارد هوش عقلانی و در ادامه به مرحله هوش هیجانی می‌رسیم که مختص دوره نوجوانی و جوانی است و معمولا دارای نوساناتی است.

حضور ۵۰۰ دانش‌آموز پسر شهر قزوین در جشن روزه اولی‌ها
وی عنوان کرد: هوش معنوی یکی از ابعاد هوشی در وجود انسان بوده که آغاز پرسش از خویشتن است و پس از سنین جوانی شروع می‌شود و هر چه سن فرد بالاتر رود سوالات انسان نیز دقیق‌تر و عمیق‌تر می‌شود و هرچه هوش معنوی انسان بالا باشد به همان نسبت نیز جواب‌ها صحیح‌تر خواهد بود.

نعمت‌اللهی تصریح کرد: غفلت از هر یک از ابعاد وجود آدمی آسیب جدی بر انسان وارد می‌کند که پیامدهای آن در دوران میانسالی و کهنسالی خود را نشان می‌دهد بنابراین همانطور که به تقویت هوش عقلانی توجه کرده و برای رشد و ارتقای آن تلاش می‌کنیم باید برای تقویت هوش معنوی نیز بکوشیم.

وی خاطرنشان کرد: جشن تکلیف یک حرکت نمادین بوده و همه کار نیست بلکه آغاز راه و مراسمی برای تکریم و احترام به نوجوانان است لذا شما را دور هم گرد آورده تا شروع بندگی را به شما تبریک بگوییم.

این مسئول تاکید کرد: شما دانش‌آموزان که به سن تکلیف رسیده‌اید باید برای به جا آوردن امور معنوی اهتمام داشته و برای تقویت هوش معنوی خود حساس باشید.

وی در ادامه گفت: سلامت انسان فقط شامل سلامت جسمی نیست بلکه براساس تقسیم بندی بهداشت جهانی شامل سلامت روحی و روانی، سلامت اجتماعی، معنوی و سلامت محیط زیست است که باید همه آنها را جدی بگیریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در پایان بیان کرد: معتقدیم مناسک دینی یکی از مهم‌ترین، اساسی‌ترین و برنامه‌ریزی شده‌ترین برنامه‌ها برای تقویت سلامت روحی و روانی و معنوی انسان است.

گفتنی است؛ جشن روزه اولی‌ها باحضور ۵۰۰ دانش‌آموز پسر پایه نهم شهر قزوین برای ششمین سال متوالی به همت تبلیغات اسلامی، شهرداری، ستاد اقامه نماز و آموزش و پرورش برگزار شد.

حضور روحانی برجسته کشوری حجت الاسلام غزالی به عنوان عمو روحانی و اجرای برنامه با نشاط معنوی همچنین اقامه نماز مغرب و عشا و برگزاری ضیافت افطاری از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان