۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین انتشار نامه هیأت نظارت غیرقانونی بود/ ما مرجع ابطال انتخابات در استان نیستیم
کد خبر: ۲۵۰۵۹۷ نویسنده: بهمن طاهرخانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۲۰ ساعت: ۱۱:۱۵ ↗ لینک کوتاه

رییس هیأت نظارت بر انتخابات قزوین:

انتشار نامه هیأت نظارت غیرقانونی بود/ ما مرجع ابطال انتخابات در استان نیستیم

رییس هیأت نظارت بر انتخابات قزوین با بیان اینکه هیأت نظارت استان قزوین مرجع ابطال انتخابات نیست، گفت: ما فقط مسئول بررسی شرایط انتخابات هستیم و نتیجه نهایی طبق نظر هیأت نظارت استان قزوین، اعلام می‌شود.

انتشار نامه هیأت نظارت غیرقانونی بود/ ما مرجع ابطال انتخابات در استان نیستیم
بهمن طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین درباره انتشار نامه ابطال انتخابات دو حوزه انتخابیه در استان اظهار کرد: اعضای هیأت نظارت استان قزوین هنوز در مورد تخلفات انتخاباتی در این حوزه‌ها به نتیجه نهایی نرسیده بودند که متاسفانه این نامه منتشر شده است.

وی افزود: انتشار این نامه در فضای مجازی برخلاف قانون بود؛ زیرا ما به عنوان هیأت نظارت مرجع ابطال انتخابات در استان نیستیم، این نامه در جلسه هیأت مرکزی استان تنظیم شده بود و قرار بود جلسه دیگری برای تصمیم نهایی برگزار شود.

رییس هیأت نظارت بر انتخابات قزوین تصریح کرد: حتی اگر این هیأت به تصمیم نهایی درباره عدم صحت انتخابات در این دو حوزه می‌رسید؛ نباید این نامه در فضای مجازی و رسانه‌ای انتشار می‌یافت.

وی با بیان اینکه هیأت نظارت استان قزوین مرجع ابطال انتخابات نیست، گفت: ما فقط مسئول بررسی شرایط انتخابات هستیم و نتیجه نهایی طبق نظر هیأت نظارت استان قزوین که متشکل سه تن از نمایندگان استان است، اعلام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: نتیجه بررسی صحت انتخابات توسط هیأت نظارت استان قزوین به هیأت مرکزی کشور در تهران ارسال می‌شود و آنها پس از بررسی می‌توانند انتخابات را ابطال کنند؛ در این صورت انتشار خبر ابطال قانونی است.

وی عنوان کرد: هیأت نظارت استان قزوین فقط در جایگاه یک پیشنهاد دهنده است؛ بنابراین نباید این نامه قبل از تایید نهایی مسئولان کشور رسانه‌ای می‌شد.

طاهرخانی در پایان گفت: اگر انتخابات هر حوزه‌ای ابطال شود آنها نماینده شورای شهر نخواهند داشت و وضعیت این شوراها را مسئولان استانداری و وزارت کشور تعیین می‌کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان