۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین افزایش دوبرابری تعداد تخت‌های خونگیری در قزوین
کد خبر: ۲۵۰۴۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۱۹ ساعت: ۱۲:۵۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل انتقال خون استان خبر داد:

افزایش دوبرابری تعداد تخت‌های خونگیری در قزوین

مدیرکل انتقال خون استان قزوین بیان کرد: فضای فیزیکی کنونی پاسخگوی نیاز استان و مراجعه‌کنندگان اهدای خون نیست از این رو تعداد تخت‌های خونگیری استان به ۲۰ تخت افزایش خواهد یافت.

افزایش دوبرابری تعداد تخت‌های خونگیری در قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ دکتر محمدحسین برادران شب گذشته(پنج‌شنبه) در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی اهداکنندگان خون در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: 14 ژوئن هر سال مصادف با روز تولد دانشمند کاشف گروه‌های خونی به نام روز جهانی اهدای خون انتخاب شده ‌است.

وی افزود: روز جهانی اهداکنندگان خون فرصت ارزشمندی است برای قدردانی از همت والا و فعالیت انسان دوستانه کسانی که در زمینه اهدای خون و نجات جان انسان‌ها تلاش می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین با تشکر از فعالیت خبرنگاران در راستای اشاعه فرهنگ اهدای خون در جامعه خاطرنشان کرد: با توجه به مجموعه اقدامات انجام شده هم‌اکنون هیچ بیماری در کشور و استان دغدغه دریافت خون و فرآورده‌های خونی را ندارد.

وی اضافه کرد: در استان قزوین نیز کوچک‌ترین مشکلی در توزیع فرآورده‌های خون در بین بیمارستان‌های استان نداشته‌ایم و نیاز خون استان را به صورت 100 درصد تامین کرده‌ایم.

رشد 18 درصدی مراجعه کنندگان در سال گذشته
برادران با اشاره به آمار اهدای خون در سال گذشته تصریح کرد: سال گذشته 47500 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد 35300 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی ادامه داد: سال گذشته شاهد رشد 18 درصدی در تعداد مراجعه کنندگان و رشد 12 درصدی آمار اهداکنندگان خون استان نسبت به سال 94 بودیم ضمن اینکه در سال 95 نیاز بیمارستان‌های استان به خون و فرآورده‌های خونی 11 درصد افزایش داشت که توانستیم 100 درصد این نیازها را تامین کنیم.

این مسئول بیان کرد: براساس استانداردها، انتقال خون باید برای بیش از چهار روز ذخیره خون مورد نیاز استان را داشته باشد لذا با مشاهده افزایش مصرف و کاهش ذخایرخون در شرایط خاص، با اطلاعیه و فراخوان از طریق رسانه‌ها و مطبوعات اطلاع رسانی می‌شود تا با تامین خون مورد نیاز استان، بحرانی ایجاد نشود.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین بیان کرد: سال گذشته 54 درصد اهداکنندگان خون، اهداکننده مستمر بودند که سیاست سازمان انتقال خون حرکت به سمت افزایش آمار اهداکنندگان مستمر است.

وی با اشاره به ضرورت مشارکت بانوان در اهدای خون عنوان کرد: بانوان در سال گذشته 6.5 درصد اهداکنندگان خون را تشکیل دادند که نسبت به سال 94 فقط یک درصد رشد داشت که این میزان با توجه به جمعیت بانوان ناکافیست و امیدواریم شاهد روند رو به رشد مشارکت بانوان در زمینه اهدای خون باشیم.

برادران خاطرنشان کرد: به منظور اشاعه فرهنگ اهدای خون در بین بانوان و افزایش مشارکت آنها، تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل امور بانوان استانداری قزوین منعقد شده است.

وی عنوان کرد: مشکلات اعتباری سازمان انتقال خون مورد توجه مسئولان استانی است و امسال بنا داریم با تخصیص اعتباری که در اختیارمان قرار داده‌اند، ساختمان کنونی انتقال خون استان، مورد بازسازی و استاندارد سازی اساسی قرار گیرد.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین بیان کرد: فضای فیزیکی کنونی پاسخگوی نیاز استان و مراجعه‌کنندگان اهدای خون نیست به طوریکه در برخی مواقع، محدودیت فضا منجر به معطلی‌های بیش از حد می‌شود.

وی در پایان گفت: در این راستا تعداد تخت‌های خونگیری استان از 10 به 20 تخت افزایش خواهد یافت و همچنین مرکز جامع اهدای خون راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان