۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین هنرمندان پیروزی را در بحرانی‌ترین شرایط ببینند/ صداقت ترازوی تشخیص سیاست از سیاست زدگی
کد خبر: ۲۵۰۳۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۱۸ ساعت: ۹:۴۹ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

هنرمندان پیروزی را در بحرانی‌ترین شرایط ببینند/ صداقت ترازوی تشخیص سیاست از سیاست زدگی

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه صداقت ترازوی تشخیص سیاست از سیاست زدگی است، بیان کرد: هنرمندان پیروزی را در بحرانی‌ترین شرایط ببینند همانگونه که حضرت زینب(س) در مجلس یزید هنرمندانه پیروزی سیدالشهدا را در تاریخ ماندگار کرد.

هنرمندان پیروزی را در بحرانی‌ترین شرایط ببینند/ صداقت ترازوی تشخیص سیاست از سیاست زدگی
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین شب گذشته(چهارشنبه) در نشست با اصحاب رسانه در دفتر امام جمعه قزوین با تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از هموطنان در حوادث تروریستی تهران اظهار کرد: آنها در مقابل شرارت، جهالت و بدی مقاومت کردند و به شهادت رسیدند.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن شب‌های احیاء بیان کرد: باید خود را برای بهره‌مندی بیشتر از این شب‌ها مهیا کنیم تا روح و روانمان زنده شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: در روایت آمده است اول سال معنوی انسان، شب قدر است و آخر سالش نیز شب قدر است؛ یعنی برای یک سال خود باید برنامه‌ریزی کنیم همچنین باید این شب را قدر دانسته و ارزش و اهمیت آن را برای دیگران نیز بازگو کنیم.

ضرورت استفاده از ظرفیت هنر/ کار هنرمندان فقط باید برای خدا باشد
وی در ادامه گفت: خدای متعال در شب قدر انسان را در تعیین سرنوشت خود مشارکت می‌دهد بنابراین باید پرونده یک سالی که گذشته و یک سال پیش رو را بررسی کنیم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در دوران مبارزات انقلابی مردم و مبارزات پنهانی آنها، منابر همچون رسانه عمل کرده و روحانیون پیام انقلاب و امام راحل را در شهرهای مختلف می‌رساندند؛ بنابراین با وجود همه نفاق‌ها و توطئه‌ها باید قدردان رسانه‌های انقلابی امروز خود باشید.

وی عنوان کرد: هیچ زمانی قدرت نیروهای انقلاب به معنای واقعی کلمه شبیه امروز نبوده است و در این سال‌ها شاهد پیشرفت فراوانی در این عرصه بودیم بنابراین نباید به گونه‌ای رفتار کرد که گویی ما بازنده میدان بودیم.

عابدینی بیان کرد: اصلی‌ترین هنر شما باید کشف هنرهایی باشد که اتفاق افتاده است و بزرگترین هنر تاریخ بعثت، غدیرخم، عاشورا، پانزده خرداد و انقلاب اسلامی است و یک هنر زمانی ارزشمند است که گردو غبار نشسته روی هنرهای اصیل اسلامی را کنار بزند.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت هنر گفت: هنر را باید هنرمندانه نگاه داشت یعنی کار هنرمندانه فقط برای خدا باشد؛ چراکه هنر غیرخدایی ماندگار نمی‌ماند و هر چه در تاریخ به یادگار مانده اینگونه بوده و گرنه در گذر زمان به فراموشی سپرده می‌شد.

وصل شدن به سایت هنر خدا لازمه ماندگاری آثار هنری است
نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: خداوند با استفاده از ابزار هنر هیمنه شرک، کفر، جهالت و زشتی‌ها را شکست و در عمق جان‌ها راه یافت و تحولات عمیق معنوی را به وجود آورد.

وی ادامه داد: از این رو برای اثرگذاری و ماندگاری یک کار هنری همه کانال‌های هنری و سایت‌های خبری باید به سایت هنر خدا وصل شود؛ در این صورت شریک خدا می‌شوید و هم افزایی ایجاد می‌شود.

عابدینی عنوان کرد: صداقت مهمترین شاخصه هنر است و اگر این صداقت را از هنر برداریم تبدیل به نیرنگ و نفاق و ابزاری برای حیله و بدی می‌شود چراکه درواقع ترازوی تشخیص سیاست از سیاست زدگی همان حضور صداقت است.

وی تاکید کرد: باید قدر هنر را بدانیم و اخلاصمان را در عرصه هنر حفظ کرده و ابراهیم وار عمل کنیم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: هنرمندان نباید اجازه دهند ابن زیادها با نقاب نفاق به شهر ما وارد شده و خیمه‌های حسینی را به آتش بکشد؛ هنرمند نباید اجازه دهد جای جلاد و شهید عوض شود همچنین هنرمندان نباید بگذارند که قرآن و ایمان و ارزش‌های دینی و اسلامی مهجور شوند و شجاعت، صداقت و جوانمردی در جامعه غریب بمانند.

وی تصریح کرد: هنرمندان پیروزی را در بحرانی‌ترین شرایط ببینند همانگونه که حضرت زینب(س) در مجلس یزید هنرمندانه پیروزی سیدالشهدا را در تاریخ ماندگار کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان گفت: انتظار دارم در این برهه از تاریخ انقلاب، رسانه‌های ما فریاد اذا جاء نصرالله والفتح سر دهند چراکه با همه دغل بازی‌ها و نیرنگ‌ها بسیار موفق عمل کردیم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان