۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین پیش‌بینی جمع‌آوری ۲۳ میلیارد ریال زکات فطره در قزوین/۱۵۹۷۷ سبد کالا توزیع می‌شود
کد خبر: ۲۵۰۲۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۱۷ ساعت: ۱۲:۲۴ ↗ لینک کوتاه

قائم مقام کمیته امداد استان خبر داد:

پیش‌بینی جمع‌آوری ۲۳ میلیارد ریال زکات فطره در قزوین/۱۵۹۷۷ سبد کالا توزیع می‌شود

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین با اشاره به توزیع ۱۵۹۷۷ سبد کالا در بین مددجویان تحت پوشش بیان کرد: میزان رقم پیش‌بینی شده برای زکات فطره سال جاری در حدود ۲۳ میلیارد ریال است.

پیش‌بینی جمع‌آوری ۲۳ میلیارد ریال زکات فطره در قزوین/۱۵۹۷۷ سبد کالا توزیع می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، امیر خوش‌نیت قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین در نشست خبری که پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد از توزیع 15977 مورد سبد کالا در بین مددجویان تحت پوشش استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات کمیته امداد در ماه رمضان، توزیع 120 هزار غذای گرم و افطاری در بین جامعه هدف می‌باشد که در دستور کار این نهاد قرار داد.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین با اشاره به برگزاری طرح مفتاح الجنة بیان کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان و با هدف دلجویی از خانواده‌های تحت پوشش، طرح مفتاح الجنه با حضور مسئولان اجرایی می‌شود و در این راستا دیدار با 9714 مددجوی کمیته امداد هدفگذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته در جهت جذب حامی، امیدواریم در این ماه هزار نفر به تعداد حامیان ایتام و 2 هزار نفر به آمار حامیان طرح محسنین افزوده شود.

خوش نیت عنوان کرد: میزان رقم پیش‌بینی شده برای زکات فطره سال جاری در حدود 23 میلیارد ریال است که هدفگذاری شده تا پایان روز عید فطر به حساب خانواده‌ها واریز شود.

وی در ادامه با اشاره به خروج 3300 خانواده تحت پوشش از چرخه حمایتی کمیته امداد گفت: 1300 نفر از آنها به جهت ایجاد اشتغال خودکفا شده و از چرخه حمایت خارج شدند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان برگزاری مراسم تجلیل از خیرین است که در تاریخ 21 خرداد ماه در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تعداد خانواده‌های تحت پوشش بیان کرد: هم‌اکنون 25437 خانواده شامل 44814 نفر تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که 2.72 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

این مسئول عنوان کرد: خدمات کمیته امداد شامل 32 سرفصل حمایتی است که به توانمندی خانواده‌ها کمک می‌کند و شامل تامین حداقل نیازهای اساسی مددجویان تحت پوشش، بحث درمانی، جهیزیه، اشتغال و سایر تسهیلات است.

وی با اشاره به ایجاد 4 هزار شغل تصریح کرد: در سال‌های گذشته میزان اشتغال ایجاد شده به صورت سالانه قریب به یک هزار شغل بود اما در سال 95 از 20 هزار شغل ایجاد شده در استان، 4 هزار شغل توسط کمیته امداد ایجاد شده است.

خوش نیت ادامه داد: 70 میلیارد تومان اعتبار در بحث اشتغال در سفر ریاست جمهوری به استان و تبصره 26 قانون بودجه به کمیته امداد اختصاص پیدا کرده که تاکنون 46 میلیارد تومان آن جذب شده و 24 میلیارد تومان دیگر نیز طی دو ماه آینده جذب خواهد شد.

انتهای پیام/7003







دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان