۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین حریف پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی را بیشتر بشناسید
کد خبر: ۲۵۰۱۷۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۱۷ ساعت: ۱۰:۴۵ ↗ لینک کوتاه

لیگ قهرمانان آسیا؛

حریف پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی را بیشتر بشناسید

تیم الاهلی عربستان برای نخستین بار به مصاف پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا می رود.

حریف پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی را بیشتر بشناسید
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ،سرخپوشان پایتخت در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حریف الاهلی عربستان شدند. آنها در  2 بازی رفت و برگشت باید در خارج از خانه به مصاف حریف عربستانی خود بروند.

تقابل پرسپولیس برابر الاهلی عربستان بهانه ای شد تا با این تیم عربستانی بیشتر آشنا شویم.

 تیم الاهلی عربستان در مرحله  گروهی لیگ قهرمانان آسیا با العین، ذوب آهن و بنیادکار هم گروه بود و به عنوان تیم دوم بعد از العین به دور بعد صعود کرد.

این تیم عربستانی در مرحله گروهی در خانه خود توانست با نتیجه 2 بر صفر از سد بنیاد کار ازبکستان بگذرد و در زمین بی طرف هم ذوب آهن را 2 بر یک شکست داد. سپس این تیم در دو بازی رفت و برگشت مقابل العین امارات به تساوی 2 بر 2 دست یافت. تیم الاهلی عربستان در هفته پنجم با ۲ گل به بنیادکار ازبکستان باخت و در بازی پایانی با ۲ گل ذوب آهن را شکست داد. 

این تیم عربستانی در مرحله حذفی هم در بازی رفت با الاهلی امارات یک بر یک مساوی کرد و بعد در  امارات با نتیجه ۳-۱ این تیم رو شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. 

کریستین گروس سوییسی سرمربی الاهلی عربستان است. وی سرمربی سابق تاتنهام، اشتوتگارت و بازل بوده است. 

نکته جالب اینکه فقط یک بازیکن الاهلی عربستان جزء عربها نیست و حتی بازیکن های خارجی هم به جز همان یک نفر مابقی عرب هستند. 

بازیکن های خارجی تیم الاهلی عربستان شامل عمر السومه فوروارد قدبلند ۲۷ ساله سوریه ای، فتفاتزیدیس یونانی که  سابقه حضور در جنوا، کیه وو و المپیاکوس با 26 سال سن دارد،  سعد عبدالامیر هافبک تیم ملی عراق با ۲۵ سال سن و بالاخره محمد عبدالشافی دفاع چپ ۳۱ ساله تیم ملی مصر هستند. 

تیم الاهلی عربستان با ۵۵ امتیاز در لیگ عربستان بعد از الهلال ۶۶ امتیازی دوم شدند. 

تقابل های الاهلی عربستان با نمایندگان ایران

الاهلی عربستان به طور کلی ١٤ بار با نمايندگان ايران رقابت كرده كه  ٧ برد ، ٤ باخت و سه مساوی در كارنامه خود دارد.

تیم  الاهلی عربستان همچنين در مرحله حذفی  اين مسابقات با تيم های سپاهان و نفت تهران تقابل داشت كه سهم يك برد و يك باخت را برای خود ثبت كرده است.

  نكته قابل توجه ديگر تقابل الاهلی با ٥ نماينده از ايران بوده است. استقلال ، تراكتور ، سپاهان ، نفت تهران و ذوب آهن تيم هايی هستند كه با الاهلی تقابل داشتند.

  پرسپوليس هيچ وقت با الاهلي عربستان تقابل نداشته است و استقلال با دو برد و سپاهان با سه باخت  به ترتيب بهترين و بدترين نتيجه را در برابر الاهلي عربستان دارند.

  همچنين بر اساس قرعه كشی تيم پرسپوليس در بازی رفت ميزبان تیم الاهلی عربستان خواهد بود. 

انتهای پیام/ 1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان