۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین منافقان توان جلوگیری از حرکت انقلاب را ندارند/ استغفار عامل گشایش روزی است
کد خبر: ۲۵۰۱۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۱۷ ساعت: ۸:۵۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در قزوین:

منافقان توان جلوگیری از حرکت انقلاب را ندارند/ استغفار عامل گشایش روزی است

نماینده ولی فقیه در قزوین با بیان اینکه استغفار عامل گشایش روزی‌های مسدود شده است، گفت: گاهی گره در کار ما ایجاد می‌شود؛ اما رزق علمی، رزق مادی و معنوی با توبه و استغفار گسترش می‌یابد.

منافقان توان جلوگیری از حرکت انقلاب را ندارند/ استغفار عامل گشایش روزی است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در دهمین روز ماه مبارک رمضان در سخنرانی مسجد امام خمینی (ره) غیاث‌آباد، اظهار کرد: 15 خرداد منشأ تحولات عظیم بود و نیمه خرداد یک شجره طیبه‌ای است که کاشته شده و در حال به ثمرنشستن است و پس از این شاهد تحولات بزرگی خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: یکی از تحولات امروز که از ثمرات 15 خرداد و انقلاب است، پیوستن کشور قطر به جبهه حامی مقاومت و اعلام حمایت از سوریه، لبنان و عراق است؛ این موضوع نشان از به ثمر نشستن اهداف انقلاب است.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه منافقان توان جلوگیری از حرکت انقلاب را ندارند، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در حرم امام راحل (ره) فرمودند؛ نباید جنایات دهه 60 فراموش شود و جای جلاد و شهید باهم عوض شود؛ در ایام تبلیغات انتخابات شاهد بودیم که عده‌ای از منافقان هم دلجویی کردند.

وی عنوان کرد: منافقان به ملت ایران خیانت کردند و امثال مطهری‌ها را به شهادت رساندند و عده‌ای به دنبال روی کار آوردن این افراد و گوشه گیر کردن جوانان انقلابی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعریف دعا در سوره نساء، خاطرنشان کرد: در آیه 75 این سوره آمده است شما را چه شده که در راه خدا جهاد نمی‌کنید؟ راه خدا نجات مستضعفان و محرومانی شبیه مردم مظلوم یمن، فلسطین، عراق و سوریه است که با همت رهبر معظم انقلاب مورد حمایت قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در روایات اسلامی داریم که هرکس نسبت به وضعیت دیگر مسلمانان بی تفاوت باشد مسلمان نیست.

این کارشناس قرآنی بیان کرد: در سوره نساء آمده است که مظلومان دعا می‌کنند خدایا از این ستمی که ظالمان روا می‌دارند ما را نجات بده، همانگونه که امروز استکبار جهانی با همراهی عربستان و اسرائیل در حال جنایت علیه مردم منطقه هستند.

وی ادامه داد: در این سوره آمده است، مظلومان می‌گویند خدایا از طرف خودت برای ما سرپرست و حاکم قرار بده و برای ما یار و یاور بفرست؛ چند درس می‌توان از این دعا گرفت.

عابدینی عنوان کرد: خدای متعال در عهد الست و پیش از حضور انسان بر روی زمین از همه آفریده‌های خود عهد گرفته که او را بپرستند و خدای متعال فقط مختص مسلمانان عالم نیست؛ البته عده‌ای با ایجاد رب‌های تقلبی به دنبال دور کردن یاد خدای واقعی از مقابل دیدگان ما هستند.

وی در ادامه ابراز کرد: در این آیه، مردم مظلوم از خداوند می‌خواهند آن‌ها را از ظلم نجات دهد؛ می‌توان گفت در باطن این درخواست، دعای ظهور منجی عالم بشریت هم نهفته است زیرا با وجود حضرت مهدی (عج) به جهان امنیت بخشیده می‌شود.

استغفار عامل گشایش روزی‌های مسدود شده است
امام جمعه قزوین تصریح کرد: اگر شکر نعمت ولایت و حاکم اسلامی را بجا آوریم خداوند حاکم دینی برای ما قرار می‌دهد و اگر شکر این نعمت را بجا نیاوریم، پروردگار عالم ما را درگیر حاکم ظالم و ستمگر خواهد کرد.

وی یادآور شد: امام حسین (ع) فرمودند؛ جدم فرموده اگر دیدید معاویه خلیفه مسلمین شد شکم وی را پاره کنید، اما امت پیامبر (ص) دیدند این حاکمیت را و کاری نکردند؛ در دوران سیدالشهدا (ع) مردم کفران نعمت کردند و عده‌ای به حدی حرام خورده بودند که فرق بین علی (ع) و معاویه را متوجه نشدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: شهادت امام حسین (ع) زمانی رقم خورد که مردم نخواستند حاکم ستمگر و نالایقی مثل یزید را سرنگون کنند؛ ما باید از تاریخ درس بگیریم زمانی که عذاب الهی برسد تر و خشک باهم می‌سوزند.

وی با اشاره به آیه 110 سوره نساء اذعان کرد: این آیه ما را دعوت به دعا می‌کند و می‌گوید از خداوند طلب آمرزش و بخشش کنیم، اگر دعای طلب مغفرت به نتیجه برسد راه برای دعاهای دیگر باز می‌شود؛ اما اگر گناهان ما بخشیده نشود ممکن است عدم اجابت، عامل از بین رفتن انگیزه دعا در ما شود.

این کارشناس قرآنی با بیان اینکه استغفار عامل گشایش روزی‌های مسدود شده است، گفت: گاهی گره در کار ما ایجاد می‌شود؛ اما رزق علمی، رزق مادی و معنوی با توبه و استغفار گسترش می‌یابد.

وی ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم به ما می‌گوید هرکس به خود ستم کرده باشد با طلب مغفرت از پروردگار مورد رحمت قرار می‌گیرد؛ زمانی که ما احساس بی پناهی و بدبختی و گرفتاری می‌کنیم مشخص است از رحمت خدا دور شده‌ایم اما زمانی که نشاط و معنویت و امیدواری در ما موج می‌زند نشانه این است که در پناه رحمت خدا هستیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان