۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین فراهم کردن رفاه و آسایش مردم از مسلّمات انقلاب است
کد خبر: ۲۵۰۰۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۱۶ ساعت: ۱۲:۱۲ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

فراهم کردن رفاه و آسایش مردم از مسلّمات انقلاب است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه رفاه، آسایش، زندگی، احترام و امنیت مردم از مسلّمات انقلاب است، گفت: امام خمینی (ره) به مسئولان سفارش می‌کردند که شما باید زی‌طلبگی داشته باشید و زندگی‌تان ساده باشد.

فراهم کردن رفاه و آسایش مردم از مسلّمات انقلاب است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین در مراسم بزرگداشت قیام خونین 15 خرداد که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) شخصیتی است که بوی ائمه اطهار «عليه‌السلام» را در ایشان استشمام می‌کردیم زیرا حقیقتاً ایشان با قرآن زندگی می‌کرد و بنده حقیقی خداوند بود.

وی تصریح کرد: امام موسی کاظم «عليه‌السلام» فرمودند: مردی از اهالی قم، مردم را به سوی حق دعوت می‌کند، گروهی با او هم پیمان می‌شوند که مانند پاره‌های آهن هستند، بادهای تند قدم‌هایشان را نمی‌لغزاند، از نبرد و دفاع ترسی ندارند و از آن خسته نمی‌شوند، و توکلشان بر خدا است و سرانجام نیک برای پرهیزکاران و متقین است.

امام جمعه قزوین افزود: مردم ایران در آن ایام نه به غرب و شرق، نه به سلاح و حتی به خودشان هم توکل نمی‌کردند، بلکه تنها به خدای متعال توکل می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: وقتی خرمشهر آزاد می‌شود، امام خمینی (ره) می‌فرماید: خرمشهر را خدا آزاد کرد، یعنی همه چیز ما دست خدا است و این تفکر امام راحل (ره) در میان مردم انقلابی و مؤمن جامعه نیز وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: وقتی مؤمنان این حدیث را از امام کاظم «عليه السلام» می‌شنیدند، شلاق‌ها و شکنجه‌های رژیم شاه برایشان آسان می‌شد و این حدیث بستری را فراهم کرده بود که پذیرش تحول انقلاب اسلامی و تحمل سختی‌ها و رنج‌ها برای مردم آسان شود.

عابدینی اذعان کرد: در حدیثی دیگر امام باقر (ع) می‌فرمایند: مردمانی از مشرق زمین قیام می‌کنند، حق را طلب می‌کنند اما حق را به آن‌ها نمی‌دهند، آن‌ها اصرار می‌ورزند و قیامشان را ادامه می‌دهند، کار به جایی می‌رسد که آن‌ها دست به اسلحه می‌برند و همین که دست به اسلحه می‌برند، حاضر می‌شوند که حقشان را به آن‌ها بدهند اما آن‌ها دیگر حاضر به پذیرش نمی‌شوند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در ادامه حدیث آمده: آن‌هایی که در این راه کشته می‌شوند، شهید محسوب می‌شوند و در نهایت حق را می‌گیرند و تا زمانی که به دست صاحبشان برسانند این حق را محفوظ نگه می‌دارند.

وی با اشاره به برخی از مشترکات امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، عنوان کرد: هم امام خمینی (ره) اهل ذکر بودند و هم رهبر معظم انقلاب اهل ذکر هستند و اگر آن عزیزان اهل ذکر نبودند نمی‌توانستند جامعه را آرام به سمت اهدافش پیش ببرند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب کسانی هستند که تا آخر پای آرمان‌های الهی انقلاب ایستادند و خداوند هم کسانی را می‌خواهد که وقتی می‌گویند «رَبُّنَا اللَّهُ» تا آخر در آن مسیر استقامت کنند.

عابدینی افزود: خداوند فرشتگان خود را به یاری چنین انسان‌هایی می‌فرستد و تأکید می‌کند هیچ ترس و نگرانی نداشته باشید و بشارت می‌دهد بهشتی را که خدا به شما وعده داده است و فرشتگان هم می‌گویند آن بهشت از آن شماست.

وی با بیان اینکه رفاه، آسایش، زندگی، احترام و امنیت مردم از مسلّمات انقلاب است، تصریح کرد: تنها این اهداف مد نظر امام خمینی (ره) نبود و ایشان بر صدور انقلاب تأکید داشتند و می‌فرمودند ما انقلابمان را به همه جهان صادر می‌کنیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: پیام مشهور امام خمینی (ره) این بود که تا بانگ لا إله إلّا اللّه و محمد رسول الله در جهان طنین نیفکند، مبارزه هست و هر جا که مبارزه هست ما هم هستیم و این ها پیام‌های واضح امام راحل (ره) است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: امام خمینی (ره) به مسئولان سفارش می‌کردند که شما باید زی‌طلبگی داشته باشید و زندگی‌تان ساده باشد و ایشان تأکید داشتند که «یک موی کوخ نشینان بر همه کاخ نشینان ترجیح دارد» و این‌ها فرهنگ امام (ره) بود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان