۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین اصلاحاتی در روش کار انتخابات باید صورت بگیرد/ضرورت برگزاری جلسه وزارت کشور و نهادهای ذیربط برای برگزاری انتخابات مکانیزه
کد خبر: ۲۵۰۰۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۱۶ ساعت: ۱۱:۱۵ ↗ لینک کوتاه

لاریجانی در صحن علنی:

اصلاحاتی در روش کار انتخابات باید صورت بگیرد/ضرورت برگزاری جلسه وزارت کشور و نهادهای ذیربط برای برگزاری انتخابات مکانیزه

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات و نواقص انتخابات باید برای دوره های بعدی رفع شود تا شاهد صف های طولانی و اتلاف وقت مردم نباشیم.

اصلاحاتی در روش کار انتخابات باید صورت بگیرد/ضرورت برگزاری جلسه وزارت کشور و نهادهای ذیربط برای برگزاری انتخابات مکانیزه
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از پایان گزارش وزیر کشور  درباره روند برگزاری انتخابات در صحن علنی امروز سه‌شنبه (16خرداد ماه)، ضمن تشکر از زحمات وی و همکارانش گفت: باید اصلاحاتی در ساز و کار انتخابات صورت بگیرد.

وی ادامه داد: با وجود آنکه بارها در قوانین گفته شده که انتخابات به صورت مکانیزه برگزار شود، در روز برگزاری انتخابات شاهد صف‌های طولانی بودیم و عملا برای رفع نگرانی مردم و عدم اتلاف وقت آنها اقدامی صورت نگرفته است.

لاریجانی تصریح کرد: در برخی حوزه‌ها روند انتخابات به صورت مکانیزه انجام شده بود لذا بنده معتقدم کمیسیون شوراها با کمک مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت کشور و همچنین شورای نگهبان جلسات فشرده‌ای را برگزار کنند تا این موضوع حل شود و با بررسی نرم افزارها در انتخابات بعدی این امر به صورت مکانیزه برگزار شود تا شاهد صف‌های طولانی نباشیم.

رئیس مجلس تأکید کرد: روز انتخابات یک تغییر فهمی نسبت به قانون و ثبت مشخصات سجلی وجود داشت که موجب وقت گیر شدن روند انتخابات می‌شد البته وزارت کشور تلاش کرد تا تفسیر یگانه‌ای از این امر داشته باشد اما در کل این موضوع تا نزدیکی شب به طول انجامید.

وی بیان داشت: این امر از آن نوع مطالبی است که اگر نیازمند اصلاح آیین نامه است باید در رفع آ‌ن تلاش شود تا زمانی که کد ملی شخص ثبت می‌شود دیگر نیازی به ثبت مشخصات سجلی نباشد زیرا زمان‌گیر است، اکنون فرصت مناسبی است تا کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با وزارت کشور ارتباطات نزدیکی برقرار کنند تا این مشکل رفع شود تا انتخابات با سرعت بیشتری برگزار شود و مردم آسایش بیشتری داشته باشند.

لاریجانی ضمن تشکر از زحمات رحمانی‌فضلی و همکارانش در طی زمان برگزاری انتخابات گفت: تلاش شد تا انتخاباتی آرام و خوبی برگزار شود و نقش وزیر کشور در این امر بسیار روشن بود.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان