۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تعطيلي حياط خلوت خاندان هاشمي و قطع دسترسي به بيت المال/ فقط دفتر هيات امنا بيش از ٢٠ مشاور داشت!
کد خبر: ۲۴۹۷۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۱۳ ساعت: ۱۷:۵۰ ↗ لینک کوتاه

علت جارو جنجال ها از تغييرات در دانشگاه آزاد چيست؟

تعطيلي حياط خلوت خاندان هاشمي و قطع دسترسي به بيت المال/ فقط دفتر هيات امنا بيش از ٢٠ مشاور داشت!

قدرت واقعی خاندان هاشمی در دانشگاه همان حیاط خلوت ایجادشده در آن است. به طور مثال، فقط هیات امنا که یاسر هاشمی رییس دفتر آن بود، بیش از ۲۰ مشاور داشت!

تعطيلي حياط خلوت خاندان هاشمي و قطع دسترسي به بيت المال/ فقط دفتر هيات امنا بيش از ٢٠ مشاور داشت!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ، اخراج یاسر هاشمی از دانشگاه آزاد اسلامی با گذشت چند روز از اعلام آن همچنان حاشیه ساز است که علت آن را باید در موضوعی به جز برکناری یک مدیر میانی جست و جو کرد.
یاسر هاشمی رییس دفتر هیأت امنای دانشگاه آزاد بود. طبیعی است که تغییر فردی که عهده دار این سمت است، نه تنها اتفاق بزرگی محسوب نمی‌شود بلکه یک امر طبیعی با تغییر رییس است و حتی جار و جنجال های پس از آن نیز موضوعیتی نخواهد داشت.

اکنون این پرسش مطرح می شود که چرا برکناری یک مدیر میانی و معمولی تا این حد بر یک جناح سیاسی فشار وارد کرده است؟ پاسخ را باید در "اعمال قدرت واقعی" خاندان هاشمی در دانشگاه آزاد جست و جو کرد نه پست های ظاهری آنها.

واقعیت آن است که دانشگاه آزاد اسلامی در سال های گذشته، به نوعی به حیاط خلوت یک جریان سیاسی تبدیل شده و افراد متعددی با استفاده از این حیاط خلوت اهداف این جریان را دنبال می کردند. موضوع به همین سادگی ها هم نیست و مسئله فقط به اشتغال همه فرزندان هاشمی در آن ختم نمی شود.

قدرت واقعی خاندان هاشمی در دانشگاه همان حیاط خلوت ایجادشده در آن است. به طور مثال، فقط هیات امنا که یاسر هاشمی رییس دفتر آن بود، بیش از 20 مشاور داشت! طبیعی است که خارج شدن زمام امور این دانشگاه با درآمدهای کلان و نیز فرصت های سیاسی و اجتماعی که در اختیار گردانندگانش قرار می دهد، برای جریانی که خود را مالک آن می داند گران تمام شود.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  در این خصوص گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون به وسیله یک عده خاص اداره می‌شد و می‌توان گفت اداره این دانشگاه تا حد زیادی خانوادگی بوده است.

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد یک نهاد مردمی است و متعلق به تمام افراد جامعه است و قرار نیست عده‌ای خاص منافع ملت را از آن خود بدانند چراکه این دانشگاه ملک شخصی کسی نیست!

او ادامه داد: شهریه دانشگاه آزاد برای ارتقا کیفی این دانشگاه است نه برای بذل و بخشش‌های خاص و اشتغال یابی خانواده‌ها و جناح های خاص!

سلیمی در خصوص جار و جنجال های اخیر پیرامون برکناری یاسر هاشمی از این دانشگاه افزود: برخوردها به نحوی است که عده‌ای تصور می‌کنند دانشگاه آزاد تولید خودشان بوده و از ابتدا صاحب و مالک این دانشگاه هستند.

او به موضوع بی اعتماد شدن مردم به این دانشگاه پس از افشاگری های اخیر هم اشاره کرد و گفت: در مورد عزل و نصب ها و مسائل مالی باید هرچه سریعتر رسیدگی شود و نتیجه به مردم اعلام شود تا اعتماد آنها مجدد به دانشگاه آزاد برگردد.

در لابلای اظهارات اعضای خاندان هاشمی و نیز افراد سیاسی همسو با آنها همواره بر این نکته تاکید شده که این دانشگاه میراث هاشمی رفسنجانی است. با این وجود هیچ گاه توضیح داده نشده که چرا در این میراث ادعایی، باید قانون را کنار گذاشت و تمام آن را به صورت موروثی به خانواده هاشمی سپرد؟

طبیعی است که بازگشت این دانشگاه به ریل قانونی شفاف سازی در مورد فعالیت های مالی و سیاسی آن خواسته هر فرد دلسوزی است و مخالفت با آن، جز از سوی افرادی که حیاط خلوت خود را در حال از دست رفتن می بینند، قابل تصور نیست.

آیا جز این است که کوتاه شدن دست یک خاندان و عده ای خاص از بیت المال باعث این همه سروصدا شده است؟ وگرنه چه توجیهی دارد که هر تغییر کوچک یا بزرگ در این دانشگاه ناگهان با موجی از هجمه های نزدیکان هاشمی مواجه شود؟



انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان