۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دوازده نکته با منتخب دوازدهم/ رئیس جمهور فهیم، خردمند، خدا ترس، فکور و شجاع و پیرو امام چگونه کشور را مدیریت می کند؟
کد خبر: ۲۴۹۷۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۱۳ ساعت: ۱۷:۳۵ ↗ لینک کوتاه

یادداشت؛

دوازده نکته با منتخب دوازدهم/ رئیس جمهور فهیم، خردمند، خدا ترس، فکور و شجاع و پیرو امام چگونه کشور را مدیریت می کند؟

جوانمردان قول و قرارهائی را که قبل از مسئولیت به مردم داده اند یادداشت می کنند و پیوسته به آنها رجوع می نمایند؛ چنانچه قولی خلاف و فقط برای کسب آراء داده اند از پیشگاه الهی طلب مغفرت می کنند و از مردم پوزش می خواهند و در صدد اصلاح بر می آیند و چنانچه قول و قرار در حیطه وظائف الهی بوده تحقق آنها را دنبال می کنند. وناجوانمردان قول ها را فراموش، و یا توجیه و انکار می کنند.

دوازده نکته با منتخب دوازدهم/ رئیس جمهور فهیم، خردمند، خدا ترس، فکور و شجاع و پیرو امام چگونه کشور را مدیریت می کند؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، انتخابات  دوازدهمین ریاست جمهوری به پایان رسید. این انتخابات نیز مانند همه انتخابات های دیگر پیروز و شکست خورده دارد؛ پیروز، کاندید، مبلغ، هوادار یا رأی دهنده ای است که این چند صفحه از زندگی خود را به گونه ای رقم زده است که در پیشگاه الهی از دیدن و یادآوری آن سربلند است؛ و شکست خورده آنی است که این صفحات را با حرام الهی (تهمت، دروغ، مردم فریبی و ...) آغشته است. گذشت آنچه گذشت اما منتخب مردم می تواند نسبت به آینده در موارد زیر تأمل کند.

1 - گروهی از سر صدق و صفا و گروهی به خاطر مطامع دنیایی به منتخب تبریک می گویند. اما شاید بهتر باشد که تا پایان دوره مسئولیت صبر کنیم؛ اگر منتخب در خدمت به دین و کشور و مردم کوشا و موفق بود لایق تبریک و تحسین است و رحمت بی کران الهی در دنیا و آخرت بر او باد. و اما اگر خدایی ناخواسته غیر از این شد، جائی برای تبریک نمی ماند. دیر نیست روزی که پرده ها کنار رود و شکست خوردگان آزمون بگویند ای کاش هرگز از مادر زاده نشده بودم که این کنم یا آن.

2 ـ منتخب بصیر برای سربلندی در آزمون الهی، به خود فرصت فکر کردن درباره گذشته و حال و آینده می دهد، با مشاوران دلسوز و فهیم مشورت می کند و مسائل را از دریچه تکلیف و پاسخی که در دادگاه الهی باید ارائه کند می نگرد؛ می داند که هر تصمیم و عملکرد خداپسندانه او بی شک الطاف جلی و خفی الهی را شامل او، دولت و مردم ایران اسلامی خواهد کرد که «و من یتق الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لا یحتسب» و هیچ مشکلی و سختی راهی را نخواهد دید که «و من یتوکل علی الله فهو حسبه»

3 - کریمان بعد از پیروزی همچون پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) مخالفان را عفو و حتی تحمل و احترام و دلجویی می کنند و لئیمان انتقام گیری را وجهه همت خود می سازند.

4 ـ خردمندان، منتقدان را گرامی می دارند و از نقدهای آنها (ولو کاه را کوه کرده باشند و یا ...) برای اصلاح بهره می برند و نابخردان منتقد را به انواع حیل خاموش می سازند.

5 ـ مآل اندیشان طیف موافقان و مخالفان خود را ارزیابی دقیق می کنند، اگر در بین موافقان دشمنان قسم خورده دین، انقلاب و کشور را یافتند در مواضع خود تجدید نظر می کنند؛ و اگر در بین مخالفان خود مومنین خداترس، انقلابیون ایثارگر و ایران دوستان فهیم را دیدند از خود و مواضع خود به خدا پناه می برند.

6 - جوانمردان قول و قرارهائی را که قبل از مسئولیت به مردم داده اند یادداشت می کنند و پیوسته به آنها رجوع می نمایند؛ چنانچه قولی خلاف و فقط برای کسب آراء داده اند از پیشگاه الهی طلب مغفرت می کنند و از مردم پوزش می خواهند و در صدد اصلاح بر می آیند و چنانچه قول و قرار در حیطه وظائف الهی بوده تحقق آنها را دنبال می کنند. وناجوانمردان قول ها را فراموش، و یا توجیه و انکار می کنند. 

7 - انقلابیون مواضع و نصایح معمار کبیر و بنیان گذار انقلاب حضرت امام خمینی(ره) را نصب العین خود قرار می دهند و در حوادث و شرایط گوناگون به اندیشه های ایشان و سلف صالحشان مراجعه می کنند. به آنچه و آنکه آنها سلم بودند سلم، و به آنچه و آنکه آنها خصم بودند خصم خواهند بود.

8 - خداترسان در سیاست ها و مواضع، تهیدستان و فرودستان جامعه را در نظر می گیرند؛ شغل آنها، مسکن آنها، بهداشت آنها و شخصیت و تربیت آنها دغدغه شان خواهد بود و متکبران دیگران را به هیچ می انگارند و به هیچ می فروشند، برای آنها شیرند و برای دشمن موش.



9 - قهرمانان و مدیران ملی، فکور، شجاع و پرتلاش اند و یارانی اینچنینی انتخاب می کنند. آنها به سرمایه های ملی تکیه می کنند و دل از بیگانه می برند، «ما می توانیم» را در جامعه می دمند و عزت ملی را پی می گیرند؛ در مقابل مردم خاضعند و خود را خدمتگزار می دانند و در تقابل با دشمنان دین و کشور همچون کوه استوارند.

10 - مصلحان اجتماعی جوانان را پاک و بی آلایش و پر انرژی می دانند و می خواهند، اما مفسدان آنان را بمب سکس و عصیان و ساده دل تصور می کنند که باید سرگرم شان کرد و بازی شان داد تا مزاحم نشوند.

11 - سیاست مداران فهیم از تاریخ کشور خود و دیگران پندها گرفته اند. می دانند با الگوهای مارکسیستی و لیبرالیستی محال بود انقلاب اسلامی علیه یک رژیم سفاک و وابسته به شرق و غرب به پیروزی برسد؛ با الگوهای جنگ کلاسیک محال بود که یک انقلاب نورس بتواند هشت سال که نه، حتی هشت ماه در مقابل یک رژیم ددمنش با پشتیبانی جهانی و مجهز به آخرین سلاح های کشنده مقاومت کند و حتی یک وجب از خاک خود را تسلیم نکند. الگوی امام در انقلاب و دفاع مقدس اگر در جنگ اقتصادی نیز حاکم شود، دیری نخواهد گذشت که دشمن را زمین گیر خواهد کرد و جوانان مومن و پرشور ایرانی را در قله های صنعت و کشاورزی و خدمات خواهد نشاند.

12 - پیرو امام(ره) این کلام امام(ره) را فراموش نخواهد کرد که "دربارة فرهنگ هر چه گفته شود کم است، می دانید و می دانیم اگر انحرافی در فرهنگ یک رژیم پیدا شود، و همه ارگانها ومقامات آن رژیم بر صراط مستقیم انسانی والهی پایبند باشند و بر استقلال و آزادی ملت از قیود شیطانی عقیده داشته باشند وآن را تعقیب کنند و ملت نیز به تبعیت از اسلام و خواسته های ارزنده آن پای بند باشد، دیری نخواهد گذشت که انحراف فرهنگی بر همه غلبه کند وهمه را خواهی نخواهی به انحراف کشاند ونسل آتیه را آنچنان کند که انحراف به صورت زیبا ومستقیم را راه نجات بداند، و اسلام انحرافی را به جای اسلام حقیقی بپذیرد وبرسرخود و کشور خود آن آورد که در طول ستمشاهی وخصوصا پنجاه سال سیاه بر سر کشور آمد.(22بهمن61)"



انتهای پیام/1404

منبع: پایگاه598

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان