۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین توسعه فرهنگ پسندیده اهدای عضو در بین جامعه فوتبال
کد خبر: ۲۴۹۶۶۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۱۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

توسعه فرهنگ پسندیده اهدای عضو در بین جامعه فوتبال

بی‌شک نامداران و ستاره‌های دیروز و امروز فوتبال کشور که نزد هواداران فوتبال مقبولیت دارند، به‌عنوان الگوی بخش قابل توجهی از اقشار مختلف می‌توانند نقش بسیار مؤثری در ترویج فرهنگ اعمال نیکوکارانه ایفا کنند.

توسعه فرهنگ پسندیده اهدای عضو در بین جامعه فوتبال

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ، چند روزی از امضای تفاهم‌نامه همکاری میان فدراسیون فوتبال و انجمن اهدای عضو ایرانیان به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های ورزش فوتبال در توسعه فرهنگ نیکوی اهدای عضو نمی‌گذرد که بازتاب این حرکت ماندگار که به‌همت باشگاه هواداران فوتبال ملی(سامانه 9090) صورت گرفت، آنچنان موجی ایجاد کرده که جامعه فوتبال کشور فارغ از حاشیه‌‌های همیشگی این ورزش پُرطرفدار، با خلوص نیت و با تکاپوی بسیار در مسیر آن گام نهاده است. در همان روزهای نخست پس از اعلام خبر این همکاری مشترک و حرکت فرهنگی، خانواده مجید نائینی، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس، پیش‌قدم شده و با اهدای اعضای بدن این فوتبالی با اخلاق که دچار ضایعه مرگ مغزی شده بود، نجات جان سه انسان را موجب شدند.

پس از اقدام قابل تحسین خانواده زنده‌یاد نائینی، اعضای بدن وحید باغ‌گلی، فوتسالیست جوان کرمانی که با مرگ مغزی روبه‌رو شده بود، با رضایت خانواده اش اهدا گردید و جان سه‌ هم‌وطن دیگر را نجات داد. در گام بعد، شرکت فناپ که در جایگاه متولی باشگاه هواداران فوتبال ملی و حامی فدراسیون و تیم‌های ملی فوتبال، بانی این حرکت اجتماعی محسوب می‌شد، بار دیگر در توسعه و ترویج فرهنگ اهدای عضو گوی سبقت را از دیگران ربود و با راه‌اندازی پویش(کمپین) «صدور100 هزار کارت اهدای عضو در ماه مبارک رمضان» اقدام به عرضه و انتشار بات رسمی عضوگیری انجمن اهدای عضو ایرانیان نمود تا براساس آن نیکوکاران متقاضی به‌راحتی و در مدت زمانی کمتر از 2 دقیقه قادر به ثبت‌نام و دریافت کارت اهدای عضو شوند.

در این میان، دیگر اعضای جامعه فوتبال نیز به این موج مثبت ایجاد شده پیوسته‌اند که بیشتر آن‌ها هنوز رسانه‌ای نشده و برخی نیز بنابر خواسته متولیان امر درجهت ایجاد تأثیر مثبت و ترغیب عموم اعلان گردیده که از آن‌جمله می‌توان به دریافت کارت اهدای عضو توسط سه‌تن از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس (محمد پنجعلی، نیما نکیسا و حمید استیلی) در بیمارستان مسیح دانشوری اشاره کرد.

بی‌شک نامداران و ستاره‌های دیروز و امروز فوتبال کشور که نزد هواداران فوتبال مقبولیت دارند، به‌عنوان الگوی بخش قابل توجهی از اقشار مختلف می‌توانند نقش بسیار مؤثری در ترویج فرهنگ اعمال نیکوکارانه ایفا کنند تا روح پهلوانی و جوانمردی در کالبد این ورزش بیش از پیش دمیده شود.

انتهای پیام/
 

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان