۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین گام دوم شاگردان کولاکوویچ؛ نبرد با قهرمان المپیک
کد خبر: ۲۴۹۶۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۱۳ ساعت: ۱۲:۱۵ ↗ لینک کوتاه

لیگ جهانی والیبال؛

گام دوم شاگردان کولاکوویچ؛ نبرد با قهرمان المپیک

تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود در هفته نخست لیگ جهانی والیبال به مصاف تیم ملی برزیل می‌رود.

گام دوم شاگردان کولاکوویچ؛ نبرد با قهرمان المپیک
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، روز دوم رقابت‌های لیگ جهانی والیبال ، امروز با برگزاری 6 دیدار پیگیری می‌شود که در این روز از مسابقات تیم ملی والیبال ایران باید به مصاف قهرمانی المپیک ریو ، یعنی تیم ملی والیبال برزیل برود.
 
** برزیلی جدید بدون رزنده!

تیم ملی والیبال برزیل پس از قهرمانی در المپیک 2016 ریو، فصل جدیدی از دوران پرافتخار خود را با هدایت «رنان دال زوتو» آغاز کرده است. او جانشین «برناردو رزنده‌«ای  شده است که همه افتخارات و جام‌‌های موجود در جهان را برای چندین و چند بار فتح کرده است.

در مدت 16 سالی که رزنده هدایت تیم ملی برزیل را بر عهده داشت، این تیم مهار نشدنی و توفق ناپذیر به عناوین متعددی رسید. برزیلی‌ها در اولین سال حضور رزنده به مدال طلای لیگ جهانی 2001 رسیدند و پس از آن در سال‌های 2003 تا 2007 به 5 عنوان قهرمانی متوالی دیگر رسید. آنها مقام قهرمانی سال‌های 2009 و 2010 لیگ جهانی را نیز به خود اختصاص دادند.

شاگردان رزنده در مسابقات قهرمانی جهان به 3 عنوان قهرمانی متوالی در سال‌های 2002، 2006 و 2010 رسیدند و فاتح جام‌های جهانی 2003 و 2007 شدند. 3 مدال با ارزش طلای المپیک نیز از دستاوردهای رزنده برای والیبال برزیل است.

حضور تیم ملی برزیل در مرحله فینال لیگ جهانی و جمع 6 تیم برتر این مسابقات به دلیل میزبانی مرحله پایانی قطعی است و رنان دال زوتو به دنبال این است که مدال طلای لیگ جهانی را پس از 7 سال به برزیل برگرداند.

رنان دال زوتو 57 ساله، دریافت کننده پیشین تیم ملی برزیل است. او که 2 مدال نقره المپیک 1984 لس‌آنجلس و قهرمانی جهان 1982 آرژانتین را در کارنامه دارد در باشگاه‌های برزیل و یک سال هم در ایتالیا سابقه فعالیت دارد.

**ایران و برزیل و یازده جدال رودررو

تیم‌های ملی ایران و برزیل تاکنون 11 بار در میادین مختلف با هم روبه‌رو شده‌اند که سهم برزیلی‌ها 8 و سهم ایران 3 پیروزی بوده است. آخرین دیدار 2 تیم در لیگ جهانی سال گذشته در شهر بلگراد بوده که حریف آمریکای جنوبی 3 بر یک، تیم ملی ایران را شکست داد. برزیلی‌ها در 10 بازی گذشته خود، 3 شکست مقابل ایتالیا، آمریکا و صربستان داشته‌اند که شکست آخر باعث شد تا قهرمانی لیگ جهانی به صربستان برسد.

تیم ملی برزیل شب گذشته در چارچوب نخستین دیدارش در لیگ جهانی 2017 مقابل تیم ملی لهستان به میدان رفت و در یک دیدار نزدیک و نفس‌گیر با حساب 3 بر 2 مغلوب لهستانی‌ها شد. 

دو تیم ایران و برزیل امروز از ساعت 19 و  30 در شهر پیسارو کشور ایتالیا به مصاف هم می‌روند. تیم ملی ایران در روز نخست این مسابقات مقابل ایتالیا که از امتیاز میزبانی بهره مند بود با حساب 3 بر صفر تن به شکست داد. 

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان