۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تخلفات فراوانی در انتخابات سال جاری شکل گرفت/ دستگاه قضا در حال پیگیری است
کد خبر: ۲۴۹۵۸۷ نویسنده: حجت الاسلام قابل تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۱۳ ساعت: ۹:۵۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای نگهبان قزوین:

تخلفات فراوانی در انتخابات سال جاری شکل گرفت/ دستگاه قضا در حال پیگیری است

رییس دفتر رسیدگی و نظارت شورای نگهبان قزوین بیان کرد: در امر انتخابات تخلفات فراوانی در استان قزوین وجود داشت که به دستگاه قضا ارجاع داده شد و این تخلفات درحال پیگیری و بررسی است.

تخلفات فراوانی در انتخابات سال جاری شکل گرفت/ دستگاه قضا در حال پیگیری است
حجت الاسلام علی قابل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین درباره نتایج بررسی انتخابات اظهار کرد: تلاش دشمن در زمان انتخابات حضور کمرنگ مردم پای صندوق‌های رأی بود و این واقعیت مشخصی است که استکبار جهانی از سال‌های پیش این پروژه را ادامه داده است و در سال جاری به این موضوع بیشتر دامن زد.

وی اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند آنچه مانع جنگ در کشور شد و سایه جنگ را از سر مردم رفع کرد حضور آگاهانه ملت ایران است؛ بنابراین علی رغم تبلیغ منفی دشمن و هزینه‌های سنگین آنها مردم حضور گسترده‌ای در انتخابات داشتند.

رئیس شورای نگهبان قزوین تصریح کرد: در امر انتخابات تخلفات فراوانی در استان قزوین وجود داشت که به دستگاه قضا ارجاع داده شد و این تخلفات درحال پیگیری و بررسی است.

وی افزود: البته برخی از این تخلفات مربوط به شوراهای شهر و روستا بود که ارتباطی به حوزه کاری شورای نگهبان نداشت.

این مسئول ادامه داد: تخلفات انتخابات ریاست جمهوری در حوزه تبلیغات و روز رأی گیری و سوءاستفاده از امکانات دولتی که از نگاه قانونی ممنوع است، دسته بندی شده که میزان این موارد کم هم نبود؛ همه تخلفات جمع آوری شد و برخی به دستگاه قضا در قزوین و برخی نیز برای شورای نگهبان ارسال شد.

وی بیان کرد: نتایجی که شورای نگهبان از بررسی کلی انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد شامل پرونده‌هایی بود که برای رسیدگی به دستگاه قضا ارجاع داده شد تا با تخلفات برخورد صورت بگیرد.

قابل یادآور شد: درباره اینکه عده‌ای از مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی نتوانستند آرای خود را به صندوق بیاندازند باید گفت؛ این موضوع متوجه دستگاه‌های اجرایی است.

برخی از نمایندگان فرماندار سلیقه ای عمل کردند
وی اضافه کرد: دستگاه‌هایی که برای رأی گیری انتخابات شورا درنظر گرفته شده بود برخی آماده به کار نبود و برخی هم متولیان، آموزش لازم را برای کار با آن ندیده بودند.

رئیس شورای نگهبان قزوین عنوان کرد: تا ساعت 10 صبح به ما گزارش می‌شد که هنوز رأی گیری شروع نشده و مردم منتظر هستند، بحث اطلاع رسانی هم ناقص صورت گرفت و مردم فکر می‌کردند هرچه به ساعات پایانی شب نزدیکتر شوند امکان رأی گیری وجود دارد؛ در صورتی که طبق قانون بعد از ساعت 24 روز جمعه امکان رای دهی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از مناطق تعرفه‌های انتخابات کم آمد و در مناطق دیگر نیز گزارش شد زمانی که قرار بود از ساعت 11 مردم منتظر را داخل حوزه‌ها ببرند و درب‌ها بسته شوند نمایندگان فرماندار به سلیقه خود رفتار کردند و دستورات اجرا نشد.

این مسئول بیان کرد: حوزه‌هایی از ساعت 11 و سی دقیقه شب مردم را بیرون کرده بودند و برخی نیز بیشتر از زمان تعیین شده مردم را برای رای گیری نگاه داشته بودند.

وی در پایان گفت: دو موضوع کلی در عدم رای دهی مردم وجود داشت که یک مورد آماده نبودن دستگاه‌ها بود و موضوع دوم هم مردم اطلاعات لازم را درباره استفاده از آن نداشتند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان