۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین سیره رهبری و حکومت‌داری آیت‌الله خامنه‌ای همانند امام راحل/ رسیدگی به تخلفات انتخابات مشمول زمان نشود
کد خبر: ۲۴۹۵۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۱۲ ساعت: ۱۶:۱۰ ↗ لینک کوتاه

در نمازجمعه استان قزوین مطرح شد؛

سیره رهبری و حکومت‌داری آیت‌الله خامنه‌ای همانند امام راحل/ رسیدگی به تخلفات انتخابات مشمول زمان نشود

در نمازجمعه استان قزوین مطرح شد که رسیدگی به تخلفات انتخابات ادامه دارد و مردم خواهان پیگیری تخلفات انتخابات هستند و این رسیدگی نباید مشمول زمان شود.

سیره رهبری و حکومت‌داری آیت‌الله خامنه‌ای همانند امام راحل/ رسیدگی به تخلفات انتخابات مشمول زمان نشود
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ نمازجمعه امروز استان قزوین در سراسر میعادگاه‌های استان با حضور پرشور مردم برگزار شد.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، اظهار کرد: قیام ۱۵ خرداد یادآوار حماسه‌آفرینی‌ها امام راحل(ره) و رنج و سختی‌هایی است که دشمنان برای ایشان به وجود آوردند.

وی با بیان اینکه میوه و ثمره‌ درخت انقلاب اسلامی رسیدن به مرحله ظهور، ارزش‌ها و از بین رفتن بدی‌ها و باطل است، افزود: امام راحل صحبت‌ها و مواضع محکم و صریحی در زندگی خود داشتند که باید همواره یادآوری شود.

عابدینی در ادامه گفت: یکی از محکم‌ترین حرف‌های امام بزرگوار تاکید به تقویت وحدت بر پایه ایمان و توحید بود که همیشه مردم را به آن دعوت می‌کردند بنابراین بسیار غلط است که در جامعه دوقطبی بسازیم و تقابل ایجاد کنیم؛ پیش از انتخابات رقابت وجود دارد اما بعد از انتخابات همه باید یکی و واحد شوند.

نماینده ولی فقیه در استان ابراز کرد: اگر پیش از انتخابات دروغ، ذلت‌پذیری، تعدی به بیت‌المال بد بود بعد از انتخابات هم غلط است و تا قیامت ماهیت آن تغییر نخواهد کرد اما عده‌ای هستند که بعد از انتخابات حرام‌ها را حلال می‌دانند که این رفتار غلطی است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: ملت ایران بعد از انتخابات با نفسی تازه و با توکل به خداوند و پیروی از ولایت فقیه پیگیر همه خوبی‌ها و مبارز در مقابل همه زشتی‌ها خواهند بود.

وی با بیان اینکه کاخ نشینی و اشرافی‌گری مربوط به دستگاه فرعونیان است، خاطرنشان کرد: از جمله موضع‌های صریح و جدی امام راحل در مورد ساده زیستی مسوولان بود و همواره تکبر و رفاه‌طلبی را مورد انتقاد قرار می‌دادند.

مبارزه با اسلام التقاطی از مهم‌ترین مسائل جامعه امروز است
عابدینی تصریح کرد: امام راحل فرمودند پیرو ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد؛ امروز شاهد هستیم که تمام منطقه آشوب و خون‌ریزی است اما کشور ما در امنیت به سر می‌برد برای اینکه زیر سایه ولی‌فقیه هستیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به بیانات رهبر کبیر انقلاب اسلامی اضافه کرد: فرهنگی که اجانب به ما تحویل دهند از اسلحه قدرت‌ها خطرناک‌تر است و امروز هم رهبر انقلاب بر مسئله نفوذ تاکید فراوان دارند اما متاسفانه سند ۲۰۳۰ دل مومنان را جریحه‌دار کرده است و ما هر گز از این سند ننگین نخواهیم گذشت.

خطیب جمعه شهر قزوین توضیح داد: یکی از بدترین مسائل در سند ۲۰۳۰ این است که اجانب برای ما نسخه بنویسند؛ وقتی که ما قرآن کریم، نهج‌البلاغه، فقها و حوزه‌های علمیه را داریم چرا باید انگلیسی‌ها و یهودی‌ها برای ما سند بنویسند؟

وی بیان کرد: مرگ بر آمریکا یکی از تاکیدات امام راحل بود که فرمودند نه تنها در مساجد بلکه باید کاری کنیم که در کلیساها هم فریاد مرگ بر آمریکا شنیده شود؛ هر کس خلاف این فرمایشات حرفی می‌زند از منظر غیرت دینی، فرهنگ عاشورایی و انقلاب اسلامی غلط می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه مبارزه با اسلام التقاطی از مهم‌ترین مسائل جامعه امروز است، گفت: ادغام مسائل غیردینی در اسلام از معضلاتی است که امروز قربانیان زیادی می‌گیرد و اسلام منافقان نمونه‌ای از اسلام التقاطی است که امام راحل حساسیت زیادی روی آن داشتند.

بداخلاقی برخلاف شئونات روزه‌داران است
عابدینی با بیان اینکه قرآن کریم کتاب تقوا است، ابراز کرد: ماه مبارک رمضان دانشگاه تحصیل تقوا است و اگر بنده‌ای از این فرصت به خوبی بهره‌مند شود در پایان این ماه نور تقوا را در زندگی خود احساس خواهد کرد.

امام جمعه قزوین با تاکید براینکه دست‌گیری از مستمندان و اخوت و برادری بایکدیگر از ارزش‌های اصلی مومنان است، گفت: کسی که تقوا را در خود تقویت کند هم مورد رضایت خداوند قرار می‌گیرد و هم در دل‌های مردم جای دارد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) افزود: هر کس توفیق پیدا کند در این ماه به روزه‌دار مومنی افطاری بدهد گویا جمعیتی را آزاده کرده و گناهان گذشته‌اش را خداوند می‌بخشد؛ در افطاری‌ها باید به سراغ کسانی برویم که نیاز به توجه دارند بخصوص خویشاوندان تا صله رحم را هم به جا بیاوریم.

خطیب جمعه شهر قزوین در پایان با بیان اینکه هر کس در ماه رمضان از یتیمان دلجویی کند خدواند در قیامت او را مورد اکرام قرار می‌دهد، تصریح کرد: بد اخلاقی خلاف شئونات روزه‌داران است لذا در این ماه باید با صبر و اخلاق نیک با دیگران رفتار کرد چرا که پیامبر اسلام می‌فرماید؛ هر کس اخلاقش را نیکو کند به راحتی از پل صراط عبور خواهد کرد.

ترس مسئولین از دشمن اول بدبختی است
حجت الاسلام سید ابوتراب موسوی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته آبیک با اشاره به سند۲۰۳۰ اظهار کرد: بدتر از اسلحه دشمن سند ۲۰۳۰ است، می‌خواهند با این سند ما را تبدیل به شهروند غربی کنند.

وی با بیان اینکه نیاز امروز امت اسلامی عمل به آموزه‌های قرآن کریم است، تصریح کرد: مسئولان در برخورد با دشمن و دفاع از اسلام صریح باشند.

خطیب جمعه شهرستان آبیک افزود: ترس مسئولین از دشمن اول بدبختی است؛ همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مسئولان اگر می‌خواهند از دشمن بترسند اما از طرف مردم نترسند.

وی با اشاره به انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه عنوان کرد: در این انتخابات برگ زرین دیگری به افتخارات ملت ایران افزوده شد و دشمنان با مشاهده شکوه و عظمت جمهوری اسلامی مایوس شدند.

موسوی با اشاره به تخلفات انتخابات تصریح کرد: شایسته نظام جمهوری اسلامی بود که کوچکترین تخلفی در انتخابات صورت نمی‌گرفت.

امام جمعه شهرستان آبیک در ادامه با بیان اینکه قوه قضائیه به تخلفات رسیدگی خواهد کرد، اضافه کرد: شایسته بود که سخنان هنجارشکن و برخی از حرمت شکنی‌ها انجام نمی‌شد.

وی خاطرنشان کرد: با مشخص شدن نتایج انتخابات از این پس ملت باید مطالبات به حق خود را از مسئولین داشته باشند؛ چرا که خواسته‌ها و مطالبات حق دینی، شرعی و عقلی مردم است.

شورای شهر باید دردهای مردم را جدی بگیرند
حجت الاسلام علی طهماسبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر الوند بااشاره به سالگرد رحلت امام راحل (ره) اظهار داشت: رحلت امام خمینی (ره)داغ بزرگی را بر دل ملت ایران گذاشت.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره)به مردم اعتماد داشت، بیان کرد: امام راحل (ره) اسلامیت و جمهوری ایران را با مردم گره زده و باعث پیوند مردم و نظام بود.

خطیب نماز جمعه شهر الوند عنوان کرد: ایجاد انقلاب اسلامی معجزه امام راحل (ره)بود که مبنای این انقلاب ارزش‌ها و تفکرات دینی و اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از امام راحل (ره) رهبر انقلاب اسلامی کشتی این انقلاب را در طوفان‌ها و تلاطم‌های جهانی به خوبی رهبری و هدایت می‌کنند.

طهماسبی با اشاره به اینکه ملت ایران از ولایت تا شهادت رهسپار و همراه نظام هستند، عنوان کرد: 15 خردادماه برای همیشه عزای عمومی اعلام شد چراکه یک روز تلخ درطول تاریخ بود.

وی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری مورد تایید شورای نگهبان قرارگرفت، تاکید کرد: همگان باید تابع قانون و شورای نگهبان باشند چرا که این شورا، نگهبان نظام جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه شهر الوند تصریح کرد: رسیدگی به تخلفات انتخابات ادامه دارد و مردم خواهان پیگیری تخلفات انتخابات هستند و این رسیدگی نباید مشمول زمان شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اضافه کرد: اعتقادات و مبانی مذهبی و اسلامی ملت ایران باید در جوامع بین الملل باصراحت بیان شود و این صراحت گفتار هیچ منافاتی با روابط دیپلماتی ندارد.

طهماسبی عنوان کرد: غربی‌ها براین نظر هستندکه ایران باید لائیک باشد درحالی که کشور ایران یک کشور متدین و دیندار است وگرایش ملت ایران به دین اسلام است.

وی با اشاره به سفر ترامپ به عربستان و عقد قرارداد 110میلیارد دلاری گفت: این قرارداد برای چپاول و غارت منطقه بوده و هیچ گونه بار سیاسی نداشته است.

خطیب نمازجمعه شهر الوند خاطر نشان کرد: مردم به امر به معروف ونهی ازمنکر در مورد روزه خواری آشکار اهمیت دهند چراکه روزه خواری آشکار توهین به دین است.

وی خطاب به شورای جدید شهر الوند گفت: شورای شهر باید دردهای مردم را جدی بگیرند و به خواسته‌های مردم اهمیت بدهند.

رییس جمهور باید به جوانان به عنوان سرمایه‌های نظام توجه ویژه کند
حجت الاسلام سید مرتضى فاطميان امام جمعه شهر اقبالیه در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت سالروز درگذشت آزاده سر افراز، سید علی اکبر ابوترابی و ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) گفت: آیت الله العظمى سید علی خامنه ای در سال 1368 توسط مجلس خبرگان انتخاب شدند و به فضل الهی و عنايت امام زمان (عج) و اذعان دوست و دشمن، با همان صلابت و اخلاص آرمان‌های بلند امام خمینی (ره) را می‌دهند.

وی افزود: به حق می‌توان گفت؛ "امام خامنه ای خمینی دیگر است" و به تعبیر دیگر "خامنه ای کوثر است و دشمن او ابتر است".

این خطیب نمازجمعه ابراز کرد: امام خمینی (ره) فرمودند: فرهنگی که اجانب تحویل جامعه ما بدهند از اسلحه ابر قدرت‌ها هم بدتر است؛ بنابراین باید به مفاسد 2030 توجه کنیم و به راحتی از آن نگذریم.

امام جمعه اقبالیه با اشاره به ويژگی‌های رییس جمهور انقلابی اذعان کرد: رییس دولت انقلابی باید 5 ویژگی داشته باشد، التزام به اسلام ناب محمدی (ص) و تعهد عملی به آموزه‌های دینی و شکستن حصار تهجر، اعتقاد و التزام عملی به ولی فقیه در جهت رسیدن به جامعه آزاد و به دور از دیکتاتوری و استبداد، ایجاد رابطه سالم، توأم با احترام متقابل با دولت‌ها به استثنای دو کشور آمریکا و رژیم صهیونیستی، پرهیز از اشرافی گری و حفظ طلبگی و توجه به جوانان به عنوان سرمایه‌های نظام و جامعه و انقلاب.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان