۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین کمک ۹ میلیارد ریالی خیرین قزوینی برای آزادسازی زندانیان
کد خبر: ۲۴۹۲۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۱۰ ساعت: ۱۳:۴۶ ↗ لینک کوتاه

در جشن گلریزان صورت گرفت؛

کمک ۹ میلیارد ریالی خیرین قزوینی برای آزادسازی زندانیان

در جشن گلریزان خیرین قزوینی برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد ۹ میلیارد ریال کمک کردند.

کمک ۹ میلیارد ریالی خیرین قزوینی برای  آزادسازی زندانیان
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ همزمان با چهارمین روز از ماه مبارک رمضان، جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد استان قزوین شب گذشته(سه شنبه) با حضور جمعی از مسئولین وخیرین نیکوکار برگزار شد.

حمیدرضا فراست طلب در حاشیه برگزاری این مراسم گفت: همه ساله به همت خیرین، نیکوکار و تلاش ستاد مردمی دیه حداقل ۳۰۰ زندانی جرائم غیرعمد نیازمند استان آزاد و به آغوش گرم خانواده‌های خود باز می‌گردند.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین افزود: ستاد رسیدگی به امور دیه به عنوان مجموعه ای مردم نهاد، با جلب و جذب کمک‌های خیرین نوعدوست، برای آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد فعالیت داشته که بحمدلله طی ۵ سال گذشته یک هزار و ۴۹۱ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد معسر در استان آزاد شده اند.

وی تصریح کرد: مبلغ بدهی این تعداد از زندانیان ۱۰۷ میلیارد تومان بوده که با تلاش مددکاران ستاد مردمی دیه، نیمی از آن توسط شکات بخشیده و مابقی آن از طریق پرداخت‌های بلاعوض، قبولی اعسار، پرداخت شرکت‌های بیمه وصندوق تأمین خسارت‌های بدنی وپرداخت تسهیلات قرض الحسنه بوده است.

وجود ۴۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در قزوین
این مسئول با اشاره به افزایش سرانه بدهی زندانیان به نسبت سال‌های گذشته گفت: خوشبختانه با گذشت شکات، اعطای تسهیلات قرض الحسنه و آورده خود زندانیان همه ساله تعداد قابل توجهی از زندانیان جرائم مالی غیر عمد از زندان‌های استان آزاد می‌شوند.

وی یادآور شد: هم اکنون ۴۰۰ زندانی جرائم غیرعمد و مالی غیر کلاهبرداری با بدهی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال در زندان‌های استان به سر برده و منتظر مساعدت مالی خیرین نیکوکار هستند.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین بیان داشت: بی تردید آسیب‌های اجتماعی ناشی از تحمل حبس مددجویان بدهکار، بدلیل عجز از پرداخت بدهی ناشی ازجرایم غیر عمد بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی اضافه کرد: هر ساله حدود ۲ هزار نفر از خیرین استان حامی مالی ستاد رسیدگی به امور دیه هستند که همواره در انجام اقدامات خیرخواهانه و خداپسندانه پیشقدم هستند.

فراست طلب در پایان ضمن قدردانی از حضور و کمک مالی خیرین ابراز امیدواری کرد: مشارکت خیرین در حمایت از آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در طول سال نیز ادامه یابد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان