۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین با حرمت‌شکنان ماه رمضان برخورد قانونی می‌شود
کد خبر: ۲۴۹۲۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۱۰ ساعت: ۱۰:۴۵ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین:

با حرمت‌شکنان ماه رمضان برخورد قانونی می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از عزم جدی و قاطع دستگاه قضایی در برخورد با هر گونه تجری و حرمت شکنی در ماه مبارک رمضان و تظاهر به روزه خواری با هر عذر و بهانه ای خبر داد.

با حرمت‌شکنان ماه رمضان برخورد قانونی می‌شود
حجت الاسلام صادقی نیارکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین از عزم جدی و قاطع دستگاه قضایی در برخورد با هر گونه تجری و حرمت شکنی در ماه مبارک رمضان و تظاهر به روزه خواری با هر عذر و بهانه ای خبر داد.

عضو شورای مسئولان عالی قضایی استان ابراز کرد: در آستانه این ماه مبارک طی نامه‌های جداگانه به فرماندهی انتظامی استان، شهرداری و سازمان صنعت و معدن و تجارت استان خواستار اطلاع رسانی و اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ حرمت این ماه برای تمامی افراد جامعه و جلوگیری از آلوده شدن فضاهای شهری به روزه خواری در ملاعام شدند.
وی تاکید کرد: چنانچه عده ای افراد جاهل و متجری، با تظاهر به روزه خواری در ملاعام اقدام به ارتکاب اعمال مجرمانه کنند و با عنایت به وظیفه و تکلیف دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در پیشگیری و مقابله و برخورد با این جرایم، ترتیبی اتخاذ شده تا کلیه مراجع انتظامی نسبت به دستگیری افراد مجرم به لحاظ مشهود بودن جرم و معرفی متهمین به قید فوریت و تسریع به مرجع قضایی و با تشکیل پرونده قضایی اقدام کند.
 
دادستان قزوین یادآور شد: همچنین از شهرداری خواستار اختصاص تعدادی از تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر و انجام تبلیغات پیشگیرانه محیطی مناسب و جذاب در فضاهای تبلیغی در خصوص اهمیت و حرمت ماه مبارک رمضان شده ایم.

وی ادامه داد: سازمان صنعت و معدن و تجارت استان باید از طریق اتحادیه اصناف، به ویژه صنوف عرضه کننده مواد غذایی، خوردنی، آشامیدنی در جهت رعایت شئونات ماه مبارک رمضان توجیح گردند و از طریق تیم‌های بازرسی نظارت بر صنوف مرتبط اقدام کند.

صادقی نیارکی عنوان کرد: صنوف متخلف نیز در صورت عدم رعایت ضوابط مربوطه از سوی تیم‌های بازرسی و نظارتی به مرجع انتظامی معرفی و همکاری‌های لازم نیز با مراجع انتظامی و پلیس نظارت بر اماکن عمومی در خصوص نحوه فعالیت صنوفی که مجاز به عرضه مواد خوردنی، آشامیدنی هستند، صورت خواهد گرفت و واحدهای صنفی و مراکز خدماتی که بدون مجوز و بدون رعایت ضوابط به شهروندان یا مسافران ارایه خدمات نمایند با قاطعیت و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: بدین منظور شعب ویژه ای برای رسیدگی به این جرایم در ساعات اداری و غیر اداری اختصاص یافته تا زمان رسیدگی و اجرای مجازات قانونی را برای متخلفین به حداقل ممکن کاهش دهد.

این مقام قضایی ادامه داد: كليه دستگاه‌هاي ذيربط و ضابطين قضائي طبق ماده 638 قانون مجازات اسلامي (مطابق ماده مذکور هر كس علناً در انظار و اماكن عمومي و معابر تظاهر به عمل حرامي كند، علاوه بر كيفر عمل، به حبس از 10 روز تا 2 ماه يا تا 74 ضربه شلاق محكوم مي‌شود و در صورتي كه مرتكب عملي شود كه نفس آن داراي كيفر است، ولي عفت عمومي را جريحه‌دار نمايد فقط به حبس از 10 روز تا دو ماه يا تا 74 ضربه شلاق محكوم خواهد شد) موظفند با رعايت اخلاق اسلامي و ارشاد و تذكر لازم نسبت به هر نوع تخلفي در اين زمينه اقدام کند.

وی اظهار امیدواری کرد: در این راستا همکاری امت حزب الله و شهروندان فهیم و متدین موجب تقویت روحیه مذهبی و حفظ شعائر دینی و ارتقای امنیت روحی و روانی شهروندان عزیز بوده و از کلیه‌ شهروندان درخواست می نماییم تا با رعایت کامل حرمت ماه مبارک رمضان به استقبال این ماه رفته و از فیوضات آن بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان