۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین اشتغال‌زایی مستقیم برای ۱۰ نفر/ از باربری به فرآوری زیتون رسیدم
کد خبر: ۲۴۹۲۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۱۰ ساعت: ۹:۱۳ ↗ لینک کوتاه

جوان كارآفرين قزويني مطرح کرد

اشتغال‌زایی مستقیم برای ۱۰ نفر/ از باربری به فرآوری زیتون رسیدم

جوان كارآفرين قزويني بیان کرد: زمانی که از خدمت سربازي برگشتم فقط بار جابجا مي‌كردم و دو سال تمام به اين كار مشغول بودم اما به فكر راه اندازي و مكانيزه كردن فرآوري زيتون افتادم و به كمك پدرم وارد توليد و بسته بندي فرآوري زيتون شدم.

اشتغال‌زایی مستقیم برای ۱۰ نفر/ از باربری به فرآوری زیتون رسیدم
به گزارش خبرنگار اقتصادی  صبح قزوین ؛ عارف كشاورز معتمد جوان كارآفرين 30 ساله قزوینی طي ده سال گذشته از باربري به توليد رسيده و هم اکنون براي 10 نفر به صورت مستقيم ايجاد اشتغال كرده است.

اين جوان كارآفرين قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین گفت: از كودكي در باغ‌هاي زيتون پدربزرگم كمك مي‌كردم و از آن موقع به این کار علاقه پيدا كردم.

وي در ادامه بيان كرد: در كودكي پدرم در كار فرآوري زيتون بود؛ اما به شكل سنتي اين اتفاق صورت مي‌گرفت.

معتمد افزود: در گذشته براي فرآوري و شكستن زيتون وقت و هزينه زيادي صرف مي‌شد اما امروز با ورود تكنولوژي به اين عرصه سرعت و هزينه كمتري صرف مي‌شود.

اين جوان کارآفرین درباره نحوه شروع کار خود بيان كرد: زمانی که از خدمت سربازي برگشتم فقط بار جابجا مي‌كردم و دو سال تمام به اين كار مشغول بودم اما به فكر راه اندازي و مكانيزه كردن فرآوري زيتون افتادم و بعد از گذشت دو سال به كمك پدرم وارد توليد و بسته بندي فرآوري زيتون شدم.

وي گفت: طي 10 ساله گذشته توانستم سرمايه اي بالغ بر 500 ميليون تومان بدست آورم و با گرفتن تسهيلات اقتصاد مقاومتي از سازمان بسيج سازندگي، دستگاه‌هاي مختلف براي فرآوري زيتون خريداري کردم و هم اکنون ظرفيت فرآوري 200 تا 300 تن زيتون را دارم اما به دليل عدم نقدينگي توانايي خريداري اين مقدار زيتون را ندارم.

اين جوان كار آفرين بيان كرد: هم اکنون در سال، حدود 130 تن زيتون را فرآوري مي‌كنم و از اين مقدار فرآوري حدود 200 ميليون تومان سودآوری دارد؛ همچنین در زمان برداشت محصول و فرآوري آن حدود 10 نفر به صورت مستقيم مشغول به كار هستند.

وي در پايان گفت: هدف من این است با توسعه كار خود و راه اندازي كارخانه روغن گيري از زيتون براي افراد بيشتري شغل ايجاد كنم. 
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان