۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین آتش سوزی در ۸۲۳ مورد از باغات قزوین+تصاویر
کد خبر: ۲۴۹۰۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۹ ساعت: ۱۱:۴۲ ↗ لینک کوتاه

طی سال گذشته رخ داد؛

آتش سوزی در ۸۲۳ مورد از باغات قزوین+تصاویر

مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين از افزايش آمار حريق علف‌هاي هرز و باغات در قزوين خبر داد و افزايش آمار را نگران کننده عنوان کرد.

آتش سوزی در ۸۲۳ مورد از باغات قزوین+تصاویر
ابوالفضل ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: متأسفانه هر ساله و با شروع فصل گرما شاهد اعلام آتش سوزي گسترده در مزارع، علف‌هاي هرز، باغات سنتي شهر و بعضاً درختان هستيم.

وی در ادامه افزود: تماس‌هاي مردمي شهروندان با سامانه 125 از ابتداي خرداد ماه سال جاري منجر به اعزام کارکنان اين سازمان به 14 مورد عمليات اطفاء حريق در اين رابطه شده است.

مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين با اشاره به آمار 823 موردي حريق علف‌هاي هرز در سال 1395 ابراز کرد: امسال نيز با توجه به بارش مناسب نزولات آسماني، پوشش گياهي در سطح باغ‌هاي قزوين و زمين‌هاي غير محصور، رشد و افزايش قابل توجهي داشته و لازم است.

وی ادامه داد: باغداران به منظور جلوگيري از سرايت آتش سوزي‌هاي احتمالي نسبت به کنترل علف‌هاي هرز و رسيدگي به زمين‌هاي خود اقدامات لازم را انجام دهند.

اين مسئول با بيان اينکه همه ساله با افزايش دماي هوا شاهد اين گونه حوادث هستيم، افزود: اين نوع حريق‌ها بيشترين آمار آتش سوزي‌هاي اين سازمان در فصل گرما را بخود اختصاص داده و موجب تحميل خسارات مالي بر باغات، مزارع گندم و روستاييان مي‌گردد.

وي در ادامه از همه باغداران و اصنافي که در مجاورت مراتع و زمين‌هاي غير محصور استقرار دارند درخواست کرد نسبت به علف زني و ايجاد آتشبر در مرز بين باغات و اطراف محل کسب خود اقدام کرده و با اين عمل از سرايت احتمالي آتش سوزي و بروز خسارات مالي جلوگيري کنند.

ذوالقدر در پايان از عموم شهروندان خواست تا از پرتاب ته سيگار روشن و پرتاب پسماندهاي شيشه اي در دامان طبيعت و علف‌هاي خشک خودداري کنند و در سفرهاي طبيعت گردي خود از خاموش کردن کامل چوب هاي نيمه سوخته آتش، کاملا مطمئن شده و نکات ايمني را رعايت کنند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان