۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین از علیرضا افتخاری تا مهران مدیری/ نگاهی به رفتار اصلاح‌طلبان با هنرمندان غیرهمسو!
کد خبر: ۲۴۹۰۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۹ ساعت: ۱۰:۴۰ ↗ لینک کوتاه

وقتی "زنده باد مخالف من" فقط یک شعار است؛

از علیرضا افتخاری تا مهران مدیری/ نگاهی به رفتار اصلاح‌طلبان با هنرمندان غیرهمسو!

مهران مدیری زیر تیغ انتقادات اعتدالیون و اصلاح‌طلبان قرار گرفته، چرایش کاملاً مشخص و واضح است. او جمعه شب تعارف را کنار گذاشت و رسماً از ادامه پیگیری مطالبات مردم از دولت گفت.

از علیرضا افتخاری تا مهران مدیری/ نگاهی به رفتار اصلاح‌طلبان با هنرمندان غیرهمسو!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ، مدیری گفت که زبان مردم است و وعده‌های انتخاباتی را پیگیری می‌کند. گو اینکه در یک سال گذشته نیز دولت تدبیر و امید از نیش و کنایه‌های مهران مدیری در امان نبوده است.

اما چرا دولتی‌ها و اصلاح‌طلبان با انتقاد مشکل دارند؟ چرا با اینکه، پُز آزاد اندیشی و انتقادپذیری می‌دهند اما اگر کسی به آنها بگوید بالای چشم‌تان ابروست کن فیکونش می‌کنند؟ مهران مدیری کاری کرده که دولتی‌ها شعارش را می‌دهند. یعنی فضای باز و لزوم انتقاد از مسئولین. پس کجای کار اشکال دارد که مهران مدیری را بخاطر یک تذکر، گوشه رینگ برده‌اند؟

برای فهم بهتر، کافی است به عقب برگردیم و چند مورد را مرور کنیم.

ماجرای دیدار علیرضا افتخاری با محمود احمدی نژاد نمونه خوبی است. این خواننده مطرح کشورمان روی سِن با احمدی نژاد روبوسی می‌کند. روبوسی با احمدی نژاد سرآغاز یک کابوس مدت دار برای علیرضا افتخاری است. خودش می‌گوید: "یادم هست که نوشته‌ای زیر در منزل شخصی من گذاشتند که اینجا بمب‌گذاری خواهد شد و هرچه سریع‌تر باید این منزل را تخلیه کنید. به قدری فشار و تهدید‌ها زیاد شد که مجبور شدیم از آن محل برویم. مدت‌ها کلاه می‌گذاشتم روی سرم و برای خرید این‌ور و آن‌ور می‌رفتم. اگر هم کسی من را می‌شناخت، برخوردهای اهانت‌آمیز و زشتی می‌شد. فرزند کوچک من دیگر دانشگاه نرفت و انصراف داد. می‌گفت به من توهین می‌کنند و به شدت فضای بدی علیه من در دانشگاه راه افتاده است. روی وایت‌برد عکس من را می‌کشیدند و دشنام‌های زشتی می‌نوشتند. دخترم بارها با چشم گریان به خانه آمد. VOA و برنامه پارازیت بیش از 20 بار من را چهره زشت و بد هفته انتخاب کرد و همین اتفاقات بازی را وحشتناک‌تر کرد.»(ایسنا)

آیا دیدار با احمدی نژاد باید این همه تبعات می‌داشت؟ آن‌هم از طرف کسانی که شعار آزادی می‌دهند؟! رفتاری که با علیرضا افتخاری شد را می‌توان برای همیشه‌ی تاریخ الگو قرار داد. با این اوصاف آیا افتخاری و افتخاری‌ها می‌توانند سر بزنگاه‌ها، انتخاب دیگری خلاف میل اصلاح‌طلبان در حوزه سیاسی داشته باشند؟!

یا همین امین حیایی! خیلی دور نشده‌ایم از مسابقه استند آپ کمدی خندوانه و رقابت امین حیایی و امیر مهدی ژوله. امین حیایی در آن ایام روزهای تلخی را گذراند، آنهم فقط و فقط بخاطر بازی در فیلم قلاده‌های طلا! 

یک رقابت کمدی، تبدیل به طناب کشی سیاسی شد. برخی از چهره‌های مطرح سیاسیِ اصلاح‌طلبان وارد گود شدند و هر آنچه می‌توانستند برای خراب کردن امین حیایی مایه گذاشتند. 

نگارنده با یکی از بازیگران مطرح کشور در همین تبریز مصاحبه گرفت. در آن مصاحبه، خانم بازیگر چند انتقاد تند از دولت و اصلاح‌طلبان داشت. بعد از اتمام مصاحبه از من خواست آن قسمت‌ها را منتشر نکنم. برگشت به من گفت: «کات نکنی بدبختم می‌کنند.»

حال، اصلاً جای تعجب ندارد که از پیاده نظام اصلاح‌طلبان گرفته تا رسانه‌ها و شخصیت‌های شان برای پشیمان کردن مهران مدیری هجمه‌ای سنگین را تدارک ببینند. تا توبه نصوح از مهران مدیری نگیرند رهایش نمی‌کنند.

روش جاری اصلاح‌طلبان و اعتدالیون همین است. به‌قول روحانی "من اینها را می شناسم" در انگاره ذهنی ایشان یک معیار وجود دارد؛ "یا با ما هستید یا بر ما" حد وسطی وجود ندارد.

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

ط / ۰۸ خرد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰

باطل رفتنی است. آقایان مدیری و افتخاری و مردان سرافراز ایران اسلامی پاینده باشید. علی (ع) می فرمایند: هر کس باطل را یاری کند ، به حقً ستم کرده است. نعمت روی زمین قسمت پررویان است خون دل می خورد آن کس که حیایی دارد.
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان