۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین جوجه‌های رنگی را در خانه نگهداری نکنید
کد خبر: ۲۴۹۰۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۹ ساعت: ۸:۵۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس دامپزشکی آبیک:

جوجه‌های رنگی را در خانه نگهداری نکنید

رئیس دامپزشکی شهرستان آبیک گفت: بیماری‌های مشترک بین طیور و انسان که ممکن است از طریق جوجه‌های رنگی به انسان منتقل شوند.

جوجه‌های رنگی را در خانه نگهداری نکنید
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ یعقوبی رئیس دامپزشکی شهرستان آبیک اظهار کرد: گرم شدن هوا و تعطیلی مدارس، فروشندگان جوجه‌ های رنگ شده در گوشه و کنار خیابان ‌های شلوغ و پُرتردد شهر بساط فروش جوجه رنگی بر پا می کنند.

وی گفت: متاسفانه جوجه های رنگ شده که اغلب جوجه مرغ و اردک هستند در شرایط غیر بهداشتی نگهداری می‌شوند.

این مسئول افزود: متاسفانه دستفروشان جوجه های رنگی را در شرایط غیر بهداشتی و نامناسب به صورت متراکم و فشرده به دور از تهویه مناسب در کنار خیابان‌ های آلوده به دود و انواع میکروب‌ های بیماری‌ زا نگهداری و عرضه می‌کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: این جوجه ها اغلب عمر کوتاهی داشته و ضعیف و بیمار هستند که البته برخی از این جوجه ‌ها ممکن است با داشتن ظاهری سالم و مقاوم ناقل میکروب‌‌های بیماری ‌زا و بیماری‌های مشترک بین طیور و انسان باشند.

رئیس دامپزشکی آبیک در پایان عنوان کرد: بیماری‌های مشترک بین طیور و انسان که ممکن است از طریق جوجه‌های رنگی به انسان منتقل شوند، آنفلوانزای طیور و یا باکتری سالمونلا دانست ( باکتری‌های دستگاه گوارش طیور هستند) که می‌توانند به انسان منتقل شوند و مشکلات عدیده ای را برای کودکان به همراه داشته باشند.
انتهای پیام/2002
انتهای پیام/

منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان