۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین جو کاشته، گندم درو نمی‌کند/ سقف فوتبال ایران فقط صعود به جام جهانی نیست
کد خبر: ۲۴۸۶۶۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

جو کاشته، گندم درو نمی‌کند/ سقف فوتبال ایران فقط صعود به جام جهانی نیست

حضور در جام جهانی خواسته‌ای به جا از سوی دوستداران فوتبال است اما این به معنای رسیدن به سقف آرزوهای فوتبال ایران نیست.

جو کاشته، گندم درو نمی‌کند/ سقف فوتبال ایران فقط صعود به جام جهانی نیست

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ، تیم ملی فوتبال جوانان ایران بعد از 16 سال با ارائه عملکردی خوب و قابل قبول در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا توانست مجوز حضور در جام جهانی کره جنوبی را بگیرد.

تیمی که در زمان نشستن علی کفاشیان بر مسند فدراسیون فوتبال به خوبی برای رسیدن به جام جهانی حمایت شد در دوران ریاست مهدی تاج به بار نشست تا نمره‌ قبولی بدون زحمت در کارنامه مسئولان فعلی ثبت شود.

حضور در جام جهانی خواسته‌ای به جا از سوی دوستداران فوتبال بود اما این به معنای رسیدن به سقف آرزوهای فوتبال ایران نبود.

فوتبال ایران در گذشته نشان داده از چه پتانسیل بالایی برخوردار است و حتی در جام جهانی نوجوانان 2013 توانست نتایج درخشانی بگیرد.

برخلاف فوتبالدوستان و کارشناسان سقف آرزوهای مسئولان فدراسیون کوتاه بود و انگار صعود به جام جهانی باعث شد آنها انگیزه خود را برای ادامه کار از دست بدهند.

تیمی که حدود هفت ماه تا شروع مسابقات جام جهانی زمان داشت نتوانست تدارک خوبی برای شرکت در این مسابقات ببینید و بازی‌های تدارکاتی بسیار کمی داشت.

یک هفته بلافاصله بعد از اتمام مسابقات قهرمانی آسیا که تیم ملی جوانان انرژی زیادی از دست داد به تورنمنت بی فایده کره جنوبی اعزام شد.

 

در آن تورنمنت ایران با کره جنوبی، انگلیس و نیجریه بازی کرد. حریفان بسیار خوب و قدر بودند اما زمان برگزاری این تورنمنت به شکلی بود که کادرفنی به هیچ وجه راضی به شرکت در آن نبود و فقط به خاطر اینکه برنامه از قبل مشخص شده بود مجبور به شرکت در این تورنمنت شدند.

سفر 10 روزه به آلمان و بازی با چند تیم نه چندان خوب مرحله بعدی آماده‌سازی ایران را تشکیل می‌داد. 

در حالیکه امیرحسین پیروانی بارها اعلام کرده بود قبل از شروع مسابقات نیاز به برگزاری اردوی یک ماهه برای انجام تمرینات آماده‌سازی دارد اما تیم پیروانی تا 10 روز قبل از شروع مسابقات هم هنوز تکمیل نشده بود و فدراسیون نتوانست با یک رایزنی به موقع بازیکنان را از باشگاه‌ها بگیرد و در اختیار کادرفنی قرار دهد. در این شرایط که تیم هنوز کامل نبود تیم ملی جوانان دو بازی دوستانه در تهران با سنگال انجام داد تا کار خود را برای اعزام به جام جهانی به پایان برساند.

تیم ملی با تمام مشکلات و کمبودها راهی جام جهانی شد. جوانان فوتبال ایران با کسب یک پیروزی شیرین کار خود را با قدرت آغاز کردند تا به واسطه صعود چهار تیم سوم هر گروه به مرحله یک هشتم نهایی خیلی‌ها کار صعود را 90 درصد تمام شده بدانند اما رویای صعود مرگی تدریجی داشت. عدم هماهنگی، مشکل بدنی و کمبود تجربه در دیدار ایران مقابل زامبیا و پرتغال خودش را به خوبی نشان داد تا مشخص شود تیم امیر حسین پیروانی از درون مشکلات فراوانی دارد.

 

فوتبال در عرصه بین‌المللی چیزی فراتر از سطح تفکر و انتظار ما است. جام جهانی نیاز به برنامه ریزی و کار قوی دارد و شانس و احتمالات نقش بسیار کمی در رسیدن به موفقیت دارد.

جو کاشته گندم درو نمی‌کند. رسیدن به موفقیت نیاز به کار مستمر و تلاش بی وقفه دارد. آرامشی که قبل از شروع مسابقات جام جهانی از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال در قبال تیم ملی جوانان مشاهده می‌شد و بارها در مورد آن رسانه‌ها و کارشناسان نسبت به آن هشدار داده بودند حالا زنگ خطرش برای تیم ملی امید به صدا در آمده درحالی که زمان بسیار کمی تا شروع رقابت‌های انتخابی تیم ملی امید باقی مانده هنوز سرمربی این تیم معرفی نشده و معلوم نیست دست پخت جدید مسئولان فوتبال چه چیزی خواهد بود.

انتهای پیام/

 

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان