۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۶۲۹۲ معلول با اجرای طرح cbr در روستاهای قزوین شناسایی شدند
کد خبر: ۲۴۸۳۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۴ ساعت: ۱۱:۴۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان:

۶۲۹۲ معلول با اجرای طرح cbr در روستاهای قزوین شناسایی شدند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: تعداد معلولين شناسایي شده در روستاهای استان از ابتداي اجرای برنامه cbr تاكنون، ۶۲۹۲ نفر بوده که از این تعداد ۴۵۱ معلول در سال گذشته شناسایی شده‌اند.

۶۲۹۲ معلول با اجرای طرح cbr در روستاهای قزوین شناسایی شدند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان صبح امروز(پنج‌شنبه)‌ در دوره آموزشی برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه که در محل دانشگاه علمی و کاربردی بهزیستی قزوین برگزار شد، از خدمات رسانی به 321 هزار و 610 مددجوی تحت پوشش بهزیستی ساکن در روستاهای استان خبر داد.

وی در ادامه افزود: برنامه توانبخشي مبتني بر جامعه در 6 شهرستان استان در حال اجرا است و صددرصد روستاهای قزوین، تحت پوشش اين برنامه هستند.

مدیرکل بهزیستی استان خاطرنشان کرد: تعداد معلولين شناسایي شده در روستاهای استان از ابتداي برنامه cbr تاكنون، 6292 نفر بوده که از این تعداد 451 معلول در سال گذشته شناسایی شده‌اند.

ایجاد اشتغال برای 371 مددجو در سال گذشته
وارثی با اشاره به اینکه مناطق روستايي در اين برنامه به صورت صددرصدی پوشش داده شده است؛ عنوان کرد: توانبخشی مبتنی بر جامعه در مفهوم امروزی بر توانمند شدن افراد در بستر توسعه محلی و با تکیه بر امکانات محلی تأکید دارد.

وی ادامه داد: با اجرای این برنامه، افراد کم‌توان، خانواده آنها و اعضای اجتماع محلی با همکاری یکدیگر و در جریان یک برنامه مشارکتی و توسعه محور، در کنار هم برای بهبود و ارتقاء وضعیت زندگی افراد کم‌توان تلاش ‌می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: بهزیستی استان با همکاری 17 تسهیل‌گر در 6 شهرستان استان قزوین طی سال گذشته اقدام به آموزش خانواده‌ها در زمينه مشاوره و آموزش خارج از خانواده در زمینه تحصیلی و حرفه‌آموزی از طریق مراکز و مؤسسات مربوطه کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین خدمات ارجاعی به مراکز تخصصی و درمانی جهت درمان و ارائه خدمات توانبخشی مددجویان، تحویل وسایل کمک توانبخشی مانند ویلچر، عصا، واکر، سمعک و مناسب سازی سرویس‌های بهداشتی منازل معلولین روستایی و امکانات و تجهیزات و ایجاد اشتغال برای 371 نفردر سال گذشته از دیگر اقدامات بهزیستی است.

وی عنوان کرد: به همت تسهیل‌گران طرح cbr، تعداد 10 کارگاه‌ آموزشی با موضوعات پيشگيري از معلوليت، مهارت‌هاي زندگي و ژنتيك جهت آگاه‌سازی خانواده‌ها در سطح روستاهای استان برگزار شده است.

این مسئول در پایان اذعان کرد: شوراهای توانبخشی در روستای شهرستان‌های آبیک، قزوین، بوئین زهرا، تاکستان تشکیل شده و در راستای ارائه خدمات به جامعه هدف روستایی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان