۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شنبه اول ماه مبارک رمضان است
کد خبر: ۲۴۸۲۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۴ ساعت: ۷:۴۷ ↗ لینک کوتاه

عضو ستاد استهلال خبر داد:

شنبه اول ماه مبارک رمضان است

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری از احتمال رؤیت هلال ماه مبارک رمضان در غروب روز جمعه خبر داد.

شنبه اول ماه مبارک رمضان است
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، دبیر علمی ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری پیرامون استهلال حلول ماه مبارک رمضان بیان داشت: در استان خراسان شمالی استهلال در شهرستان‌های اسفراین، گرمه و جاجرم، حوالی گردنه اسدلی بجنورد و آشخانه انجام خواهد شد و همچنین گروهی در ایستگاه‌های مخابراتی ارتفاعات لنگر برای استهلال حلول ماه مبارک رمضان مستقر خواهند شد.

قاسم رستمی در ادامه در خصوص زمان رویت ماه مبارک رمضان از روز جمعه گفت: روز جمعه 29 شعبان المعظم از حدود یک ساعت قبل از غروب تا یک ساعت بعد از غروب خورشید، تقریبا حدود 2 ساعت، استهلال حلول ماه مبارک رمضان صورت خواهد گرفت.

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری اعلام داشت: با توجه به این که هلال ماه مبارک رمضان توسط ابزار و تلسکوپ‌ها قابل رویت است لذا استهلال در روز جمعه 29 شعبان المعظم کفایت خواهد کرد و ان‌شاءالله شنبه اول ماه مبارک رمضان خواهد بود.

وی در ادامه گفت: طبق پیش‌بینی‌های علمی در خراسان شمالی هلال ماه مبارک رمضان با چشم قابل رویت نخواهد بود ولی در دیگر مناطق استان از خط تربت حیدریه، گرگان به سمت مناطق جنوبی با چشم قابل رویت است.

عضو هیات علمی دانشگاه بجنورد در پایان بیان داشت: در شهرستان بجنورد خورشید حدودا ساعت 19:52 غروب می‌کند و در ساعت 20:29 ماه غروب خواهد کرد که در واقع حدود 37 دقیقه بعد از غروب خورشید برای رویت ماه زمان داریم و از زمان غروب خورشید ارتفاع رویت 7/5 درجه است، این یعنی ماه در ارتفاع پایین‌تری قرار دارد و همین نزدیکی ماه به زمین شانس رویت را برای دیدن با چشم بالا می‌برد و به دلیل تسهیل در رویت، ماه شعبان 29 روزه خواهد بود و شنبه اول ماه مبارک رمضان است ان‌شاءالله. 


انتهای پیام/1404 

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان