۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین رهبران کشورهای جهان پیروزی در انتخابات را به روحانی تبریک گفتند
کد خبر: ۲۴۷۳۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۳۰ ساعت: ۱۹:۸ ↗ لینک کوتاه

در پیام هایی جداگانه؛

رهبران کشورهای جهان پیروزی در انتخابات را به روحانی تبریک گفتند

رهبران و روسای جمهور برخی از کشورهای جهان در پیام هایی جداگانه پیروزی در انتخابات را به حسن روحانی تبریک گفتند.

رهبران کشورهای جهان پیروزی در انتخابات را به روحانی تبریک گفتند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ، رهبران و روسای جمهور برخی از کشورهای جهان در پیام هایی جداگانه پیروزی حسن روحانی برای دومین بار در انتخابات ریاست جمهوری ایران را به وی تبریک گفتند.

«ناراندا مودی» نخست وزیر هند انتخاب مجدد حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران را تبریک گفت

«ناراندا مودی» نخست وزیر هند ضمن تبریک انتخاب مجدد حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران، بر تعهد هند برای تقویت روابط ویژه با ایران تاکید کرد.

مودی در پیامی توئیتری به حسن روحانی گفت: دوست من رئیس جمهور روحانی صمیمانه انتخاب مجدد شما را تبریک می گویم.

وی تاکید کرد ایران تحت هدایت پویای حسن روحانی به قله های جدیدی دست خواهد یافت.

«شی جین پینگ» رئیس جمهور چین امروز در پیامی انتخاب مجدد حسن روحانی به ریاست جمهوری اسلامی ایران را به وی تبریک گفت.

در پیام رئیس جمهور چین به روحانی تأکید شده است که ایران بار دیگر به موفقیت اقتصادی- اجتماعی جدیدی دست یافت.

وی با اذعان به اهمیت توسعه روابط دو جانبه، بر تمایل خود برای همکاری با همتای ایرانی خود در این مسیر تأکید کرد.

بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس در پیامی انتخاب مجدد حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

وزیر خارجه انگلیس در این باره اعلام کرد که در جریان دور اول ریاست جمهوری روحانی پیشرفت‌ هایی در روابط دو کشور ایجاد شد.

بوریس جانسون همچنین از رئیس جمهور ایران خواست تا به همکاری با جامعه بین المللی ادامه دهد.

در پیام تبریک به روحانی؛سلطان قابوس بر تقویت روابط محکم ایران و عمان تاکید کرد

سلطان قابون بن سعید در پیامی پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

در این پیام سلطان کشور عمان صمیمانه ترین آرزوها و تبریکات خود را به حسن روحانی ابراز داشت و برای وی آرزوی موفقیت در مسیر ترقی ملت ایران و شکوفایی و پیشرفت روز افزون کشورمان کرد.

سلطان قابون بر تقویت روابط محکم میان دو کشور و تقویت همکاری ها در همه زمینه ها به نحوی که به نفع منافع ملت های دوست یعنی ایران و عمان باشد، تاکید کرد.

بشاراسد: انتخابات ایران الگویی از احترام و انضباط برای جهان

بشار اسد رئیس جمهور سوریه امروز پیام تبریکی را برای حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به مناسبت پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری ارسال کرد.

در پیام رئیس جمهور سوریه به حسن روحانی آمده است: روند انتخابات ریاست جمهوری در کشور برادر ایران که به جهانیان الگویی از احترام و انضباط، وابستگی  دلبستگی به کشور متحد ارائه داد با توجه و اهتمام وافر دنبال کردیم که استفاده از این حق با روحیه بالا از دموکراسی و احساس مسئولیت انجام گرفت. اینجانب ضمن تقدیم تبریکات صمیمانه خود به جنابعالی به مناسبت پیروزی مجدد در سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران و اعتماد مردم ایران به جنابعالی و انتخاب شما که برای ادامه مسیر تحکیم بخشی به جایگاه و نقش آفرینی ایران در منطقه و جهان است، تبریک می گویم.

بشار اسد ادامه داد: اینجانب به نام مردم سوریه و به نام شخص خود، والاترین تبریک و تهنیت تقدیم جنابعالی می نمایم و مشتاقانه منتظر ادامه تلاش با جنابعالی در راستای تحکیم بخشیدن به روابط فیمابین دو کشور و دو ملتمان می باشم. همانطور که با چالش های مشترک در خلال دهه های گذشته مواجه بودیم. این همکاری مشترک در راستای برقراری امنیت و ثبات در دو کشورمان و کل جهان بوده است. کما اینکه این همکاری ثابت نموده است اقتدار و شکست ناپذیری دو کشورمان در سایه همکاری و هماهنگی در راستای خیر دو کشور، منطقه و جهان می باشد، افزایش یافته است.

وی در پایان پیام خود گفت: باری دیگر این پیروزی را به شما جناب رئیس جمهور تبریک گفته و برای جنابعالی و ملت دوست ایران پیروزی، عزب و سربلندی روز افزون آرزومندم.

پوتین: آمادگی روسیه برای توسعه همکاری ها با ایران

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

ولادیمیر پوتین در پیام خود بر آمادگی روسیه جهت ادامه همکاری فعالانه در توسعه روابط دو کشور ایران و روسیه  در حوزه‌های دوجانبه و موضوعات بین المللی تاکید کرد.

رییس جمهور روسیه در متن پیام خود همچنین از اجرای موفقیت آمیز توافقات دو کشور از جمله توافقات بدست آمده در چارچوب سفر چندی پیش حسن روحانی به روسیه که در راستای منافع دو کشور دوست و در مسیر تقویت تلاشها برای حمایت از ثبات و امنیت در منطقه خاور میانه، خاور نزدیک و مجموعا  کل جهان بود، ابراز اطمینان کرد.

موگرینی: حضور پرشور ایرانیان در انتخابات

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در پیامی که در توئیتر منتشر کرده آورده است: ایرانیان پرشور در حیات سیاسی کشورشان شرکت کردند. به رییس جمهور حسن روحانی برای دریافت رای و پشتوانه مردمی نیرومند تبریک می گویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در توئیت جداگانه ای از آمادگی اتحادیه اروپا برای اجرای کامل برجام (توافق جامع هسته ای) خبر داد.

موگرینی در پیام دوم خود می نویسد: اتحادیه اروپا آماده ادامه کار برای اجرای کامل برجام، توافق دو جانبه، صلح منطقه ای، و برآورده کردن انتظارات تمام مردم ایران است.

علی اف: تاکید بر همکاری راهبردی بین ایران و آذربایجان

«الهام علی اف» رئیس جمهوری آذربایجان نیز طی پیامی پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را به وی تبریک گفت.

رئیس جمهور آذربایجان با ارسال نامه ای به حسن روحانی نوشت: جناب آقای روحانی انتخاب مجدد شما به ریاست جمهوری ایران را صمیمانه تبریک می گویم. پیروزی شما در انتخابات نشان دهنده اعتماد مردمی به شما است.

وی در ادامه نوشت: امیدوارم که در راستای پیشرفت و رفاه کشور دوست و برادر ایران سربلند باشید.

الهام علی اف گفت: اینجاب به روابط دو جانبه جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه ای قائل بوده و از همکاری های راهبردی بین دو کشور ابراز خرسندی می کنم. همچنین روابط سیاسی میان دو کشور، همکاری های همه جانبه در راستای منافع مشترک، گسترش روابط فرهنگی و حمایت ایران از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان را ارج می نهم.

امیر کویت: امیدوارم شاهد رشد و توسعه هر چه بیشتر روابط ایران و کویت باشیم

شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت نیز در پیامی به حسن روحانی رئیس جمهور ایران انتخاب  مجدد وی به عنوان رئیس جمهور را تبریک گفت.

امیر کویت در این پیام برای وی آرزوی سلامت و عافیت کرد و ابراز امیدواری کرد که روابط  خوب بین دو کشور شاهد رشد و توسعه هر چه بیشتر باشد.

شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح ولیعهد کویت نیز طی پیامی پیروزی دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران تبریک گفت و برای وی آرزوی سلامت و موفقیت کرد.

شیخ جابر مبارک الحمد الصباح نخست وزیر کویت نیز پیامی مشابهی برای حسن روحانی ارسال کرد.

رئیس پارلمان لبنان: در ایران میزان مشارکت مردم در انتخابات از تمام کشورهای جهان بیشتر است

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان نیز در پیام تبریکی به حسن روحانی انتخاب مجدد وی به ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

در متن پیام آمده است: این مایه شادمانی من است که صمیمانه ترین تبریکات خود را به مناسبت پیروزی مجدد، اعتماد ملت ایران عزیز و تجدید انتخاب شما به عنوان رئیس جمهور اسلامی ایران برای دومین دوره ابراز کنم. ما شادمانی خود را از جشن دموکراسی بزرگ که کشور شما شاهد آن بود و میزان بالای مشارکت که فراتر از مشارکت در  هر مکان دیگری از جهان است، ابراز می داریم.

نبیه بری اعلام کرد: امیدواریم که این دستاورد در زمینه افزایش طرح های توسعه انسانی در کشور شما و ایجاد ثبات در منطقه و دور کردن فتنه و آتش آن  و نیز موضوع فلسطین به عنوان موضوع اصلی جهان اسلام و عرب ، حمایت از ملت مظلوم فلسطین در تحقق حق بازگشت و تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس، موثر واقع شود.

در پایان بری تاکید کرد: ما از خداوند سبحان می خواهیم که کشور شما را و ثبات آن را حفظ کند و کشور شما شکوفاتر و قوی تر شود و شما می توانید در راستای اعتماد سازی دوباره میان ایران و کشورهای همسایه عربی و اسلامی و اقدام در راستای تثبیت شکوفایی انسانی و خاموش کردن فتنه میان ملتهایمان و پویا کردن دیپلماسی عالی که جایگاه جمهوری اسلامی ایران در دست یابی به توافق پنج به علاوه یک تثبیت کرد، حرکت کنید و این تامین کننده منافع و امنیت ملت ها و کشورهای ماست.


انتهای پیام/1404

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان