۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کنسرت دست‌مایه‌ای برای پیروزی اصلاحات / من ۷۲ سالم است؛ به روحانی رای دهید!
کد خبر: ۲۴۶۹۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۲۸ ساعت: ۹:۱۸ ↗ لینک کوتاه

حاشیه‌های گردهمایی اصلاح‌طلبان در قزوین:

کنسرت دست‌مایه‌ای برای پیروزی اصلاحات / من ۷۲ سالم است؛ به روحانی رای دهید!

قوامی در ادامه حرف‌های خود روبه حضار چهره‌اش را مظلوم و سرش را کج کرد و گفت: ببینید من ۷۲ سالم است و به عنوان یک پدر پیر و برادر بزرگ به همه شما سفارش می‌کنم که به آقای روحانی رای دهید.

کنسرت دست‌مایه‌ای برای پیروزی اصلاحات / من ۷۲ سالم است؛ به روحانی رای دهید!
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ گردهمایی بزرگ اصلاح طلبان قزوین و حامیان روحانی در سالن کوثر این شهر برگزار شد البته شاید اسم آن در جهت تبلیغ و فریب اذهان عمومی بزرگ جلوه کند اما واقعیت چیز دیگری را نشان می‌داد، شاید هم حامیان روحانی با همان عینکی که رییس دولت یازدهم توصیه می‌کرد به این گردهمایی نگاه می‌کردند که اگر اینگونه باشد خود را هم فریب داده‌اند و به هر حال واقعیت تلخ است اما پذیرفتنی.

این گردهمایی همانند سایر مراسمات اصلاح طلبان با بی نظمی و تاخیری چند ساعته همراه بود تا جایی که مهمان برنامه یعنی محمود صادقی نماینده اصلاح طلب تهران ساعت ۹ شب به برنامه رسید در حالی که اعلام شده بود زمان برنامه از ۶ نیم عصر تا ۸ خواهد بود.

مراسم به دست اعضای ثابت همیشگی برنامه اصلاح طلبان یعنی تعدادی از دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اداره می‌شد و سناریوهای همیشگی خود که تزیین سالن به رنگ‌های ‌بنفش و سبز و به کار بردن همین رنگ‌ها در لباس و پوشش‌ها، قرار دادن عکس‌هایی از سید حسن خمینی، خاتمی و مرحوم هاشمی رفسنجانی به همراه روحانی روی سن و سر دادن شعارهایی که کم کم تاریخ مصرف آن‌ها رو به پایان است را اجرا می‌کردند.

دقیقه‌ها و ساعت‌ها می‌گذشت و حاضرین خود را با صرف تنقلات سرگرم و عده‌ای هم سالن را ترک می‌کردند و مجریان برنامه با استرسی که از خالی شدن سالن و کلافگی مخاطبان داشتند به صورت رگباری انواع کلیپ با آهنگ‌های ریتمیک پخش می‌کردند و از حاضرین می‌خواستند تا شاد باشند و در سالن بمانند و مجری برنامه از ابتدای برنامه اعلام می‌کرد که محمود صادقی در راه است و تا دقایقی دیگر می‌رسد.

هر از چندگاهی برای برطرف کردن رخوت حاکم بر جمعیت نیز شعارهایی از سوی افراد سازماندهی شده‌ای مانند «یاحسین میر حسین»، «اصلاحات زنده باد خاتمی پاینده باد» و … فریاد زده می‌شد؛ نکته قابل تامل دیگر این بود که درب بزرگ وردی مجموعه بسته بود و دو نفر همانند نگهبان پشت آن ایستاده بودند و درب را برای کسانی که آن را می‌زدند باز می‌کردند که این برخورد با مجریان ارشد برنامه مواجه و تذکر داده شد که به هیچ وجه درب‌ها را نبندید.

من ۷۲ سالم است؛ به روحانی رای دهید!
ناصر قوامی یکی از بزرگان اصلاحات قزوین جهت سخنرانی دعوت شد تا شاید برنامه که با استقبال چندانی رو به رو نشده بود کمی از از رخوت خارج شود.

قوامی از همان ابتدا شروع به تخریب رقیب روحانی پرداخت و برای جذب آراء دست به دامن کنسرت شد و گفت: این‌ها اگر بیایند دور تا دور کشور را دیوار می‌کشند و نمی‌گذارند حتی یک کنسرت برگزار شود، نمی‌دانید چه بلایی بر سر ما می‌آورند من دلم برای این نظام و مردم می‌سوزد که می‌گویم.

حالا پیدا کردن ربط این جملات با یکدیگر را برعهده خود مخاطبان می‌گذاریم! و اما باید پرسید که آقای قوامی آیا دلتان به حال بیکاری و معیشت مردم هم می‌سوزد یا خیر؟

قوامی در ادامه حرف‌های خود روبه حضار چهره‌اش را مظلوم و سرش را کج کرد و گفت: ببینید من ۷۲ سالم است و به عنوان یک پدر پیر و برادر بزرگ به همه شما سفارش می‌کنم که به آقای روحانی رای دهید؛ این آقای روحانی هم مورد حمایت آقای خاتمی و هم کروبی قرار گرفته است پس همه روز ۲۹ اردیبهشت نام او را در صندوق رای بیندازید.

وی از فرصت پیش آمده استفاده کرد و به تبلیغ لیست شورای اصلاح طلبان قزوین که دختر او هم جزء آنان است پرداخت و تک تک آن‌ها را برای معرفی به روی سن دعوت کرد و با تاکید و توضیح فراوان درخواست کرد که به این ۹ نفر رای داده شود؛ توضیحات قوامی تا اندازه‌ای طولانی شده بود که حتی تذکرات مجری تاثیری نداشت و همچنان به تبلیغ شوراها ادامه می‌داد.

امیدواریم این انتخابات را به یک رفراندوم ملی تبدیل کنیم!
بلاخره ساعت ۲۱:۰۰ شب بود که صادقی نماینده اصلاح طلب تهران خود را به برنامه رساند و با توجه به محدودیت زمان و اینکه سالن باید در اختیار یک گروه نمایش قرار می‌گرفت، صحبت‌هایش را در ۲۰ دقیقه خاتمه داد.

صادقی در حالی وارد سالن شد که برخی از مسوولان استان همچون اکبر اسکندری نژاد مدیرکل اداره ارشاد و علی حضرتی‌ها مدیرکل میراث فرهنگی قزوین هم در میان جمعیت حضور داشتند.

صادقی در گفته‌های خود اذعان داشت: ما باید مانند خرداد ۷۶ و ۹۲ وارد انتخابات شویم و امیدواریم این انتخابات را به یک رفراندوم ملی تبدیل کنیم.

در این میان عده‌ای شعار هنجارشکنانه سر دادند.

این نماینده اصلاح طلب ادعا کرد: اگر روحانی به عنوان رییس جمهور انتخاب نمی‌شد در بحث مذاکرات به دلیل اختلاف دیدگاه‌ها برای حل مناقشه باید رفراندوم برپا می‌شد.

وی اذعان داشت: ما در برجام توانستیم هم چرخ سانتریفیوژها را بچرخانیم و هم چرخ معیشت مردم را.

صادقی با تخریب جناح مقابل گفت: شعار کرامت این کاندیدا از جنس ارباب به رعیت و یک فرد پولدار به بی پول است؛ می‌خواهند با پول پاشی رای بگیرند.

بالاخره این گردهمایی درحالی به پایان رسید که پرچم‌ها و تراکت‌های تبلیغی روحانی زیر پای جمعیتی که از سالن خارج می‌شدند لگدمال شد و سالن با به هم ریختگی و بی‌نظمی به گروه نمایش تحویل داده شد.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان