۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین حوزه مالی شهرداری نیازمند شفاف سازی است/ مردم از کمبود بوستان و پارک رنج می‌برند
کد خبر: ۲۴۶۹۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۲۷ ساعت: ۲۳:۲ ↗ لینک کوتاه

نماینده ائتلاف اندیشه‌ورزان قزوین:

حوزه مالی شهرداری نیازمند شفاف سازی است/ مردم از کمبود بوستان و پارک رنج می‌برند

نماینده ائتلاف اندیشه‌ورزان قزوین بیان کرد: قزوین در حال تبدیل شدن به یک کلان شهر است، این شرایط یعنی علاوه بر بودجه قبلی بودجه جدیدی نیز به شهر سرازیر می‌شود بنابراین باید شفاف سازی و تخصیص بودجه اطلاع رسانی شود.

حوزه مالی شهرداری نیازمند شفاف سازی است/ مردم از کمبود بوستان و پارک رنج می‌برند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ علیرضا موذن نماینده ائتلاف اندیشه‌ورزان پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قزوین عصر امروز(چهارشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توجه ویژه به نواحی منفصل شهری از جنبه فرهنگی و معماری، فعالیت‌های فرهنگی شهروندمحور، مدیریت یکپارچه، تلاش برای افزایش سهم درآمد پایدار و ارجاع کار به پیمانکارات بومی از اولویت‌های برنامه‌های ائتلاف اندیشه‌ورزان قزوین است.

وی در ادامه افزود: هم اکنون یکی از انتقاداتی که به حوزه فعالیت‌های شهری وارد است عدم رشد و توسعه یافتگی در همه حوزه‌های شهری است، ما معتقدیم که در حوزه مدیریت شهری باید از همه پستانسیل‌های شهری بهره برد.

این استاد دانشگاه ابراز کرد: استان قزوین باید با حضور کارشناسان و متخصصان شهری در حوزه معماری و فرهنگی بتواند نمایش یک شهر اسلامی را داشته باشد، در حوزه محیط زیست مردم قزوین از کمبود بوستان و پارک رنج می‌برند.

وی تصریح کرد: قزوین یک باغ شهر استثنایی در منطقه است؛ اما متاسفانه ما ارزش آن را ندانسته‌ایم و با تغییر کاربری آن را به مسکونی تبدیل کردیم در صورتی که می‌توانستیم با ساخت باغ ویلاها در تبدیل این اراضی محدودیت ایجاد می‌کردیم.

انگیزه‌های سیاسی نباید عامل کاهش راندمان شود
موذن ابراز کرد: در زمینه اقتصادی شورای شهر باید شرایطی را فراهم کند که از نفوذ صاحبان قدرت و ثروت و اعمال نظر آنها در حوزه شهری جلوگیری شود، شهرداری نماینده مردم است و باید به فکر منافع آنها باشد و بدون تاثیرپذیری از کانون‌های قدرت امور شهری را پیش ببرد.

وی عنوان کرد: بالغ بر 20 عضو هیأت علمی دانشگاه کار کارشناسی برنامه‌های ائتلاف اندیشه‌ورزان پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قزوین را انجام داده اند؛ البته هدف ما تخریب عملکرد شوراهای دوره‌های گذشته نیست بلکه رفع ضعف عملکردهاست.

نماینده ائتلاف اندیشه‌ورزان قزوین تاکید کرد: شهر خوب یعنی محیطی که آرامش روحی و روانی را برای مردم فراهم کند نه اینکه فقط به دنبال تبلیغات تجمل گرایانه باشیم و در این شهر خوب باید قانون و فضای شهری جوانان، بانوان و معلولان به طور یکسان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در حوزه مالی شهرداری نیازمند شفاف سازی است، ابراز کرد: قزوین بالای 500 هزار نفر جمعیت دارد و در حال تبدیل شدن به یک کلان شهر است، این شرایط یعنی علاوه بر بودجه قبلی بودجه جدیدی نیز به شهر سرازیر می‌شود بنابراین باید شفاف سازی و تخصیص بودجه اطلاع رسانی شود.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: شورا و شهرداری باید با تعامل با یکدیگر فضای شهری را مدیریت کنند، یعنی تعیین خط فکری شهرداری باید برعهده شورا باشد نه اینکه برخی از اعضای شورا تحت نفوذ شهرداری قرار بگیرند.

وی در پایان گفت: انگیزه‌های سیاسی نباید عامل کاهش راندمان بازدهی فضای شهری شود.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان